{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.956 visninger | Oprettet:

Kompressor {{forumTopicSubject}}

Halløj folkens

Aftens spørgsmål som sikkert er spurgt om tonsvis af gange...

Jeg skal bruge en kompressor til det "private" værksted som kan trække slibere, skrælde, luftnøgle, malersprøjte, hammer,, tror jeg har tegnet billedet nu med hvad den skulle kunne..

Mit spørgsmål, hvilken??? hvor meget skal den kunne levere af luft/min?

Jeg har denne i tankerne:
http://www.harald-nyborg.dk/p6771/selekta-kompressor-4-0hk-50-l

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kompressor
  • #2   30. okt 2013 Hvad med at løsne hjulbolte og hjulnav ??

• #3   30. okt 2013 Køb hellere en brugt.. Der får du lidt mere for pengene smiley
    Jeg har en lækker Reno kompressor til salg inden længe.

• #4   30. okt 2013 Dan - enig, altid mere for pengene brugt, mit dilemma er jeg ikke ved hvad jeg skal gå efter med størrelse??

Reno??

• #5   30. okt 2013 Har en reno ff kompressor der laver 500l luft, på 280L tank til samme pris.

• #6   30. okt 2013 Reno er mærket på en god kompressor hvis det var det du hentydede til.
    Jeg kan desværre ikke huske hvor stor den jeg har er, men mener den er 110 liter.
    Den trækker fint alt slags luftværktøj..

• #8   30. okt 2013 det må jeg lige prøve at se på,, det lyder som en fin løsning smiley

• #11   30. okt 2013 Har den fra Harald Nyborg, og har sat en 50l tank mere på, så jeg har 100l at gøre godt med, og det kører fint til alle luftværktøj og malesprøjte.

Men syntes den danner meget kondensvand. eneste ulempe

• #13   30. okt 2013 Jeg har sådan en som, den du linker til. . . har haft den et par år, og er godt tilfreds. Hvis den rigtigt for stryg, har den lidt problemer med af følge med. Det er typisk når jeg glasblæser. Ellers er det ikke noget problem.

Ville være rart med en større tank, men det er jo så bare at tisse i bukserne. Den vil alligevel skulle have en pause når jeg glas blæser, den vil tager længere tid om at laver nok tryk, hver gang jeg gør i værkstedet.

Men alt i alt er jeg godt tilfreds med den som hobby kompressor.

/Steffen

• #14   30. okt 2013 Jeg har en hobby kompressor koblet på en gammel ammoniak tank (flere tusinde liter) så jeg fik en ordentlig størrelse tank,, men jeg har erfaret at det der skal til er nok tryk,, min ligger på max 10 bar i tanken,, og det synes jeg er alt for lidt,, kan ikke engang løsne bolte på hjul,, eller få min lynsliber til at slibe nok,, så jeg er ved at lede efter en der kan lave 20 bar,,
    Det er min erfaring at man skal sørge for at have tryk nok

• #15   30. okt 2013 Poul, hvis du så lige læser på dit luft værktøj, så må det maks få 6 bar.

• #16   30. okt 2013 Jeg har lavet toppakning på sådan en et par gange Topstykket er tit skævt eller rettere bliver skævt når den arbejder. Det er ikke verdens bedste jern der er brugt til den, men den slæber fint nok. Tanken er lige lille nok. Har selv en 4hk med 50L dog sjovt nok en Reno, men kan så sætte en 100L tank til den jeg har stående herhjemme når jeg ikke flytter rundt på den. For det er fordelen ved den lille tank Den er nem at slæbe rundt på. De store er umuligt at slæbe rundt på....

• #17   30. okt 2013 Aksel,, intet af mit værktøj kører max 6 bar

• #18   31. okt 2013 Poul,

Det lyder mærkeligt, jeg har ingen problemer. Jeg kører med 10 bar i tanken og 7bar i slangerne. Er du sikker på at du ikke har et defekt manumeter, for billigt værktøj(har selv en billig slag nøgle-den duer heller ikke til noget) og har du husket at smøre værktøjet? Specielt lynsliberen kan man tydeligt høre om den et smurt eller ej.

Nu kender jeg jo intet til dit værktøj eller setup, men har aldrig hørt om nogle der kører med så højt tryk som du nævner, så du skal sikre dig at tanke, slanger og værktøj kan holde til trykket. 1000l tank med 20 bar = kompetent bombe!!!! Så pas på.

Mvh Steffen

• #19   31. okt 2013 Er enig med Steffen i den beskrivelse.

Jeg er endnu ikke faldet over et stykke luftværktøj der ikke har været monteret med en label hvor der står maks 6 bar. selv de dyreste slagnøgler.

Men ikke dermed sagt de ikke kan tåle mere.

Havde en Facom slagnøgle som blev fodret med 10 bar i en 3/4" slange og den sagde sku bang i slag værket.

de vigtigste ved luftværktøj er at man kan fodre det med den mængde luft som er angivet,

• #20   31. okt 2013 Aksel, skal jeg tage billede af min RC slagnøgle? Den har arbejdstryk på 10 bar og kan køre 12 bar. Der er INGEN værksteder der kører 6 bar så den du slynger ud der er på ingen måde rigtigt.

• #21   31. okt 2013 Steffen og Aksel M,,
    Jeg ved godt at det kan være en tikkende bombe hvis ikke man sørger for at få tryktestet osv,, men ja tror der er noget galt med nanometer eller et eller andet,, for har tit gået og undret mig over hvorfor der ikke var mere slag i,, har haft diverse slagnøgler på jeg ved der er mere skrald i,, men jeg skal have kontrolleret det hele og se om der ikke kommer mere gang i det hele smiley

• #22   31. okt 2013 smiley

Super lad os høre hvad du finder ud af.

/Steffen

• #23   31. okt 2013 jeg vil mene at den er lige i det mindste.jeg har selv en gl stenhøj fra 1968 den leverer noget der ligner 550 liter og er med 350 liters tank den kan lige følge med når at luftsliber er i brug

• #25   31. okt 2013 Luftnøgler måles normalt ved 6 bar, men deres moment er som regel målet ved 8 eller 10 bar da det er normalt arbejdstryk på værksteder. Alle værksteder jeg har arbejdet på har enten kørt 10 eller 12 bars arbejdstryk

• #26   1. nov 2013 hvis jeg stod og skulle have en kompr i dag blev det med min 7,5 hk motor og 350 liters tank

• #27   1. nov 2013 Det er jeg sådan set enig i, MEN desværre er det ikke os alle der uanet plads når værkstedet skal fyldes op med værktøj.

Det er så her må prioriteringens svære kunst anvendes. Derfor valgte jeg en kompressor med en mindre tank end jeg kunne have ønsket mig. smiley

• #28   2. nov 2013 min står i skur udenfor så den tager ikke plads indenfor

• #29   2. nov 2013 Ja sådan en løsning vil mine naboer helt sikker sætte pris på smiley

• #30   4. nov 2013 Steffen,, lav eventuelt en kasse der er isoleret med rockwool på indersiden til at sætte over din kompressor så kan den knap nok høres,,
    Altså med åndehuller osv. så den kan trække vejret

Kommentér på:
Kompressor

Annonce