696 visninger
|
Oprettet:
15. jul 2007 Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 2 Emner: 81 Svar: 255
Anskaffelse eller reparation af uds. manifold {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens.
Jeg har en Volvo S40 1,9 T4 fra 1999.
Min udstødningsmanifold er desværre flækket mindre end 1 cm, nærmest usynligt, men det resultere i et for højt O2 tal til syn, og bliver derfor dumpet ved syn.
Jeg har kontaktet et par nærtliggende huggere (kommer fra Aarhus), og de siger alle de ikke har den manifold jeg skal bruge.
- Nogen der kender til en hugger (eller noget andet) i som tilfældigvis skulle ligge inde med sådan en?
- Har hørt at det ellers kan repareres, men hvordan gør man det, så det holder og hvem kan det og pris på sådan noget?
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.063
ellers så en svensk hugger..?
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.780
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.946
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 79
Jeg får desværre en hel del reparationer ind som man har prøvet at svejse, Men uden af have det mindste kendskab til hvad og hvordan det skal svejses, så kan det hurtigt blive dyrt, når vi andre skal til at redde det som er gået galt. Men det er jo heller ikke din pengepung det går ud over, når folk tror på det du skriver. Alt for mange svar er det rene gætteri, man tror, og man har hørt,
MVH. Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
sep 2007
nov 2009
Støbejern er et af de vanskeligste materialer vi kan svejse i, Jeg høre tit at det kan man bare svejse med Co2, Bacisk elektrod, Rustfri elektrode, mm. Men man kan være heldig. men i langt de fleste tilfælde går det ikke godt. De fleste der skriver om emnet aner ikke noget som helst, det er det rene gætteri. De kender ikke noget til forberedelse før svejsning eller opvarmning eller svejse rækkefølge. Og når vi får sådan en del ind hvor det er gået galt. fordi at man laver så mange spændinger at det revner,
MVH.
Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
sep 2007
nov 2009
Jeg ville ønske der var mange flere der ville reparerer end bare købe en ny del. Men jeg ser til dagligt at reparationer er totalt fejlet fordi at man har lavet den med hovedet under armen. Hvorfor tror du der er lavet svejsetråde til enhver legering. det var jo unødvendigt hvis CO2 svejsning kunne klare alle opgaverne. De råd som i skriver er der nogen som følger, Og desværre bliver det mange gange en rigtig dyr fornøjelse at få delen repareret ved en fagmand. Så bare i husker på at det ikke er jer der kommer til at betale når det ikke var den rigtige løsning.
Anskaffelse eller reparation af uds. manifold