{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Michael S
Michael S
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 103

Bremseskiver til Peugeot 206 SW, 1.6, 2004 {{forumTopicSubject}}

Min Peogeut 206 SW, 1.6 fra 2004 dumpede til syn her til morgen fordi venstre bagerste bremseskive var tæret af rust. Jeg har to spørgsmål:

1) Skiftes skiverne kun parvis?

2) Er der nogen mærker der er bedre end andre og som dermed særligt kan anbefales?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremseskiver til Peugeot 206 SW, 1.6, 2004
  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    sep 2013

#3   24. nov 2014 Klodserne har gået få hundrede kilometer. Er de stadig nødvendige at skifte?

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    sep 2013

#5   24. nov 2014 Ja okay de par hundrede nu når jeg er igang smiley

• #6   24. nov 2014 normalt vil man skifte klodser samtidig med skiver ja, men med kun 100km på bagen, så ville jeg nok bare lige stryge dem med en gang smergellærred.
    Når du tager dine kalibrer af, så tjek både cylinderens evne til at glide ved at masere den lidt med en stor papegøje tang.
    1 start med at rens det rust du kan se på stemplet bag gummiringen
    2 Du trykker stemplet i bund med tangen, og derefter, pumper du lige på bremsen 1-2 gange, renser rust på stemplet igen.
    Gøres til du kan se at den glider bedre.
    3 brug lithiumfedt, kobberfedt eller anden højtemperaturs fedt til igen at smøre stemplet, og husk at passe på gummiringen/pakningen. Ødelægges den er det en ny cylinder, da der vil komme meget vand ind her, og problemet vil opstå igen og igen.
    4 der sidder en glider i top og bund. Disse skal have samme tur.
    Så skulle den vidst være der smiley

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    sep 2013

#7   24. nov 2014 Ja så skulle den vist være der.

Tak for alles jeres råd og vejledninger.

• #8   4. dec 2014 Ved godt tråden er nogle dage gammel, men synes lige jeg vil bidrage med et par ting.
    1. Da håndbremsen er indbygget i caliperen på sådan en 206'er, kan man IKKE bare presse stemplet tilbage med en tang. Den skal i stedet "skrues" ind.
    2. Brug IKKE kobberfedt til at smøre stemplet eller for den sags skyld noget andet der kommer i kontakt med gummi, da kobberfedt ødelægger gummiet. Brug i stedet noget specielt bremsehydraulik fedt. Det er udviklet til opgaven og virker:)

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    sep 2013

#9   4. dec 2014 Er det specialværktøj at "skrue" den ind eller hvad mener du?

• #10   4. dec 2014 Det kan gøres uden specialværktøj. Stemplet skal bare drejes rundt. Så vidt jeg husker skal den drejes i urets retning, men måske det er omvendt.

• #11   5. dec 2014 Lithiumfedt som jeg foreslår er godt til stempel og glidere, kobberfedt plejer jeg at bruge til klodserne. Men du kan sagtens nøjes med lithiumfedt til begge dele.
    Jeg har lige skiftet klodser på en Picanto, og der skulle den også drejes ind. Du kan få specialværktøjet i de fleste autotilbehørsbutikker (thansen og autobremsen mv.) og på picantoen skulle den med uret.

• #12   7. dec 2014 Rene k:
    Okay, så tror jeg vi er enige. Kobberfedt er ganske udemærket til klodserne. Det gængse universal værktøj passer desværre ikke på den type caliper.

• #13   7. dec 2014 Selvfølgelig ikke nej.. Fransk!!
    Smarte, men desværre for unikke løsninger af og til.
    Det værktøj min kammerat og jeg købte hos autobremsen var universalt, og med flere forskellige "plader?" til. Mener han gav 250kr

Kommentér på:
Bremseskiver til Peugeot 206 SW, 1.6, 2004

Annonce