{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.045 visninger | Oprettet:

Larmer, lyder som dækstøj bare meget værre {{forumTopicSubject}}

Hey folkens

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal sige det bedre end det står i overskriften, min 407 1,6HDI larmer når jeg køre, jo højere fart jo mere støj,, den begyndte med det efter jeg skiftede de nederste bærekugler (den skulle være sporret ganske fint efterfølgende)

Jeg har optaget lyden: (det kan godt være i skal skrue lidt op for højtalerne på en pc)
https://www.dropbox.com/s/2l0cap4a59mlfa9/407%20St%C3%B8j.mp3

Det er virkelig ikke til at holde ud at høre på, og skulle ikke mene at et par Alpin A4 skulle larme så meget..

Håber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Larmer, lyder som dækstøj bare meget værre
  • #1   7. mar 2014 et hjulleje måske hælder jeg rimelig meget til

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #2   7. mar 2014 Jeg er også mere over i hjulleje, så få det tjekket ordenligt efter smiley

• #3   7. mar 2014 alle hjullejer er bare også skriftet indenfor det sidste år... jeg undre mig bare meget over at før jeg skiftede de nederste bærekugler var der intet støj, men jeg skiftede dem selvfølgelig fordi jeg kunne se/mærke slør når jeg rev i hjulet... men lige da de var skiftet var lyden der med det samme,, burde den ikke have været kommet langsomt undervejs hvis det var et leje ?? og hvordan finder jeg egentlig ud af om det overhovedet er et leje ?

• #4   7. mar 2014 Hjulleje uden tvivl.
    Har du prøvet at svinge fra side til side når du kører, altså at lægge vægten over på et andet hjul?
    Ellers få løftet bilen om og drej rundt med hjulene så plejer man tydeligt at kunne høre og mærke det.

• #6   7. mar 2014 jeg har haft bilen oppe, men jeg syntes bare ikke jeg kan høre noget som helst når jeg drejer hjulet rundt smiley
    ??

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #7   7. mar 2014 Det er langt fra altid man bare kan høre det, når bilen er nede på vejen, så er der jo et par hundrede kg tryk på hvert leje smiley

• #8   7. mar 2014 det med at løfte den er ingen problem,, jeg har et par lifte hjemme.. problemet er at når den hænger oppe på liften kan jeg intet høre når jeg drejer hjulene rundt,, men jeg kan jo også kun dreje dem rundt med hånden når den hænger deroppe,, er det nok til at skulle kunne høre det ?

• #9   7. mar 2014 Hjullejer kan jo også være dårlige, selv om de ikke er så gamle. Jeg har fået skiftet en gang hvor lejet kun var 10 mdr. Det tog FTZ også på garantien. Det var underligt rødt inden i da værksteder fik det skildt ad.

• #10   7. mar 2014 men hvordan finder jeg det rigtige hjulleje der er defekt når den hænger på liften ??

• #11   7. mar 2014 smid dine sommerdæk på og kør en tur. hvis den stadig larmer er det lejerne

• #12   7. mar 2014 den larmer også med sommerdæk er testet,,, men endnu engang,,, hvordan finder jeg ud af hvilket leje ?

• #13   7. mar 2014 Det skulle gerne "knure" når du drejer rundt med hjulet ellers kan du også mærke det på sløret der er i hjulet hvis du rykker op og ned smiley

• #14   7. mar 2014 Nu skal jeg nok lige hjælpe dig. Når bilen er løftet så tager du fat med den ene hånd om fjederen. Eller en del af ophænget der er i forbindelse med spindelen, da sådan et 407 hjulophæng er lidt specielt. Og så drejer du hjulet rundt med den anden hånd. Og du skal ikke lytte, du skal ikke kigge. Du skal bare mærke med hånden på fjederen om den summer. Du kan tydeligt mærke hvilken side der er defekt.

• #15   7. mar 2014 Fedt,, mange tak Henrik, det var et klart svar jeg kunne bruge til noget smiley det vil jeg prøve

Kommentér på:
Larmer, lyder som dækstøj bare meget værre

Annonce