{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.262 visninger | Oprettet:

Skift af gearkasse opel vivaro 08 {{forumTopicSubject}}

Hej bg.

Står og skal skifte gearkasse og kobling på en opel vivaro 2.0 cdti fra 2008 da den gamle gearkasse larmer i 2. Og 5 gear..

Er der nogen herinde som har erfaringer med at skulle skifte kobling/gearkasse på sådan en, altså hvor lang tid man skal forvente at bruge og om man skal have forbro af? Synes jeg kan læse mig frem til at man skal have fronten af..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af gearkasse opel vivaro 08
  • #2   24. okt 2014 Okay så kan høre den også skal spores og at et ekstra sæt hænder behøves.. Hvad for noget specialværktøj skal bruges?

  • #4   24. okt 2014 Special værktøj er ikke nødvendigt så længe der kommer ny kobling trykfod og udrykkerleje på. Har jeg ihvertfald aldrig brugt på primastar som er det samme. Det kan gøres på 4-5 timer hvis man har prøvet det før:) sporing er hellerikke altid nødvendig da forvrid kun kan sidde på en måde:) ellers skriv privat hvis du støder på problemer

    Mvh Martin


  • #5   24. okt 2014 Forvrid = forbro

  • #7   24. okt 2014 Har intet sagt om svinghjul... Tolerancen både i tandstang og forbro er minimal så står rattet lige og kører den også lige ville jeg ikke være bange

  • #9   24. okt 2014 Så må jeg omformulere. Har skiftet gearkasse udrykkerleje og kobling på ihvertfald 50 primastar og har aldrig brugt special værktøj og der er ingen problemer med de biler:) de første skiftede vi for snart 6 år siden...


Kommentér på:
Skift af gearkasse opel vivaro 08

Annonce