{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.363 visninger | Oprettet:

Bildør vil ikke lukke i.. how to fix? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg står her i en total lækker situation, jeg har lånt min pappa's Citroën C3 fra 2004.. Han bruger den ret ofte, og er tit alene i bilen, ergo, alle de andre døre bliver næsten ikke brugt..

Han er på ferie og jeg har derfor lånt den end til på lørdag hvor jeg skal samle ham op i lufthavnen..

Problemet ligger sådan at venstre bagdør er det rene helved, jeg rør den simpelthen ikke fordi den er svær at lukke i igen, men her til aften valgte jeg at bruge venstre bagdør da jeg skulle have 2 kammerater med. fair nok, det hele virker og den lukker i..
jeg kommer så hjem og skal lukke bilen igen, og da den kun er udstyret med nøglelås i de forreste døre med centrallås til bagdørene, kan jeg kun låse fra føredøren.
Jeg smækker venstre bagdør i, og for pokker da også, så vil den bare ikke binde/ lukke.. jeg prøver at holde døren ind og så låse med nøglen, men her sker der heller intet, jeg kan høre den virker, men låser ikke fast.
har så prøvet at smække døren i, her sker der heller intet, hverken med lidt fart på smækkeriet eller meget fart..

FAIR NOK, så får jeg den til at sidde fast, og låser hele bilen ( hvis en dør ikke er lukket kan bilen ikke låses ) så tænker jeg, halløj, jeg prøver lige at være sikker.. så jeg hiver i håndtaget, og så går døren da lige op igen?..

har skubbet lidt på den arm i låsen på døren, og nu har jeg så fået den låst igen..

er det kulden, er det fordi den skal smøres, eller er det bare fordi den ikke virker særlig godt fordi det lort ikke er blevet brugt?.. Jeg har søgt men har ikke fundet mine svar.

håber det giver mening.. ellers må jeg jo binde døren fast indeni kabinen med et reb eller snor.. eller selerne........
Stress på.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bildør vil ikke lukke i.. how to fix?
  • #1   15. dec 2014 Sprøjt noget låse olie i låsekasse og motioner arm, så kan den nok bevæge sig frit igen. Mvh. Gert

• #2   15. dec 2014 Tak for svar Gert!, det vil jeg prøve imorgen, hvis den altså går op når jeg prøver at hive i håndtaget igen. evt noget Wd40..
    den går lidt stramt den arm i låsen når man motionere den med en finger.. så måske den bare skal igang igen, for det hjalp lidt at motionere den inden jeg fik den lukket i og låst. Mvh

• #3   15. dec 2014 lige en rettelse, venstre bagdør er det rene helved som skrevet, men jeg brugte ikke venstre dør, derimod brugte jeg højre bagdør. Undskyld for forkert info. Cheers

• #4   15. dec 2014 WD40 vil ganske givet afhjælpe det kortvarigt, men på længere sigt vil det nok være bedst med låseolie.

• #5   15. dec 2014 Det er fint nok. hvis det hjælper så hjælper det. men hvis det ikke gør, hvad dælen gør jeg så? i værste fald kan jeg så stå og få nerver over at bagdøren bare ikke vil lukke i.. kommer bare ingen vegne haha..

• #6   15. dec 2014 selvfølgelig hjælper det. Du har jo selv fundet fejl, da du motionerede arm og kunne konstatere det hjalp..

• #7   15. dec 2014 du har vel nok ret, jeg håber ihvertfald det "bare" er det. jeg giver en meldning tilbage imorgen. det er nat tid nu. tak for vejledning end til videre Gert!

• #8   16. dec 2014 du skal ik bruge Wd40 det bliver for fed i meget koldt vejr og så kommer problemet tilbage.. brug pengene på en låseolie.. koster vel en 20-30kr

• #9   16. dec 2014 Låseolie og så må du sige til din far, at han har en dør der ikke gider binde fast i bilen når den åbnes - så må han jo få den lavet selv. Det er jo ikke noget som du har ødelagt men som er gået i udu pga for lidt brug.

• #10   16. dec 2014 Tak Gutter. Jeg får en kammerat forbi som er mekker.. og så giver vi den en skalle. ja har godt læst WD40 ikke er det helt bedste, men det burde virke for en kort periode, hvis jeg bare kan få den til at fungere rigtigt og låse og hente dem så får den gamle selv lov til at få det fikset.
    har også silicone olie.. og hvis det går helt hen i vejret må døren spændes til indefra med et reb eller stropper.. !

Kommentér på:
Bildør vil ikke lukke i.. how to fix?

Annonce