{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.895 visninger | Oprettet:

tandrem vw 1,9 tdi {{forumTopicSubject}}

er der nogen der kan hjælpe mig med mærkerne på tandremmen på en vag 1,9 tdi AGR motor, jeg har tolerencedata, men synes ikke jeg kan få det til at passe når jeg står ved motoren.
1. er der mærker på knasthjul
2 der er et mærke på krumtapshjulet, hvad skal det stå ud for
3 jeg kan ikke umiddelbart finde hullet der skulle være på hjulet til pumpen
er der nogen der kan hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tandrem vw 1,9 tdi
  • #1   14. mar 2014 hvor gammel er bilen?


  • #2   14. mar 2014 Den har ikke mærker.. der skal bruges special værktøj til at låse krumtap og knast

  • Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 126
    #3   14. mar 2014 har du tænkt dig at skifte den? først skal du finde ud af om der er note i både knastaksel og krumtap. på krumtappen er der typisk et mærke på krumtapskiven, og et mærke på motorblokken. der kan flugtes ved at kigge ned i motorrummet oppefra. og du er heldig hvis der er mærker på knastakslen.
    ps. det er meget forskelligt hvor mærkerne er sat. du bliver typisk nødtil at fjerne nogle ting for at kunne se mærkerne på knastakslen. smiley


  • #4   14. mar 2014 Så la da vær.... Hvis ikke der er styr på det special værktøj der skal bruges til den kværn som Rasmus f også siger

  • #5   14. mar 2014 det var nu mere for at se om den står på mærkerne, eller om den har hoppet en tand, har købt den som defekt, så skulle gerne finde ud af hvorfor den banker en smule, kunne lyde som en bøjet ventil måske, den skyder lidt i indsugningen.
    så altså, jeg skal være sikker på den står som den skal, og alle ved jo at det ikke altid er nødvendigt med specialværktøj selvom det står i tolerencedata, især hvis det bare skal kontroleres at den står rigtig.


  • Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 126
    #6   14. mar 2014 hmm. du skal finde de to mærker nede ved krumtappen som jeg snakkede om det vil nok være en fordel at afmontere skiven dernede og multirem forsigtigt helst med luft, hvis der ikke er nogle mærker på knastakselskiven. vil jeg foreslå at prøve at kigge efter mærkerne i den anden ende af knastakslen der skal du typisk afmontere nogle ting, det er typisk der der sidder tændspoler/kontaktsæt. du skal typisk kigge efter kørnede mærker

  • Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 126
    #7   14. mar 2014 hvis der ikke er nogle mærker på krumtappen kan du fjerne et tændrør og kigge i cylinder 1 om stemplet er helt i top.

  • Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 126
    #8   14. mar 2014 prøv at find mærker med de ting jeg har skrevet som hjælp. hvis intet er muligt findes der cowboy tricks

  • #9   14. mar 2014 Fjerne et tændrør? på en diesel?
    Der er mærker inde på krumtapshjulet men de er små.
    men det nemmeste på den er at få den nogenlunde stillet i top og så kigge efter mærkerne så stiller du den ind og ser om der er noget der ikke passer sammen.


  • #10   14. mar 2014 Tak for svar gutter, jeg vil prøve at skyde mig nærmere på det i morgen.

  • Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 126
    #11   14. mar 2014 nå ja det er self en diesel eksplosions motor uden tændrør. sorry.

  • #12   14. mar 2014 hvilken bil er det ?

  • #13   14. mar 2014 lige netop den tandrem skal man kende rimeligt godt smiley den skal stå meget präcis mener der er et märke på gearkassen man skal gå efter

  • #14   15. mar 2014 Ja tolerancedata siger der skulle være mærke på svinghjulet, og det tror jeg også der er, det er svært at se, men det angiver jo kun krumtap

Kommentér på:
tandrem vw 1,9 tdi

Annonce