{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Martin  L
Martin L
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 30

Turbo eller generator hjul? søger hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Min bil er begyndt at komme med en høj hyletone når den rammer 2000 omdrejninger og op til ca. 3000.
Denne tone er højest når jeg ikke rigtig trykker på speederen lige over 2000 omdrejninger. Og hvis jeg holder speederen i bund dæmpes lyden markant, dog ved et gearskift kan man høre turboen.

Nogen af jer der kender til dette problem? I så fald hvad skal jeg gøre ved det? Er det værd at skifte turboen nu eller skal jeg vente? Og et turboskift er vel ekstremt dyrt.

Information om bilen:
Peugeot 306, 2.0 HDI årgang 2000
90 HK, Service overholdt, KM 267000

OBS: Der har ved en fejl været 1 liter for meget diesel i bilen i ca. 1 måned, hvilket jeg selvfølgelig er klar over, at det på ingen måde er sundt for bilen. Kan dette være årsag til ovenstående problem? Jeg har derefter foretaget komplet olieskift.

På forhånd tak for hjælpen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Turbo eller generator hjul? søger hjælp!
  • #1   23. aug 2013 de turboer , kan godt snakke lidt ,uden det betyder noget farligt. har 2 hdiér hvor turboér har kørt 300.000km uden problemer. fordi du har haft for meget kan hvis olie niveau har været højere end retur løb fra turbo gi problemer , men tror nu der skal mere end en liter til. et lille hul i udstødningen kan ose gøre at man hører turbo tydeligere

• Martin  L
    Martin L Tilmeldt:
    aug 2012

#2   23. aug 2013 Tak for dit svar!
    Jeg har netop fået sat en komplet udstødning på, så der er forhåbentlig ikke noget der.
    Er der noget man kan gøre for a

• Martin  L
    Martin L Tilmeldt:
    aug 2012

#3   23. aug 2013 at* fjerne lyden eller skal der en ny turbo til (eller renoveret turbo). Jeg synes endvidere også jeg har mistet trækkraft, dog meget meget lidt.

• #4   23. aug 2013 en renoveret ,eller anden turbo kan fjerne lyden ,hvis den kommer fra turboen det kan jeg ikke vurdere gennem et forum og derfor heller ikke garantere noget .

• Martin  L
    Martin L Tilmeldt:
    aug 2012

#5   23. aug 2013 hvor og hvem vil renovere sådanne en turbo? og kender du til cirka prisen?

• #6   23. aug 2013 Ketner kan renovere turboer, har selv arbejdet der og stået for det,, dog kender jeg ikke prisen på det,, det kommer også an på hvor meget der er skadet (hvis der er noget skadet)
    Eller om det bare er udskiftning af lejer osv.

• Martin  L
    Martin L Tilmeldt:
    aug 2012

#7   23. aug 2013 Fedt fedt, tak Poul!

Jeg tager forbi Ketner i dag for at høre nærmere hvad der skal ske (om der skal ske noget)

• #8   23. aug 2013 evt køb en brugt der er mange der skifter til større incl mig selv ,og dermed har bare de orig til at ligge og flyde. nu ved jeg ikke hvor i landet du kommer fra. men scanturbo og turbomotor.dk har tit ombyter turboer til rimlige penge ellers kan de osse renovere.

• #9   23. aug 2013 hvorfor ikke pille generatorremmen af og se om lyden forsvinder?

• Martin  L
    Martin L Tilmeldt:
    aug 2012

#10   23. aug 2013 ningo. tak, jeg synes dog det er svært at finde brugte turboer til Peugeot.

Jubidition: Jeg er blevet ret sikker på det er turboen desværre smiley men jeg vil da undersøge det nærmere.

• #11   23. aug 2013 Nu siger du at du har mistet trækkraft også.... Det er ikke en utæt trykslange/intercooler evt. så. Der kan den altså også pive/fløjte gevaldigt igennem.

Kommentér på:
Turbo eller generator hjul? søger hjælp!

Annonce