{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.669 visninger | Oprettet:

Porsche Boxster S {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at se på en, Porsche Boxster 3.2 ´med defekt motor. Sælger kan kun oplyse, den har sagt nogle slemme lyder, og kan ikke starte,

Mit spørgsmål er derfor: Har de en general sygdom, der afliver motoren ?

Min terori er olie mangel, pga manglende tørsump (Hvad hård kørsel) Så i bund og grund er det vel bare en anden motor.

Eller der andre meninger ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Porsche Boxster S
  • #1   17. nov 2013 Hvis prisen er rigtig, så bare en anden maskine i

• #2   17. nov 2013 Prisen er rigtig, men det er mere et spørgsmål. Om det kan betale sig, at lukke den op. og genopbygge den med de rigtig dele.
    Men har den være udsat for en gang olie mangel. Kan det sikker ikke betale sig

• #3   17. nov 2013 Er det oliemangel så ville jeg ikke gå igang..der er meget der skal laves før den triller igen smiley

• #5   17. nov 2013 Det er jeg helt klar over, det er også derfor jeg søger. En general grund til de død

• #6   17. nov 2013 Thomas
    de dele jeg har set på Stempler, Knaster, ventiler mm er sådan set. Ikke helt vild dyre, men langt fra gratis.

• #7   17. nov 2013 Der er et generelt problem på de motorer... Søg på "Porsche IMS failure". Det er et mellemleje på knastkædearrangementet der kan fise af. Dette svarer til en sprunget tandrem, så forvent ny motor, da lejet springer, og fører metalspåner med rundt i motoren.

• #8   17. nov 2013 996 og 986 er ramt af dette problem, men ikke 996 GT3 og Turbo versionerne.

• #9   17. nov 2013 T3
    Det var lige den slags, oplysninger jeg søgte.. Men det udelukker, da vidre tuning *GGG*

• #10   17. nov 2013 Der findes faktisk en upgrade, som klarer problemet. Se her :

http://www.imsretrofit.com/

Så det er ikke nødvendigt, at udelukke modellen helt, hvis problemet løses før nedbrud smiley

• #11   17. nov 2013 Jeg har lige siddet og læst på det. Det lader til der skal et dobbelleje i.. Men det sku da et mindre problem, i forhold til hvad det kan forudsage.

• #12   17. nov 2013 kan nu ikke se problemet i at tage den ud og se hvor store skaderne er... Der kan være mange grunde...

At skifte motor fordi der kan være splinter i... arhhh.. Det kan skylles ud smiley

• #13   17. nov 2013 Delene fra lejet blokkerer oliekanalerne overalt i motoren, så der er risiko for at alle lejer, krumtap, plejllejer osv. er færdigt. Så det er desværre ofte eneste udvej med en ny/anden motor. Så det vil være dumt ikke at kalkulere med det ved et eventuelt køb.

• #14   17. nov 2013 Må give T3 ret, er det leje gået. Så er det ny motor, har sådan set også fundet en. Men jo det er bare ud med lortet og se hvor stor skaden er. Men det kunne nu være sjov at få sådan en motor boret op til 3.6 Liter smiley

• #15   17. nov 2013 Nu siger du jo selv bore... Hvordan sikrer du dig at spånerne er væk efter sådan en omgang?

• #16   17. nov 2013 Min hobby er at bygge flymotore... Så i min verden er der kun en løsning, ALT bliver skildt af og rensen. Og jeg mener ALT !!
    Den motor jeg er ved at lave lige pt, har jeg brugt 75 timer på at slibe og polere blokken indvendig. Så tror nok jeg har styr, på den del der angår rengøring.

• #17   17. nov 2013 Så ved du jo netop at alt kan laves... Nu er du så heldig at det bare er en Boxter motor... Hvad ville du have gjort hvis det var en af dine sjældne fly motorer? smiley

• #18   17. nov 2013 Ja ellers har jeg lært; Byt til nyt !!! smiley

Formålet med dette indlæg, var helt sikker at få en ide. Hvad der kunne være problemet, og efter hvad sælgeren. Har beskrevet, så er jeg ret sikker på. Det før omtalte leje er årsagen. Så der bliver sikker ingen, genopbygning af den her motor.

Fly motore.... Jeg ville ikke engang, overveje at gå igang med en. Der havde være udsat for noget i den retning.

• Tom H
    Tom H Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #19   16. apr 2016 Hej Morten

Har fundet din tråd om ims lejer.
    Som i er inde på skift leje og vær sikker...
    Jeg har lige hentet en 2,7 årg 2004 158.000km i Tyskland
    Alle service ok... Men der står ikke noget om ims er skiftet.
    Ved du om man kan tjekke på stel nr m.m om det er skiftet.
    Nu er ingen motor problem for dig smiley Men kan det gøres fra en opklodset bagende, eller skal den op på en lift.
    Jeg tænker gearkasse ud, skift leje og gearkasse i igen...
    Skal der bruges special værktøj, eller er det bare en aftrækker m.m.
    Hmm var det kompliceret eller bare tidskrævende... Jeg er almindelig håndværker.. Jeg Laver selv bremser, olie m.m. På min MC og biler... Er det en overkommelig opgave... Eller vil du råde til at man betaler sig fra det?

Mvh
    Tom

• #20   16. apr 2016 Har sendt dig en PM Tom...

Jeg har så være hele turen i gemme, siden jeg oprette denne tråd. Det har være en RIGTIG god opleves at skifte IMS.. Og ikke mindst at køre med det efterfølgende smiley
    Den køre stort set hver dag, og hver gang jeg starter den. Så kan jeg bare høre den dejlige lyd af en 6 cylindere med et SUND IMS lejer !!..

profilbillede
  • #21   16. apr 2016 Nye forstærket leje og det gamle.... Gæt selv hvad er hvad

profilbillede
  • #22   16. apr 2016 Nu er det meste af mit arbejde, noget der indvoldveer rullefelt... Såååååååå

profilbillede
Kommentér på:
Porsche Boxster S

Annonce