{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.458 visninger | Oprettet:

Skifte bremseskiver VW trillinger. {{forumTopicSubject}}

Godaften folkens.

Vil gerne skifte mine bremseskiver ud, da jeg synes den bremser en smule ujævnt.
Nogen som har erfaring med hvor enkelt det er, som måske kunne smide en mindre guide til hvordan?
Har ikke prøvet at skille noget ad før på bilen, så synes måske det er et godt sted at starte.
Går ud fra man ikke behøver at skifte klodser også, de har vel ikke taget noget skade af det!?

Det er en Skoda Citigo.

På forhånd tak fo hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte bremseskiver VW trillinger.
  • #1   21. dec 2013 Dine bremser er ofte er forkert sted at starte uden erfaring..
    Hvis din bil ikke stopper går det ud over os andre og muligvis også dig selv..
    Erfaringen får du ved at tage en ven der er Mekker i hånden og lad ham vise dig hvordan man gør..
    Skiver og klodser skifter man SAMMEN... Det er sgu det forkerte sted at spare


  • #2   21. dec 2013 Fair nok Chris, har også indhentet tilbud hos div. værksted. Tænkte bare at når det nu var en så simpel bil, så var det måske simpelt også at skifte de skiver der.

    Men så giver det også mere mening hvorfor jeg har fået priser på både skiver og klodser, selvom jeg sagde det kun var skiver der var dårlige.


  • #3   21. dec 2013 Vil også stemme i og sige at sikkerheds ting, så som, bremser, ophæng og styretøj er IKKE noget man går i gang med, hvis man ikke ved hvad man laver... som #1 skriver, så se nogle over skulderen og prøv så selv, mens en med erfaring følger arbejdet... det andet er sgu for farlig, både for andre og dig selv...
    Kommer du i nærheden af Lemvig, har jeg lift og skal gerne bruge en time på at lære dig det...


  • #4   21. dec 2013 Klodsen rammer skiverne og der skabes friktion og sindssyg varme
    Hvis skiven er blevet skæv så slides klodsen også ujævnt...
    Når du har gjort det et par gange med en Mekker ( eller perlegrus kyndig ven)
    Så ka du benytte et af de gør det selv værksteder rundt om i landet..til selv at ordne det fremover... Den har kun skiver foran og tromler bag..
    Hvis du ikke har en Mekker ven kan flere af gør det selv værkstederne tilkøbes mekaniker hjælp... Så sidder den i skabet første gang og du lærer at gøre det rigtigt.
    Vi har alle startet et sted... Bremserne er bare det vigtigste sikkerhedsnet for dig og os andre..


  • #5   21. dec 2013 Tager det til mig, og benytter mig af en af de tilbud jeg har modtaget.
    Og Lindegaard, tak for tilbudet, må være ærlig at sige at det ikke liiiige en af de steder jeg kommer så tit! smiley


  • #6   21. dec 2013 Mr T. er det sgu ikke mange der gør *G*


  • #7   21. dec 2013 Det sagde du og ikke jeg! smiley

  • #9   21. dec 2013 nu ved jeg ikke hvor langt den har kørt din bil.

    Men jeg lånte min mors Vw Up, og da jeg skulle bremse ude på motorvejen "rystede" bilen en smule, og jeg var ikke i tvivl om at det var skiverne der var skæve.

    Så jeg sagde hun skulle smide den ned til Vw, med henblik på de liiiige tjekkede bremserne.
    De ringede 4 timer efter og sagde hun kunne hente sin bil med nye skiver og klodser til 0,- da garantien jo dækkede.
    så afhængig af km tallet på din bil var det måske et forsøg værd ?
    Der var fejl på en af klodserne sagde de, og den havde ødelagt skiven.


  • #10   21. dec 2013 Andreas@ Tænkte også den tanke, men den blev lukket hurtigt, noget med at det skulle være indenfor de første 10.000 km eller lign, runder nu 30.000 km. Men helt klart god tanke.

  • #11   21. dec 2013 Ja dæk og bremser har vidst kun 10.000 km's garanti.

    min mors havde kørt 8700 km da Vw skiftede skiver og klodser.

    Tænkte bare hvis nu ikke din havde kørt så langt smiley
    Men Held og lykke med udskiftningen !


Kommentér på:
Skifte bremseskiver VW trillinger.

Annonce