25.743 visninger
|
Oprettet:
DSG 7 uden problemer? {{forumTopicSubject}}
Vores næste bil har DSG 7 og jeg glæder mig virkelig til en bil med automatgear. Men når man læser rundt omkring på nettet, synes jeg kun man ser kedelige historier omkring dette gear. Er der slet ingen herinde der har positive oplevelser - gerne nogen der har kørt 50.000 eller 100.000 km?
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.093
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
sep 2005
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 129
Kører selv med dsg7 og er efterhånden ganske tilfreds med det. Jeg har fået custom software i min dsg kasse.. og det har ændret skiftemønsteret en hel del og gør samtidig at koblingerne bliver trukket længere tilbage imellem gearskiftene (Når den enkelte kobling ikke er i brug).
Den har indtil videre kørt 20.000 med den software uden problemer.
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
Den kør godt
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.939
Trækker koblingerne længere tilbage?? Det må du gerne lige forklare lidt mere om
jan 2012
Følger: 51 Følgere: 52 Biler: 8 Emner: 6 Svar: 148
Den fik ny gearkasse allerede ved 50.000km, og derefter købte min far bilen, og kørte 50.000-60.000 km, og så gik den i stykker igen. Så ikke just en god oplevelse. Heldigvis skete det lige et par måneder inden garantien udløb.
VW skulle have omkring 70.000 kr. (mener jeg at det var) for Gearkasse, montering osv.
Men det kan vel bare være dårligt held.
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.093
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.249
Gearkassen koster ikke 70.000 monteret, gearkassen koster 38.000..laver en del af dem og kan kun sige...Pas jeres service ved VW, der kommer auktion på dem hvor de får mineralsk olie frem for syntetisk. Grunden til det biler skiftet er, at olien krystallisere under høj varme, og det er mechatroniken ikke glad for.
sep 2010
Følger: 45 Følgere: 45 Emner: 43 Svar: 1.977
Og min far har en passat 1.6 Tdi privat ikke taxa eller noget, kørt 10tusind km, den køre af røv i gearene..
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.093
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.249
DSG6 er vådkoblinger.
aug 2012
Følger: 20 Følgere: 22 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 1.480
aug 2005
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 633
Og jo der sidder filter på Dsg 7 på transporter, det er bare ikke påkrævet at skifte det, men jeg gør det nu alligevel.
Men jeg har aldrig set en touran med over 250nm og Dsg 7, de kører med Dsg 6.
jan 2012
Følger: 51 Følgere: 52 Biler: 8 Emner: 6 Svar: 148
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.249
jan 2012
Følger: 51 Følgere: 52 Biler: 8 Emner: 6 Svar: 148
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.249
jan 2012
Følger: 51 Følgere: 52 Biler: 8 Emner: 6 Svar: 148
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.249
jan 2012
Følger: 51 Følgere: 52 Biler: 8 Emner: 6 Svar: 148
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.054
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
Er alle DSG-6 med vådkobling, ? ...... og er de det evt. også ved under 250 nm. ?
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
Funktion: Super lækkert at køre med. Har ingen negative oplevelser.
Støj: Det rasler helt vildt ved gearskifte - som ris der bliver kastet rundt i en metalbeholder. Det er total overskyggende og ødelægger den ellers god funktionel oplevelse.
mar 2003
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 4 Emner: 52 Svar: 69
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
jul 2010
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
Så vil i kunne læse en masse om hvor elendig den gearkasse er og hvor ligeglad vw/Semler er.
Selv værkstederne har fået mundkurv på og ser totalt uforstående ud når man nævner ting som dårlige svinghjul, koblinger der glider og den metallisk lyd som også nævnes her i tråden.
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.353
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.353
Mit skifter aldeles flydende og lydløst som det skal.
jul 2010
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
Der er kæmpe forskel på om der er den lille DQ200 med tørkobling eller DQ550 med oliebad.begge 7 trin
Eller DGS med 6 trin som nok er den bedste af dem.
DQ200 har haft problemer fra dag ét. Startede med der blev skiftet koblinger fra en kant af, og derfor ændrede vw sw i 13 hvorefter maxislip, (glidende koblinger) der gør omdrejninger springer med op til 300omdr af gangen og metallisk rasle lyde så blev det nye problem.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.353
jul 2010
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
Der er stor forskel på DSG 7 DQ200 tørkobling op til 1.4tsi og 1.6tdi og så DSG 7 DQ500 med oliebad 2.0tsi og 2.0tdi. De to gearkasser kan ikke sammenlignes. Udover de begge har 7 gear
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
Også det jeg har fundet frem til Michael.
Man skal kikke sig for, men må jo tage det, som følger modelstørrelse og type.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 46 Biler: 12 Emner: 2 Svar: 3.353
jul 2010
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
Det var der selv der skrev DSG 7 var DSG 7 om det sad i den ene eller anden vogn fra vag gruppen hvilket jeg bare ikke var enig i.
#37 Lige præcis.
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
jul 2010
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
Hvilken bil og motor
Hvorfor fik du skiftet gearkassen ?
Hvad var værkstedets forklaring på den nye også støjer. Serie standart eller det gør de.
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
1. Leon 1,8 180 HK DSG
2. Værkstedet håbede på det ville hjælp på lyden
3. Da den nye gearkasse også gjorde det, og en tilsvarende bil de havde stående også gjorde, var det serie standard.
jul 2010
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
Sjovt man lige prøver med en ny gearkasse. Jeg tænker hvem betaler den rep hvis værksteder bare prøver, og så det faktisk er en serie standart
DSG 7 uden problemer?