{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.138 visninger | Oprettet:

Hvordan løfter jeg bilen ud at skade den? {{forumTopicSubject}}

Sidste gang jeg havde bilen på værksted blev den løftet direkte på de tynde "skinner" der går hele vejen under bilen. Det var godt nok på løftepunkterne. Men rustbeskyttelse OG maling er skrællet af, lige der hvor der er løftet... Flot!

Kan det virkelig passe, at et værksted ikke at udstyr til at løfte en sprit ny bil, uden at tage et lag maling og rustbeskyttelse af??

Nu vil jeg skifte hjul selv. Men hvordan undgår jeg at lave samme fejl som værkstedet? Kan jeg købe nogle gummiklodser (i Århus) der ikke krøller listen og som også beskytter overfladen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan løfter jeg bilen ud at skade den?
  • #1   18. apr 2014 Ved ikke lige hvor de købes i Aarhus men thansen er da et bud,,, jeg plejer at købe dem i biltema i Horsens

• #2   18. apr 2014 der burde jo være lavet løftesteder på bilen fra fabrikkens side af, hvis man løfter disse steder burde der ikke kunne ske skade.

• #3   18. apr 2014 Jeg løfter aldrig på løftepunkterne medmindre det er lift smiley
    Jeg bruger normalt punktet hvor bærearmene er boltet på karossen foran smiley og bagpå kommer det lidt an på hvilken bil, men et punkt hvor jeg mener den kan holde bilen uden af styrte ned smiley

løft den så den lige svæver, ryk lidt til bilen og står den solidt, så kan du løfte, og hvis ikke, kan du evt stille den på et par bukke smiley

• #4   18. apr 2014 @jack
    Er det gummiklodser der er vejen frem? Jeg forestiller mig en klods med en rille, der passer til skinnen, og så noget støtte på hver side...

Det er da virkelig et fjollet løftepunkt...

Hvad med inde på armen der bærer selve hjulet... Må jeg løfte derude med en træklods?

• #5   18. apr 2014 @tigger
    Det er ret almindeligt at løftepunkterne er på den skinnen. Men det er også ret almindeligt at man smadrer skinnen ved at løfte på den. Den kan holde til det, ja.en jeg mister maling og rustbeskyttelse, som du kan se på billedet...

• #6   18. apr 2014 @Holmeren
    Så jeg kan bare finde et stabilt punkt på armen der bærer hjulet? Kan fint nå derind med donkraften...

• #7   18. apr 2014 Jeg bruger dem altid når jeg løfter min med dunkraft på løftepunkterne og det har ingen problemer givet,,, når jeg så har bilen oppe sætter jeg en opklodsningsblok ind under bilen hvor det nu er tilladt at løfte og så sænker dunkraften og så gør jeg det samme i den anden side,,,, selvfølgelig hvis jeg bare skal have skiftet et hjul bruger jeg ikke opklodsningsblokke...

• #8   18. apr 2014 Løfte altid inde under på vangen hvor forbro sidder, og bagved på bagbroen hvor man lige kan få fat, medmindre der os er en god vange at få fat i derhenne....

• #9   18. apr 2014 @bjørn
    Mener du lige der, hvor hullet er? (Det er forhjulet)

profilbillede
  • #10   18. apr 2014 Og her, på den bjælke der går på tværs af hele bagenden?

profilbillede
  • #11   18. apr 2014 Det hul er i bærearmen, hvilket du sikkert godt vil kunne, men jeg havde undgået, Det billede du har af hvad der ligner bagbro vil godt kunne bruges, men foran ville jeg prøve og finde noget i karosse der er godt kraftigt...

• #12   18. apr 2014 Det ville undre mig meget hvis ikke værkstedet ikke har brugt gummiklodser... Men gummi er nu heller ingen garanti. Gummi øger bare friktionen mellem lift og vognbund. Så når 1,5 ton bil vil rykke fx 2 mm til siden, så hiver den altså tectylen med af.... Men det er altså noget der er uundgåeligt, og vil ske før eller siden...og bilen tager heller ikke skade af det, i værste fald kan man jo bare købe en dåse tectyl man lige sprøjter på løftepunkterne efter hver tur på værksted...

• #13   18. apr 2014 Ja du løfter bare der hvor du selv syntes det ser stabilt ud....

Går ud fra at din nye bil ikke har en donkraft i tilfælde af en punktering, så det må være derfor at du ikke vil have at der bliver løftet i panelerne, og om du fandt en gummiklods eller lign. andrer det ikke på problemet...
    Og hvis undervognsbehandlingen ikke han holde på en ny bil, så kan det jo heller ikke være ret gammel det der er sprøjtet på, så skal du nok se på om arbejdet er gjort korrekt nok.... for det skal godt nok ikke skalle sådan af, for så er det jo allerede tørret ud... og det er ikke godt... smiley

• #14   18. apr 2014 Hvis da bare alle gjorde som Mercedes og havde et specielt forstærket løftepunkt med en gummiknold, vár man fri for at ødelægge kanten.

• #15   18. apr 2014 Løfter på kanten og sprayer med beskyttelse igen smiley

Den var jo smadret tænkte jeg smiley

Tak for hurtige og gode svar! Fedt med bg der altid giver en hånd med...

profilbillede
  • #16   18. apr 2014 Anders N . det har bmw da gjort længe smiley

• #17   18. apr 2014 Gid man da havde så meget plads under bilen til både donkraft og klods jeg plejer at må køre bilen op på træ og så ku løfte
    Og min A4 skal der gummi under selv på liften ellers blir der buler i panel øv

• #18   18. apr 2014 Det er en lodgy. Ikke super low-rider må jeg indrømme... Der er plads til rumænske æsler, det kan presse den lidt op smiley

Men nu på sommerhjul smiley

Der var forresten helt tørt på både bolte og kontaktflade mellem fælge og dæk... Er jeg gammeldags hvis jeg giver det lidt kobberfedt? Har før måtte slå et hjul af med vold efter en vinter, hvor jeg ikke havde sørget for fedt...

• #19   18. apr 2014 Hvis du stadig har kobberfedt - er det da bare at få brugt noget af det - jeg har stadig en del, så det sparer jeg ikke på, men vasker så også hænder efterfølgende eller prøver ikke at få det på fingrene, da det også indeholder bly.

• #20   18. apr 2014 Ole b: man kan da købe kobberfedt alle steder, men til alufælge er alufedt nu at foretrække.

Kommentér på:
Hvordan løfter jeg bilen ud at skade den?

Annonce