Problemer med ja et eller andet pls hjælp {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Fiat Doblo Van 1,9 D SX 2003. Der pludselig ikke ville starte. Fik den lavet på Fiat værksted, hvor de skiftede starteren. Det hjalp et par uger (dog en del km da jeg var i Stockholm). Herefter og hjemme igen begyndte den igen ikke at starte. Den køre rundt (ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det) men det sidste (hvor den starter) sker ikke. Dette er dog ikke hver gang men satte den dog alligevel på samme værksted, da det er irriterende at holde et sted hvor den nægter at starte. På værkstedet startede den selvfølgelig hvergang så denne gang skiftede de så et kabel. Allerede på vej hjem efter stop for at handle startede den så ikke igen. Ventede lidt og så startede den. Dette var i går. I dag kørte jeg så en lille tur. Og 2 gange gik den så helt ud. Og motor ikonet viste sig. Er temmelig træt af at betale et værksted for reparation uden det reelt har hjulpet. Nogen kloge hoved her der kan komme med gode råd? MVH Lenett
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 437
jul 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 7
jun 2005
Følger: 44 Følgere: 66 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 171
Bed dem evt om at køre en god tur i den og så prøve og stoppe og starte den engang i mellem. ?
Den reperation de har lavet har de jo lavet ud fra hvad det tror der kan være problemet ud fra deres viden. Når fejlen er periodisk, kan man som regel ikke måle sig frem til noget så længe fejlen ikke er tilstede.
jul 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 7
feb 2006
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 12 Emner: 10 Svar: 213
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 437
jul 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 7
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 437
så hvis du er heldig kan det laves for få tusinde kroner. men det kan os løbe op i så meget at det er billigere og finde en anden motor.
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 15 Svar: 597
Alfa i samme årgang, har noget af det samme problem med benzin pumpe relæ. Når bilen er kold starter den fint, kan derefter gå ud når bilen bliver lidt varm, eller mens man kører. Der var det benzin pumpe relæ, de røde relæer.
jul 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 7
jul 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 7
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 437
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 15 Svar: 597
krumtapsensor måske?
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 437
http://www.dieselevante.it/fuelpumps/imgfuelpumps/0445010080.gif
dyse
http://www.totaldiesel.eu/products/poze/30_1.jpeg
dysebro med følere i begge ende
http://busmotor.com.ua/uploads/posts/2014-05/53632f1b19eb9.jpg
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 437
men den mistænker jeg ikke med de detaljer du har givet.
jul 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 7
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.388
Hvor mange KM. har din bil kørt ? bed om en kompresionstest ! den model er kendt for at rive cylindere = dårlig kompression = dårlig eller ingen start
Hilsen Polobjørn
jul 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 7
Den har køt 160000 km.
MVH Lenett
nov 2006
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 82 Svar: 437
som sagt er mit bedste bud dit commen rail - kredsløb som skal tjekkes.
Men noget andet er at jeg nok havde valgt og sælge den efter reparationen for der vil kun komme flere dyre reparationer på den bil der. fx har jeg en 1,9TDI passat som nu har kørt 436.000km uden problemer.
Problemer med ja et eller andet pls hjælp