{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

VW Polo 1.4 motorskift ? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er i den situation at motoren på min datters VW Polo 1.4 er smadret fordi tandremmen tilsyneladende er "hoppet" et par tænder. Motoren lyder værre end 4 smede med hver der klaphammer på samme armbolt.
Jeg har købt en identisk motor der har kørt 112.000 km hvorpå tandrem mm kun har kørt ca. 15.000 km.
Jeg vil egentlig blot spørge hvilken løsning der er bedst:
1. Når div. bolte mm mellem gearkasse og motor er fjernet, om motoren kan sænkes nedenud, eller om man i stedet skal løfte notoren ovenud ?
2. Kan man demontere fronten mellem forskærmene og løfte motor og gearkasse ud i et samlet stykke.
Jeg håber på lidt hjælp fra en venlig sjæl der har prøvet det på egen krop.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Polo 1.4 motorskift ?
  • #1   6. jan 2017 Neden under med hele skidtet , og lige så når den nye skal i

  • #2   6. jan 2017 plejer at tage kølerhjelm af løsne motor gearkasse så løfte det hele ud så sætte kobling gearkasse over og i med den igen men vis det var mig hade jeg sat en ny tandrem på den koster ikke meget til sådan en motor for selv om den du har købt kun har kørt 15.000km kan den jo være flere år gammel så jeg ville heller være sikker

  • #3   6. jan 2017 har både tage dem oven ud og nede ud kommer an på hvad man har af grej til det

  • #4   6. jan 2017 Hej.
    Man skal ikke til at fjerne forbro eller noget andet "træls noget" for at få motoren nedenud ?
    Jeg har ingen talje, så jeg tror jeg lader den gå nedenud på en donkraft.
    Jeg skifte selve tandremmen ( den existerende rem er 5 år gammel ) og ribremmen også og monterer også en ny kobling.


    profilbillede
  • #5   6. jan 2017 forbroen skal af vis den skal nede ud det slipper du for vis den bliver taget oven ud men forbroen er nu nem at løsne vis du vælge den skal nede ud men syns selv oven ud er nemmer vis man tager gearkasse med ud

Kommentér på:
VW Polo 1.4 motorskift ?

Annonce