{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

info om montering af led strips til??? {{forumTopicSubject}}

hej bg.

som overskriften siger kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan man montere nogle Led strips tænker på over hvilken forbindelse de kan sættes til vil gerne have noget i bagagen da den standarde lys ikke er kraftig og lidt kedlig også noget ved foden dernede kan der evt forbindes en kontakt til det så det ikke lyser konstant smiley

håber der er nogen der vil være flinke og hjælpe lidt til

mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  info om montering af led strips til???
  • #1   29. maj 2013 du kan ligesom jeg har gjort i min egen, bare loddet stel og plus direkte på din dørkontakt til klappen, så tænder det sammen med din lampe.

• #2   29. maj 2013 ellers skal du sætte en kontakt imellem på stel siden, altså, stadig lodde det hele på kontaktens stel og plus, men sætte en kontakt midt på stelsiden, så du tænder og slukker stelsiden, så hvis du har kontakten tændt når du åbner klappen, så tænder det, men hvis det på kontakten er slukket, tænder det ikke. smiley

• #3   29. maj 2013 Jeg har indkøbt røde led strips ( 4 x 30 cm) til føderne både foran og bag I, jeg ønsker de skal være tændt når bilen er tændt men også tænde når jeg går ind- og ud i bilen hvis altså motor er slukket.

Jeg tænker en lodning direkte på lyskontakten. Så er de tændt når bilen er tændt.

Og en lodning på plus ledning fra dør kontakten.

Jeg ved ikke om den kan lade sig gøre i praksis, men med en sikringen i mellem, finder jeg jo ud af det smiley

Samt en afbryder så de KAN slukkes under kørsel.

• #4   29. maj 2013 Som Simon siger, så skal du bare sætte dem på henholdsvis (+) og stel. Hvis det er dem her du har kigget på ? http://www.shinetech.dk/8-led-smd-band, så er der dobbelt klæbende tape på bagsiden, så du kan sætte dem op uden besvær. Husk at sætte en kontakt imellem smiley

• #5   29. maj 2013 okay direkte stel og + men kan ikke helt se det for mig er det batteri det skal direkte på eller hvordan kunne ikke lige se det

• #6   29. maj 2013 Du kan lodde det på plus og minus ledningerne fra dit bagagerums lys sådan så det tænder sammen med det smiley

• #7   29. maj 2013 nåårh okay så er det da ret enkelt troede der skulle mere til smiley det er glimrende ^^ hvad gøre man så når man vil have nogen nede ved foden (pedalerne)

• #8   29. maj 2013 okan
    det kommer jo an på hvordan du ønsker det nede ved benene, altså hvornår skal det tænde osv..

• #9   29. maj 2013 Evt til ledningerne fra lyset i askebæret hvis du har det smiley

• #10   29. maj 2013 jeg har en kontakt imellem det jeg har til fødderne på stelsiden igen. altid kontakter på stelsiden. jeg har min plus som er konstant 12v fra mit stik til radioen, som er loddet på plussen til dioderne, og så er stellen bare et sted ude på karossen hvor den har kontakt til karossen. så tænder du og slukker selv på kontakten. du kan også få begge dele, hvor det tænder når døren åbner ved at lodde en ekstra ledning på stellen til loftlyset. det er lidt noget knald med ledninger osv, så jeg valgte bare med en kontakt. meget mere simpelt smiley

• #11   29. maj 2013 Simon
    Så min første post er altså mulig, som jeg forklare det ?

• #12   29. maj 2013 ja okay tror godt jeg er med nu tænker jo på at få den til at være tændt kørende hvor der er kontakt på men har fået alt den info jeg skal bruge jeg siger mange tak for hjælpen alle sammen smiley

• #13   29. maj 2013 Hare, ja det er muligt, men bare lidt anderledes end hvad du beskriver det som. Dørkontakten er stelstyret, med en afbryder der forbinder og afbryder stelforbindelsen i kontakten så snart døren åbner og lukker i igen. så du skal have konstant plus et sted fra, og så en stelledning ud til dørkontakten, og en anden stelledning som du lodder oveni den ledning der i forvejen er på dioderne, som går gennem en kontakt, hvis du vil tænde og slukke det.

ALTSÅ, KORT BESKREVET:
    - Du skal have 2 stel ledninger loddet på dine dioder, og en plusledning.
    - Så skal du have 1 stel på dørkontakten, og 1 gennem en kontakt, som går ud i karossen.
    - Så skal du eventuelt sætte den plus ledningen til din konstante 12 volt ledning til din radio (som er nemmest bare lide klippe, og lodde på).

Men et andet problem er så min lille ven, at det kun tænder hvis du åbner den dør, som ledninger er forbundet til. så hvis den er 2 dørs, ville jeg bare trække noget remote ledning til den anden dørkontakt også, så de er forbundet begge dørkontakter. Ellers skal du op og lodde den til din stel oppe til loftlyset.
    Det er simpelt nok, det værste er bare lige at finde ledningerne.

Kommentér på:
info om montering af led strips til???

Annonce