{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.623 visninger | Oprettet:

Brian B
Brian B
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14

Motor går ud kort efter start {{forumTopicSubject}}

hvors suzuki swift 1,0 fra 1997 har fået et rigtigt irriterende problem som er: Starter fint om morgnen/aften og vi køre en tur ned i byen for at handle (ca4-4½km) Tager godt og vel 15-20min og handle.. Når vi så kommer ud starter den fint, men så sætter den ud og vi starter igen og igen.. Når vi så slukker for alt hvad der bruger strøm og holder den i live ved gas, så kan vi køre lidt hvor den ligesom går ud/døder men ikke helt, da vi har fundet ud af og holde den i live ved og kople ud og give gas... Efter et par min og lidt kørelse så køre den fint igen.. Og så kan den godt køre fint osv i 8-12dage og så den gal igen..

Nogen der har en ide om hvad det kan være ?

På forhånd mange tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor går ud kort efter start
  • #1   8. feb 2014 måske tændrør??

• #3   8. feb 2014 Long shot: Kunne det være at benzinfilteret er stoppet til? Ud fra forklaringen tror jeg ikke på tændrør, generator eller lign. Hvis generatoren ikke fungerer, så skal ladekontrollampen lyse konstant - også mens i kører. Hvis generatoren er gået i stykker, så lades batteriet ikke længere og i kører med lys, blæser, tændingssystem, indsprøjtningssystem osv alene på batteriets kapacitet. Det burde hurtigt stå af med alle de startforsøg i har haft.

• Brian B
    Brian B Tilmeldt:
    jun 2009

#4   8. feb 2014 1# Dem har vi prøvet og skifte uden held desværre.

2# Okay er det noget dyrt noget ? og det svært selv og skifte ?

• #5   8. feb 2014 Jow forresten 2 ekstra ting som kan drille ekstremt meget:

1. Lamdasonde. Den giver feedback til motorstyringen om hvordan benzin/luft blandingsforholdet skal være.
    2. EGR ventil (exhaust gas recirculation). Hvis den har sådan én.

• Brian B
    Brian B Tilmeldt:
    jun 2009

#7   8. feb 2014 3# ja okay det kunne der være noget om smiley ved desværre ikke ret meget omkring biler og ders dele, er derfor nød til og spøger mig frem fra tid til anden smiley Men kan da prøve og sætte et nyt filter på, det koster jo ikke en bundegård..

5# Okay og hvordan finder man ud af at den er defekt eller beskidt så den ikke læser rigtigt ? Erg og det er ? :s

6# ja okay det er også en sjat hvis ikke det er det som er problemet

• Brian B
    Brian B Tilmeldt:
    jun 2009

#9   8. feb 2014 8# ja okay det var også et forsøg værd smiley

ALLE# Tak for hjælpen/svarene ind til videre smiley

• Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 125
    #10   8. feb 2014 er helt enig med alt det lucas skriver. tænker bare at hvis det var egr ventilen eller lamda sonden den var gal med. ville motorlampen normalt lyse i dit instrumentbræt. men altså dit step 2 må være at prøve at udlæse en fejl kode på din bil. hvis der ikke kommer noget ville jeg helt klart anbefale at kontrollere dit benzinfilter.

Kommentér på:
Motor går ud kort efter start

Annonce