{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OBD tester, forslag?
  • #1   22. okt 2013 smiley

  • #3   22. okt 2013 Universal testere er stort set ubrugelige hvis du spørger mig..
    Hvis du vil kunne bruge dem ordentligt skal du have fat i kopi original testere eller bare de originale smiley


  • #4   22. okt 2013
    Emre (Kameramand for IG) G

    og hvorfor er de så ubruglige?


  • #5   22. okt 2013 Fordi man typisk kun kan udlæse helt basale ting. Originale eller kopier heraf (også mht softwaren), giver adgang til at ændre ting i de forskellige ecu'er; kort sagt, alt det sjove smiley

  • #6   22. okt 2013 Dan C

    jeg har kigget efter en OBD2 tester alene til at kunne læse fejl koder, men ja det kan da sikkert være meget sjovt, at ændre på nogle forskellige ting... smiley


  • #7   22. okt 2013 autocom tester, kopi af delphi, kan læse utroligt mange parametre, den er billig, og kan kode de mest basale ting såsom ratvinkel sensor smiley

  • #8   22. okt 2013 rasmus c:
    De kan ikk hive nok info ud.. Og de kan ikke rigtig rode med bilen (du er heldig hvis de kan fjerne koder)

    Obd stik er universal, men det er ikke til specielt mange ting.. Har selv et par af de universale både kina bras og gode nogle og synes sku ikk de er specielt brugbare.. smiley

    Kommer bare til at skaffe nogle kopi originale hjem.. De virker bedst.. Så kan man også rode meget mere med bilen hvis man har software.. smiley


  • #9   22. okt 2013 Emre
    fjerne koder?


  • #10   22. okt 2013 Jeg har en universal tester der kan købes til billige penge. Den er helt nyt

  • #11   22. okt 2013 rasmus c:
    Ja fjerne fejlkoder osv hvis du får fejl på bilen.. Fx airbag eller noget småt med motoren..
    Altså ikke alvorlige fejl som gør bilen enten ikk gider køre eller går i safemode..


  • #12   22. okt 2013 Emre, min autocom tester kan da slette fejlkoder og læse parametre på samtlige biler den kan snakke med? og ikke kun på motor, hele skidtet.

  • #13   22. okt 2013 Henrik S

    har du et link til sådan en ?


  • #14   22. okt 2013 kan købes på Aliexpress.com, hvis den ikke bliver snuppet i tolden koster den 6-700kr hvis den bliver snuppet, koster den omkring 1000 smiley

  • #15   22. okt 2013 det er en tro kopi af Delphi, eneste forskel er logoet mere eller mindre.

  • #16   23. okt 2013 Henrik s..
    Har prøvet flere forskellige og de kunne ikk finde en skid på nogle af de biler de blev smidt på..
    De virker okay, men holder bare ikk hvis man skal noget seriøst.. Fordi man finder ud af det på den hårde måde når man regner med de virker

    fx på peugeot får fejlkoderne andre navne osv.. Bmw kan man ikk slette koderne.. Eller jo den sletter dem så den ikk selv kan finde dem, men computeren forhindre stadig bilen i fx at starte.. smiley

    Hvis man skal lave noget seriøst er det bedst med enten kopi eller original producent specifik obd stik.. længere er den ikke..

    De andre kan virke, men det er ret forskelligt om hvad de virker til og hvad de kan.. smiley Men de er nok gode på gamle biler.. har mest rodet med biler efter 08..


  • #19   23. okt 2013 i min verden bør alle biler der er under 5 år gamle køre på et autoriseret værksted, medmindre det er småting som bremser, men jeg har ikke haft nogen problemer med de biler jeg har haft den på, syntes man kan se/gøre utroligt meget i forhold til hvad jeg har givet for testeren, jeg har aldrig påstået den er lige så god som original eller kopi af original.

    men som et alternativ til en sort mekaniker derhjemme, er det jo et perfekt værktøj, den er billig og kan altså en god del, på de biler man som oftest roder med hjemme i "gruset" smiley


  • #20   23. okt 2013 Alle kabler ud over VCDS og lignende kan sagtens bruges, men kun til begrænset brug. Hver bilproducent (eller dem der laver ECU'en) definere hvilke standard værdier som kan udlæses af alle kabler/adaptere via f.eks USB eller COM.. det er meget forskelligt fra bil til bil. Typisk drejer det sig kun om helt basale værdier som RPM, hastighed, indsugningstemp, kølervæske temp osv...

    For at kablet/adapteren kan udlæse alle værdier, kræver det at det laves til at virke på hver enkelt bil/ECU, så der er RIGTIG meget arbejde i det. Det er en af grundene til at de produkter der kan det, ikke er billige.


  • #21   23. okt 2013 ved autocom har du ikke bare et usb kabel med et 16 polet obd stik i enden, der er der også en boks med, tro det eller ej, men den kan læse langt flere parametre end jeg regner med at få brug for til almindelig brug derhjemme.. hvis man ikke kan klare sig med de værdier den kan give en, bør man sgu tage en ekstra tur på skolebænken og lære at bruge et Scoop, det kan en million flere ting end en tester..

  • #22   23. okt 2013 henrik s:
    De kan jo ikk finde ud af en skid på et autoriseret værksted..
    Når de bliver ved med at sige der ikk er noget galt med bilen forsøger man med andre metoder.. smiley


  • #23   23. okt 2013 I så fald har de "manufactor specific codes".. hvilket langt fra alle "kina kabler" har.

  • #24   23. okt 2013 det kommer an på hvor du kører hen Emre, jeg giver dig ret i at der er mange rigtigt "uheldige" tilfælde for de aut. værksteder, men de er ikke alle dårlige smiley

Kommentér på:
OBD tester, forslag?

Annonce