{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Anskaffelse eller reparation af uds. manifold {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Jeg har en Volvo S40 1,9 T4 fra 1999.

Min udstødningsmanifold er desværre flækket mindre end 1 cm, nærmest usynligt, men det resultere i et for højt O2 tal til syn, og bliver derfor dumpet ved syn.

Jeg har kontaktet et par nærtliggende huggere (kommer fra Aarhus), og de siger alle de ikke har den manifold jeg skal bruge.

- Nogen der kender til en hugger (eller noget andet) i som tilfældigvis skulle ligge inde med sådan en?

- Har hørt at det ellers kan repareres, men hvordan gør man det, så det holder og hvem kan det og pris på sådan noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anskaffelse eller reparation af uds. manifold
  • #1   7. mar 2015 blocket.se er det svenske svar på dba.. prøv der..
    ellers så en svensk hugger..?

• #3   7. mar 2015 http://www.ditonet.dk/#/search

• #5   7. mar 2015 Ja, jeg ville også prøve et lokalt maskinværksted - jeg fik ihvertfald svejst min katalysator til min udstødningsmanifold sådant et sted (kom desværre til at køre på en sten) - mener de brugte en rustfri elektrode, som er ret dyr - men det så godt ud og det holder fint, selvom det med timeløn løb lidt op - dog stadig noget billigere end en brugt hos en hugger.

• #6   7. mar 2015 svejs lortet, alle der har et svejse-værk kan.

• #7   7. apr 2016 Christian E Det er jo nemt at sige svejs lortet, alle der har et svejseværk kan.
    Jeg får desværre en hel del reparationer ind som man har prøvet at svejse, Men uden af have det mindste kendskab til hvad og hvordan det skal svejses, så kan det hurtigt blive dyrt, når vi andre skal til at redde det som er gået galt. Men det er jo heller ikke din pengepung det går ud over, når folk tror på det du skriver. Alt for mange svar er det rene gætteri, man tror, og man har hørt,
    MVH. Allan Levisen
    AB Svejseteknik ApS

• #8   7. apr 2016 jeg kan godt se hvad du mener, jeg tænker at med et co svejseværk, er det bare derud af ?

• #9   7. apr 2016 Christian E
    Støbejern er et af de vanskeligste materialer vi kan svejse i, Jeg høre tit at det kan man bare svejse med Co2, Bacisk elektrod, Rustfri elektrode, mm. Men man kan være heldig. men i langt de fleste tilfælde går det ikke godt. De fleste der skriver om emnet aner ikke noget som helst, det er det rene gætteri. De kender ikke noget til forberedelse før svejsning eller opvarmning eller svejse rækkefølge. Og når vi får sådan en del ind hvor det er gået galt. fordi at man laver så mange spændinger at det revner,
    MVH.
    Allan Levisen
    AB Svejseteknik ApS

• #10   7. apr 2016 det du vil frem til er at, har man ikke forstand på det, så lad det være smiley

• #11   7. apr 2016 Christian E
    Jeg ville ønske der var mange flere der ville reparerer end bare købe en ny del. Men jeg ser til dagligt at reparationer er totalt fejlet fordi at man har lavet den med hovedet under armen. Hvorfor tror du der er lavet svejsetråde til enhver legering. det var jo unødvendigt hvis CO2 svejsning kunne klare alle opgaverne. De råd som i skriver er der nogen som følger, Og desværre bliver det mange gange en rigtig dyr fornøjelse at få delen repareret ved en fagmand. Så bare i husker på at det ikke er jer der kommer til at betale når det ikke var den rigtige løsning.

Kommentér på:
Anskaffelse eller reparation af uds. manifold

Annonce