{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.939 visninger | Oprettet:

Mondeo MK3 P0171 &P0174 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har skiftet min gamle MK2'er ud med en lidt nyere MK3 2,5 V6 Ghia st.car.
Er rigtig glad for bilen, super lækker kørerkomfort og masser af udstyr. Det lykkedes mig at finde en der "kun" havde kørt 170.000km og samtidig havde været en-ejers (direktør-bil)

MEN, den har en fejl som irriterer mig gevaldigt. Og har snart forsøgt hvad som helt for at udbedre den. Skal prøve at beskrive problemet bedst muligt, og ellers må I heller end gerne stille spørgsmål hvis der er noget I ikke forstår.

Motorlampen lyser, og har fået udlæst 2 fejkoder: P0171 og P0174. Har forstået det som at brændstof blandingen er for mager. Altså at den får for meget luft i forhold til brændstof, eller for lidt brændstof i forhold til luft.

Jeg har forhørt mig rundt omkring, og kan forstå at dette er en kendt fejl på den motor. Desværre har jeg også hørt at det højest sandsynligt er en utæt vacuum slange, og dem er der jo ret så mange af. Så hvis jeg skal tjekke dem alle, er jeg jo ikke færdig til jul smiley
Motoren er begyndt at gå mere ujævnt end da jeg købte bilen, så tænker at problemet er blevet større. Ved kold motor i tomgang kan den svinge mellem 800 omdr/min og 1.200 omdr/min. Men det er ikke nødvendigvis hver gang. Ved acceleration kan den godt hakke en smule i det, som om at den enten er ved at drukne eller at den ikke får saft nok?

Har også oplevet et par gange når jeg kører af en motorvejs afkørsel og kobler ud (med 100-110km/t) så går motoren ud, og må derfor starte den igen hurtigst muligt. Dette sker også oftere og oftere. Andre gange falder den ekstremt langt ned i omdrejninger og lade-lampen når lige at lyse før den stiger i omdrejninger igen og holder sig i gang.

Jeg har skiftet luftfilter, tændrør og brændstoffilter, men uden held.
En mekaniker jeg kender mente at det kunne være at jeg skulle skifte luftmassemåleren, men det lokale autoriseret Ford værksted havde aldrig oplevet at sælge sådan en, så de tvivlede stærkt på at det var der problemet lå.

Det sidste jeg har prøvet er at sprøjte dieselstarter ud over motoren mens den var tændt, for at se om den sugede falsk ind et sted, men også uden held.

Så nu håber jeg virkelig meget på at der er et klogt hoved eller flere herinde, som har en ide til hvor jeg kan finde fejlen, uden at jeg nødvendigvis skal skille alle vacuum slanger ad. Evt. andre der har haft samme problem/fejl og fået udbedret den?

På Forhånd Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mondeo MK3 P0171 &P0174
Kommentér på:
Mondeo MK3 P0171 &P0174

Annonce