{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.211 visninger | Oprettet:

HJÆLP! Kaput starter... {{forumTopicSubject}}

Hej.
Det hele startede da jeg i min v´Volkswagen LT 31 var ude at køre en tur.
Jeg parkerede, og da jeg kom ud for at køre videre var jeg løbet tør for benzin, havde godt set den var i 0... smiley

Jeg gik til tanken og fyldte i en dunk for derefter at vende tilbage til bilen. Jeg hældte på, og drejede nøglen på strøm. Derefter drejede jeg den ekstra omgang for at starte bilen, men der skete INGEN ting. Normalt så kommer der et klik hvis den er løbet tør for strøm, som den har gjort før.
Men ingen lyd. Jeg fik den hjem ved hjælp af falck.

I dag fik jeg så skubbet den i gang for at sikre mig at det ikke havde noget med motoren/drukning/strøm at gøre. ingen problemer der, og den kørte fint.
Da jeg parkede og prøvede at starte den igen- ingen ting.

Nu er de to spørgsmål så sådan her:
1) Kan jeg starte bilen uden en starter? Jeg tænker noget med at pille en af ledningerne ud af tændingen og give den et zapp på et bilbatteri for at "tvinge" den til at lave en gnist eller sådan noget. jeg står nemlig og skal bruge bilen på tirsdag, så som midlertidig løsning ville det være smart, hvis ja, hvordan!

2) Nogle der kender nogle ophuggere der sælger billige startere til en volkswagen lt31 i københavnsområdet?
evt. nogle som ligger inde med noget?

På forhånd tak for svar - den frustrerede volkswagen ejer! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Kaput starter...
  • #1   6. apr 2014 Din starter er død, ring rundt til ophuggerne i dit område, køb en og skift den, eller skub den i gang når du skal bruge den.

  • #2   6. apr 2014 okay, så fik jeg da slået det fast, det var en start, tak! Men er stadig nysgerrig på at høre om der ikke er en anden måde at starte den på? smiley

  • #3   6. apr 2014 Nu har du haft et sæt startkabler på den for at være sikker på det ikke er din generator eller dit batteri der er dødt ikke????

  • #4   6. apr 2014 Og nej tror bare du skal holde fingerne fra bilen hvis du tror du kan pille en ledning ud af tændingslåsen og give den et zapp fra et bilbatteri og den så starter når startermotoren er død

  • #5   6. apr 2014 Hvad med at prøve og banke på starteren? Kan måske få den i gang igen

  • #6   6. apr 2014 Steffen, jeg har prøvet med startkabler, og der er jo lys i batteri lampen når jeg drejer nøglen 1 gang.

    Og lars, det har jeg ikke prøvet, er det fordi at der kan være gået en fli af kullene som har sat sig fast eller?

    og i så fald, hvor sidder starteren så henne? smiley


  • #7   6. apr 2014 Oftes er det kulene der er slidt ned på din starter få fat i nogle der er slidt ned fra en traktor eller lastbil da deres kul er støre og fil dem til så de passer i og vupti den virker igen helt gratis

  • #8   6. apr 2014 Tjek lige at der er ordenlig forbindelse på kabler til starter inden du begynder på en hel masse. På T4 er det meget almindeligt at stikket på kl. 50 ire/ruster så den taber forbindelsen og derved ikke slår igang på starteren.

  • #9   6. apr 2014 Selvom der er lys i batteri lampen er det skam ikke sikkert der er strøm nok til at dreje starteren rundt smiley
    Hvis din starter har sat sig fast kan du prøve og sætte bilen i gear og så skubbe den frem og tilbage kan nogen gange hjælpe hvis den lige sidder fast i et hak på svinghjulet, eller også som der er nævnt tage en hammer og slå på starteren et par gange


  • #10   6. apr 2014 Det kunne lige så godt være din tændingskontakt(bundstykke) der er defekt. Så ville du kunne "zapp" den smiley Det kan også være en dårlig forbindelse på batteri, før set at når den skal trække den store strøm til starter, mister den forbindelsen på batteripolen . Kender ikke specielt til LT, men VAG startere er der også set at den store plusforbindelse på selve starteren irrer over.

  • #11   6. apr 2014 Steffen:
    Så hvis lader batteriet helt op, så i det problem?

    Doctor who, hvor sidder kablet? altså det som går til starteren eller fra tændingen eller på batteriet?

    Og tak for de mange svart, på et tidspunkt så kommer vi nok frem til noget! smiley


  • #12   6. apr 2014 Der sidder et stort plus kabel på starteren og et lille plus kabel. Tjek dem.

Kommentér på:
HJÆLP! Kaput starter...

Annonce