Værd at vide om Passat B2? {{forumTopicSubject}}
Hej drenge og piger.
Jeg har fået en VW Passat B2 (mener det er en '87er) forærrende - men inden jeg henter den, ville jeg godt lige høre folk hvad der er værd at kigge på på sådan en gammel tysker...?
Den har stået stille i en del år, så naturligvis skal jeg gennemgå meget af det basale (frisk öl, kontroller vand, den skal have ny akkumulator - og en spand benzin)...
Men hvad er de svage punkter ved sådan en Passat type 2?
Bilen er en GT stationcar, motoren er en 1,8i med kat - benzinmotor - med fyr, hvis det kan give nogle idéer til hvor jeg skal holde et ekstra vågent øje.
Det jeg har brug for er ikke hvordan jeg skal klargøre den, men mere en liste over de ting som er værd at kigge på ved en gammel Passat - altså "de sædvanlige" (rust i xxxx, yyy trænger altid til smørelse, osv).
Bilen er kørt og ejes af en ældre herre der har kørt den i mange år til han skiftede den ud med nyere model og den så blev brugt som konebil indtil at hun holdte op med at køre og den så blev kørt i tørvejr og pladerne pillet af igen.
Er der nogen VW-kyndige der har nogle gode råd?
jan 2006
Følger: 36 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 1.237
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 21 Biler: 7 Emner: 5 Svar: 53
der er et rusthul i det ene nummerpladeskruehul på bagklappen; men når der følger en ekstra bagklap med som er intakt så har jeg planer om at skrifte den ud mens jeg renoverer den originale.
Passaten skal køres som dagligdags bil (men bliver ikke mange kilometer da jeg helst kører motorcykel - også i regn - og så har jeg jo også Ka'en jeg lige har købt) i "et par år" og derefter skal bruges som veteranvogn på de dage jeg ikke gider at køre Hillmanen.
jan 2006
feb 2009
Men du siger alt metal der ligger under en meter over jorden skal efterses konstant?
Mange tak.
jan 2006
feb 2009
Jeg siger mange tak.
Værd at vide om Passat B2?