{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.690 visninger | Oprettet:

Starter dårligt ved kold {{forumTopicSubject}}

Suzuki grand vitara 1.9 ddis har start problemer men kun når den er kold. Drejer nøglen og holder den i 3-5 sekunder før den springer igang. Der er næsten lige som en gammel knallert der starter ved meget få omdrejninger og lidt efter lidt tager omdrejninger. Det er ikke gløderør der fejlede noget og der er heller ingen fejlkoder at udlæse. Har lagt video på youtube med hvordan den gør når den starter. I klippet forvarmer jeg 2 gange og jeg holder nøglen i start indtil ESP lampen slukker. Når bilen starter ryger den ikke mere end en diesel skal gøre. http://www.youtube.com/watch?v=za3lhk4FH5I&feature=youtu.be

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Starter dårligt ved kold
  • #1   17. sep 2013 Har du målt startomdrejningerne når den er kold ? Starteren kan godt være problemet

• #2   17. sep 2013 Og hvis startomdrejningerne er ok så mål lige returmængden på dyserne

• Per T
    Per T Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   20. jul 2014 Hej Erik Har du fået løst dit problem med dårlig start af din Suzuki Grand Vitra, da jeg har samme problem har fået skiftet gløde rør og motor gasmotor spjæld men har ikke hjulpet. Den gør det samme som din på den fine video. Hvis du kan hjælpe mig vil jeg blive glad. Mvh Per

• #4   20. jul 2014 Hmm sidder og tænker om du måske har luft disel systemet på føde siden = lidt utæt slange da du efter start har tryk i slangerne og dermed ikke noget forstøvnings tryk problem ... Eller tempetur/forvarmer sensor problem ved kold motor ?

• Per T
    Per T Tilmeldt:
    jul 2014

#5   20. jul 2014 Har tænkt over det samme med den sensor den har lige fået skiftet brændstof spjæld så Suzuki har lige haft den skilt a og nye gløderør 7000kr

• #6   20. jul 2014 Vis du ved hvor den sidder hiver du den bare ud og ser om nogen forskel vis ikke er mit bud at den ikke holder tryk højt nok fra tanken og op til pumpen =
    Slangerne suger luft ind et sted fra tanken af op til pumpen .. = luft i slangerne minder meget om det samme problem jeg havde på min gamle tdi vag fra 94 1z

• Per T
    Per T Tilmeldt:
    jul 2014

#7   20. jul 2014 Tak kem nu køre jeg til Suzuki imorgen og fremlægger de ting her

• #8   21. jul 2014 Okay ... Håber de kan finde løsningen og det er en af de ting jeg har forslået smiley

Men husk

Diesel er meget følsomt system og svært st finde fejl på smiley

Men ud fra hvad du siger så virker det som om den taber/ikke holder tryk når du slukker bilen i slangerne ind mod pumpen eller forvarmer ikke nok

• #9   15. sep 2017 Hey.

Fandt man nogen sine ud ad hvad der var galt her, min har sammen problem??

• #10   25. apr 2018 Nej det gjorde man ikke. Jeg har fremlagt disse ting for min mekaniker og det var ikke nogle af delene. Den gør stadig som den altid har gjort og jeg har lært at leve med problemet da den altid starter

• #11   25. apr 2018 Man kunne jo montere en kontra ventil på bilen så brændstoffet ikke render tilbage.

• #12   25. apr 2018 Jeg skiftede starteren og slap for dårlig start,

• #13   14. sep 2018 Min gør det samme, nogle som har fundet ud af fejlen, har haft gløderørene oppe og haft tester på

• henrik k
    henrik k Tilmeldt:
    okt 2007

#14   6. aug 2019 Var der nogensinde nogen som fandt fejlen, har samme problem med min????
    På forhånd mange tak??
    Mvh henrik

• Fini  F
    Fini F Tilmeldt:
    sep 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #15   18. sep 2019 Hej Alle
    Har samme problem desværre. dvs købt bilen for ca 2 mdr siden, den har fået nye gløderør og brændstoffilter samt tester har været på? tænker den mangler brændstof ved første start? nogen som ved noget ? jeg kan leve med det, da den altid starter, men syntes ikke at den rigtigt springer igang som den burde.
    Mvh Fini

• #16   19. sep 2019 Jeg skiftede starter på min, og synes der hjalp lidt

• #17   11. okt 2019 Har snart skiftet alt og kontrolleret brændstofslanger uden held.
    Det kan ikke være rigtigt at der er ingen som kan finde en løsning på denne fejl som vi er så mange som har.

• henrik k
    henrik k Tilmeldt:
    okt 2007

#18   7. nov 2019 Stadig ikk nogen som har fundet fejlen?????

• #19   1. apr 2020 Hmm har samme fejl.

• henrik k
    henrik k Tilmeldt:
    okt 2007

#20   2. apr 2020 Batteri hjalp en hel del på min, men er der stadig en lille smule.. måske det sidste forsvinder med ny starter..???????

• Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #21   7. apr 2021 Faldt tilfældig over denne tråd.
    Jeg har hørt, at svinghjulet har meget at sige mht. til dårlig start på den model. Det er dobbeltmasse svinghjul, og bliver skævt. Om det er rigtigt, at den starter dårligt ved det, det ved jeg ikke.

Kommentér på:
Starter dårligt ved kold

Annonce