{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

Udskiftning af motor golf 2 diesel {{forumTopicSubject}}

Hej bg

Jeg har købt mig en golf 2 fra noget tid siden og fundet mig en ny(brugt) motor jeg kan stoppe i den istedet for den nuværende

Det er 1.6 diesel motor der skal skiftes til samme 1.6 diesel

Mit spørgsmål er dog
Hvad skal jeg tage højde for ved et motorskift her?
Hvor lang tid ville det tage?
Skal diesel pumpe og sådan indstilles efter?
Eller er det hele bare plug and play?

Motoren jeg skal have i kørte fint inden den blev pillet ud skal der siges

Men giv gerne forslag eller Fifs til hvad der ville være lettest smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af motor golf 2 diesel
  • #1   20. feb 2014 Inden du ligger den "ny" motor i, ville det da være en ide at skifte tandrem i den forbindelse få justeret pumpen korrekt.
    Samt få skiftet olie og filter, så den er ny serviceret ved montering.

    Tiden er svær da det kommer an på om det er prøvet før, om der er noget der driller osv. Men det burde kunne gøres på 5-8 timer.

    Du kontrollerer hvordan koblingen har det, nu du har det hele skildt af. Det er så ærgerligt at skulle skille det hele ad igen om 1½ måned fordi koblingen er stået af. smiley


  • #2   20. feb 2014 Lytter lige med smiley

  • #3   20. feb 2014 Det er plug and play mere eller mindre. Da jeg skiftede motor første gang tog det godt 3 aftener rundt regnet 1,5 dag. men tag det stille og roligt og tag lidt billeder inden, så du ved hvor de forskellige slanger skal sættes til igen.

    Giv den et service i form af, tandrem, kobling og sæt gearkasse starter mm. på inden du ligger den i, er langt nemmere at skifte når du har den ude IMO..


  • #4   20. feb 2014 er du rutineret og intet sidder totalt fast, så kan det faktisk gøres på 3 timer så er den kørende igen smiley
    Men som de andre siger, skift tandremmen, vandpumpen, olie+filter, dieselfilter, kølervæske, tjek din kobling (en ny koster ca 800-1000 for en sachs) og så få indstillet din pumpe med mikrometerur..
    Det er nemmest at pille frontopstllingen med lygter af, det giver væsentligt mere plads at gøre med, og det er rigtig nemt at pille af! smiley
    God fornøjelse..


  • #5   20. feb 2014 Tak for svarene!

    Hvis min kobling er fin behøver den vel ikke et skift igen eller hvordan?
    hvordan indstiller jeg dieselpumpen uden et micrometerur?


  • #6   20. feb 2014 Hvis du ik har et mikrometerur så lad være.. smiley
    Hvis koblingen er fin, så lad være med at udskifte den, medmindre det er en bil du vil have længe.. bare for at være sikker på den ik skal udskiftes senere smiley
    Her er en grundig og MEGET komplet guide! smiley Lang men lærerig..

    http://vincewaldon.com/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=28



Kommentér på:
Udskiftning af motor golf 2 diesel

Annonce