{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.496 visninger | Oprettet:

Skift af bremseskiver, hvornår? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke har specielt meget forstand på biler og teknik - blot så det er på plads smiley

Men hvornår er det egentlig anbefalelsesværdigt at skifte bremseskiver?

De fleste skiver kan jo "få kant" ude i periferien af skiven, uden at de nødvendigvis er slidt helt ned.

Er det forskelligt fra bil til bil og fra skive til skive, hvor langt man kan slide dem ned?

Jeg har en Opel Vectra C årgang 2007, som jeg købte brugt sidste år. Jeg er lidt i tvivl om, hvornår det er tid til at skifte skiver og klodser.

Kan man et eller andet sted se, hvad minimumstykkelsen af skiven skal være når det er tid til at skifte bremseskiver?

På forhånd tak for jeres inputs!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af bremseskiver, hvornår?
  • #1   22. sep 2013 det er tid når de er undermål alle bremse skiver har et min mål fiks 21mm og 23 det plejer at være det mest normale på ventileret skiver.

    De fleste skiver kan køre ca 120.000km og måske 2 sæt klodser kommer an på mærke og kvalitet.

    Jeg har lige givet min volvo skiver og klodser foran de har holdt 180tkm og var 22.3mm og minium var 23 kørt 2 sæt klodser


  • #3   22. sep 2013 Skift skiver hvis; De er skæve, rustne eller har nået mindste målet, det står i reparationsbogen, ellers kan det nærmeste Opel værksted oplyse dig det..
    Kender ikke nogle online steder hvor man kan se mindstemålet på skiver desværre smiley


  • #4   22. sep 2013 Autodata siger 22mm foran og 10mm bag i som minimum....

    Nu skrev du jo ikke hvilken motor så kiggede bare lige 1.8 og 2.2 den sagde det samme på begge.


  • #5   22. sep 2013 Mange tak for jeres kommentarer. Jeg blev en hel del klogere smiley

  • #6   22. sep 2013 På dem med vintileret bag, er det ikke 10 mm for så er de færdige inden..

  • #7   22. sep 2013 Ken P. - tak for kommentaren.

    Kom i tanke om, at jeg havde en reparationshåndbog liggende, hvor jeg lige fandt følgende mål:

    Skivediameter/bag: 278 mm. => Minimumstykkelse 10 mm.
    Skivediameter/bag: 292 mm. => Minimumstykkelse 18 mm.

    Skivediameter/for: 285 mm: => Minimumstykkelse 22 mm.
    Skivediameter/for: 302 mm. => Minimumstykkelse 25 mm.
    Skivediameter/for: 314 mm. => Minimumstykkelse 25 mm.

    Så jeg må lige ud og måle hhv. skivestørrelse og resttykkelse i morgen smiley


  • #8   22. sep 2013 Hvis du har OPC, så har du 345 foran og 292 bag.

Kommentér på:
Skift af bremseskiver, hvornår?

Annonce