{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.801 visninger | Oprettet:

Ford bruger MEGET olie?! {{forumTopicSubject}}

Hej bg.

Jeg har en ford mondeo 1.8 110hk fra 2004 der snart har kørt 250.000,
Nu har jeg så det problem at den æder 3 liter motor olie på 1500 km.
Den spilder ikke noget og min mekaniker har kørt en gang motor rens igennem den, han kan ikke finde anden forklaring end at motoren er slidt op og den brænder olien af?!
Er der nogen der har en anden forklaring på problemet eller skal jeg begynde at se mig om efter en ny familie dyt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford bruger MEGET olie?!
  • #1   18. okt 2014 Ny bil eller en anden motor

  • #2   18. okt 2014 Er det simpelthen eneste løsning? Er motoren færdig når den bruger den mængde olie? Jeg syntes ikke den lyder forkert eller trækker anderledes eller noget men den æder sku olie så det kan mærkes på pengepungen??

  • #3   18. okt 2014 det kan jo være at det er de små hætter der sidder oven på ventilerne der skal skiftes

  • #4   18. okt 2014 det er 200% sikkert dine stempel-ringe, jeg har lavet det på min, dengang jeg havde den..

  • #5   18. okt 2014 ryger den når du starter

  • #6   18. okt 2014 Ventil stamme pakningerne / paraplyer - er det ikke, med mindre de mangler... umuligt der kan pisse 3L forbi på 1500km.

  • #7   18. okt 2014 prøv at lave en kompretions test på den hvis der ingen komp er på den så køb en anden bil

  • #8   18. okt 2014 Hvad snakker vi om rent prismæssigt i rep, og jeg er IKKE mekaniker så jeg kan intet lave på den selv så regn med det er en mekaniker der skal lave den?
    Nej den ryger ikke og siger ikke mærkeligt eller noget, det eneste jeg ser er at der ryger en masse olie igennem uden der er olie pletter nogen af de steder jeg holder?


  • #9   18. okt 2014 Kan det ikke også være en død toppakning, eller vil den så skyde oliepinden ud?

  • #10   18. okt 2014 giv den i bytte for en anden ved en forhandler
    generelt kan det ikke svare sig at reparere den
    medmindre du er meget glad for den så find en anden motor der ikke har gået så meget


  • #11   18. okt 2014 Hvis den brænder 3L olie på 1500km - så skal den også ryge...

  • #12   18. okt 2014 Umiddelbart synes jeg ikke den ryger? Men hvis ikke den brænder det af hvor pokker bliver det så af? Der ligger aldrig noget olie der hvor vi parkere og umiddelbart er der ikke olie at se i motorrummet?
    Mit eneste bud er den brænder det af. På 2000km går den fra max på olie pind, til at jeg slet ikke kan se noget olie på pinden og det passer meget godt med at den mangler ca 3 liter.


  • #15   18. okt 2014 100 på at når du slipper speederen og giver den gas, eller hvis du træder sømmet i bund, så ryger den, jeg vil næsten vædde med at det er stempel-ringe, og jeg kan også fortælle hvorfor... dine ringe er så tynde, for at skabe mindst mulig friktion på cylinder-væggen at de smadrer, det er smart nok, det virker bare ikke, jeg mener faktisk også det er mazda der har lavet motoren...

  • #16   18. okt 2014 Tak for alle jeres gode svar!!:)
    Men det leder mig tilbage til: Christian e, hvis det du siger er passer, og det virker meget sandsynligt det er det der er galt, kan det så svare sig at lave det? Tænker hvad løber sådan en operation op i hos en mekaniker?


  • #17   18. okt 2014 Jamen hvis den pisser det ud af udstødningen så skal den også ryge? Altså udstødningen bliver varm og så vil det ryge.. Især når bilen er med kat, altså 400 grader er langt over oliens kogepunkt, og jeg har aldrig oplevet en bil eller en knallert for den sags skyld der ikke ryger når man hælder olie i udstødningen

  • #18   18. okt 2014 min gjorde nøjagtig det samme, den drak olien.
    jeg pillede toppen af, bundkarret af, købte en ny toppakning og nogle ringe på fyn et sted, det var en internet biks, mange skifter motoren, men der kan du så risikere at den gør det samme om x antal km. hvis du slet ikke kan noget selv, tror jeg du får mest ud af at bytte den hos en forhandler og holde kæft med at den bruger olie, en bil uden motor er værdiløs og har du brugt 30.000 på en ny motor, får du det aldrig hjem igen..


  • #19   18. okt 2014 problemer når man mangegange begynder at åbne sådan en motor er at når man nu alligevel betaler for at få den åbnet så skifter man jo lige oliepumpen og vandpumpen
    så skal den måske hones bores op have lavet ventiler og alt muligt andet når den nu alligevel er åbnet og så køre taxameteret bare der ud af og hvornår vil man stoppe
    find en brugt motor der ikke har gået så langt og smid den i det er sikkert billigere
    eller hvis man ikke kan se noget på motoren med røg så giv den i bytte for en anden bil


  • #20   18. okt 2014 I aldi koster en fin 10w40 29/ltr smiley

  • #21   18. okt 2014 Ja jeg har også overvejet bare at blive ved med at smide olie i den:)
    Men på et eller andet tidspunkt brækker motoren sig vel?


  • #22   18. okt 2014 Det kommer an på.. Hvor langt har den kørt og hvor gammel er den? smiley

    Det er jo et spørgsmål om det er det værd at bruge mange penge på en "stor" operation eller om man bare vil køre på en billig olie smiley

    Hvis det er en gammel spand der har rundet 200k km så ville jeg bare købe Aldi olie - som i øvrigt er angivet som lige så høj kvalitet og overholder samme specifikationer som castols osv smiley
    Og til 29,- / Liter så er det jo overkommeligt

    Jeg tror sgu ikke du skal være bange for at den brænder sammen smiley


  • #23   18. okt 2014 den brænder ikke sammen, det eneste kan være katten, der ikke er så glad for det...

  • #24   18. okt 2014 Min mondeo har trillet 373.000 km ig bruger en halv liter olie på 3000 km. Men når jeg tjekker oliestanden så står den på minmum , sætter jeg oliepinden i igen og trækker den op , så står den på max... hold lige oje med det

  • #25   18. okt 2014 Den har kørt 249.000 så der skal helst ikke puttes flere penge i den.
    Så er det billig Aldi olie og så må vi sparre sammen til at kunne bytte den og få noget andet.
    Og nu skal vi snart heller ikke have barnevogn med mere så en mindre bil er sådan set også på ønske listen:)
    Haha hvad er så en fornuftig bil til omkring 40.000kr som stadig kan rumme to små børn og
    Lidt oppakning engang imellem???


  • #26   18. okt 2014 Det kræver vidst et nyt emne smiley Men hvis man ikke for fin på den, er Aygo trillingerne glimrende smiley Min lille familie har kørt til Italien 5 gange i den smiley

    Koster ikke en fis at eje, og minimal slid på dele pga lav vægt.


  • #27   18. okt 2014 Er også 100% på det er stempelringene det er en klassiker på dem

  • #28   18. okt 2014 det er ikke længe siden denne video blev lagt op her inde... prøv det... smiley

    http://www.bilgalleri.dk/forum/off-topic/1059868-bruger_din_bil_olie_saa_kig_her


  • #29   18. okt 2014 Bud på et alternativ til din vogn, kunne være en passat stationcar smiley

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 194
    #30   18. okt 2014 Er dine stempelringe der er færdige. Er desværre et kendt problem på den type motor som både ligger i ford og mazda. Er en ford motor. Og med det store olieforbrug så er der meget stor chance for at den brænder en ventil på et tidspunkt. For når den brænder olie af kommer der koks på ventilerne og til sidst lukker ventilerne ikke helt tæt og kan derfor ikke blive kølet nok af og så brænder den i stykker. Er en reparation til Ca 20-25 tusinde kr

  • #31   18. okt 2014 hvis du kan nøjes med en aygo har selv haft en og det var en fin lille bil

Kommentér på:
Ford bruger MEGET olie?!

Annonce