{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Sluger olie? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en mazdmazda 626 1,8 GE.

Den er begyndt at sluge olie og jeg har været ved at se på en video jeg tog, om det kan være paraplyerne ved ventilerne da den kun ryger når jeg slipper gassen "som jeg nu kan se". Jeg har lagt en video her ind, og det kunne da være rart, hvis der var nogle der gad at tage et kig på og sige deres mening.

Jeg så det dette i et andet forum "Kør bilen driftvarm.. lav en lang motorbremsning fra høje omdrejninger med helt sluppet speeder og træd så på speederen når du er nede i omdrejninger.. hvis den laver blå røg så er det ret sikkert olietyvene.

Øvelsen bevirker at du har vacum på indsugningen over længere tid og derved suger motoren olien ned af ventilstammerne.

Hvis det er stempelringene så vil den ryge under acceleration og i høje omdrejninger.. og i det heletaget hele tiden."

Link til video: http://www.bilgalleri.dk/video/diverse-bil/56679-mazda_626_ge_1_8_sluger_olie_

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sluger olie?
  • #1   10. apr 2015 Sluger er noget min bla. kone normalt gør... ,-)

Hvis din bil bruger meget olie, så er det ikke til at se på vidioen, måske mit syn ikke er så godt..

Men du kunne have alt for tynd olie på din bil.. (det er jo blevet en modesag)
    Hvis parablyerne er stive og færdige, så vil du kunne se det tydeligt når du starter din bil når den har stået noget tid, især om morgenen, da den så kortvarigt vil brænde den olie af der er rendt ned i cylinderen.
    Så ryger den meget under opstart, og de første par sekunder / minut.

Men hvad mener du er meget olie i forhold til kilometer du kører...???

• #2   10. apr 2015 Jeg kører med 10-40 statoil

Jeg kunne se i tirsdags at den skulle have olie på (ca 1 cm under fuld) i går tjekkede jeg den så og der var ca 0,5cm under fuld. Jeg har tjekkede den flere gange da jeg fyldte olie på i tirsdags, og den var perfekt.
    Den ryger lidt ca 30 sek - 1 minut om morgenen, men det er mere hvid røg ikke blå/grå røg.

Jeg kan ikke sige noget med olie i forhold til kilometer, da de først er 3 dage siden jeg opdage det (Kører ca 50 km hverdag plus det løse)

• #3   10. apr 2015 Ok 10W40 er også ok, det anbefaler de også til moderat klima.

Du skal nok tjekke hvor meget den bruger, og hvor mange kilometer den kører på det forbrug.
    Tjek gerne olien kold hver gang,på plan vej, og så får du jo et mere precist resultat.
    Bilen tager jo ikke mere end 3,5 liter inklusiv filter, så på pinden kan det synes af meget, men mål nu hvor meget du egentlig fylder på.

Når en bil bruger vand eller olie, igennem cylindrene så er man som reglen ikke i tvivl, og du har ikke noget oliespild fra motoren overhovedet. ?

• #4   10. apr 2015 Jeg kan se den sveder lidt faktisk, jeg skal have skiftet pakning ved ventilerne i aften da det kommer derfra, men der hvor jeg holder der hjemme er der ikke noget at se på fliserne overhovedet, der er ikke en eneste dråbe, kan lidt ned af motoren.

Jeg har prøvet at køre 2 gange af det der olierens fra bell add igennem for 7 mdr siden, og nu prøver jeg at køre med det der benzinrens for ligesom at rense motoren inde ved stemplerne.

Kommentér på:
Sluger olie?

Annonce