{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.962 visninger | Oprettet:

Rystelser ved nedbremsning {{forumTopicSubject}}

Hey derude.

Jeg har 2 sprøgmål vedr min passat 3bg fra 04.

Ved kraftigere ned-bremsning på motorvejen kan jeg mærke tydelige rystelser i mit ret og en smule i selve bremsepedalen = er vi ude i skæve skiver, eller stabilisator?

Spørgsmål 2.:
Ved stille kørsel fra 0-40km/T gynger bilen/ humper?
Dæktryk er i orden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rystelser ved nedbremsning
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   8. maj 2015 bremserne er skæve skiver, spørgsmål 2 ved jeg ikke lige

• #2   8. maj 2015 Skæve for skiver

• #3   8. maj 2015 Spørgsmål #2 kan være dårlige dæmpere og dæk der har fået buler...

• #4   8. maj 2015 skæve skiver og kan være den ene kaliber hænger!!

• #5   8. maj 2015 spørgsmål 2 , bule på dæk , få dem undersøgt

• #7   8. maj 2015 Dæk er nye, og trykket er fint. Håber ikke der er kommet buler på de 800km jeg har kørt smiley
    Det er meget muligt at en kalibre hænger , min H bag. Træls med de skiver men de har har også kørt 35.000 km på motorvej, bilen kører kun der nemlig, påtænker at nogle hårde opbremsninger er nok til at få dem skæve smiley

• #8   8. maj 2015 mine blev skæve pga. dårlig kaliber foran der hang efter skiver samt kalibre foran blev skiftet kørte den som en drøm

• #9   8. maj 2015 Nå nu er jeg forvirret. Her til morges på vej på arbejde rystede bilen halvdelen af vejen. Men, påvej hjem rystede den kun i 1 km også stoppede det.
    Jeg snakker om nedbremsningen, dvs den rystede kun i 10 km eller bremser den perfekt. . WTF!!!

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #10   8. maj 2015 skæve dæk du skal ned og reklamere der hvor du har købt dine dæk hvis dine bremser er vedligeholdt og smurt burde det ikke betyde noget med motorvej som primær vej men det lyder for mig som om dine skiver er skæve hvis man bremser blødt/jævnt ryster den ved hård opbremsning ikke så meget når der nu skal nye skiver på bør du sætte et micrometer ur på og se om de overholder tolerancen da
    dine nav også kan være skæve og det betyder så nye nav og hjul lejer også

puha kan blive dyrt

• #11   8. maj 2015 Men som skrevet så kommer og går det `? Hvis dæk er skæve så vil det være der konstant, det samme hvis skiverne er skæve. Kører motorvej hver dag, 350km så har masser af tid og forksellige hårdhedder i opbremsninger.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#12   9. maj 2015 skæve dæk mærker du ved langsom kørsel men prøv at sætte din bil på bukke og roter hjulenen så kan du se om dækkene er "ægged"

mht dine bremser er der ikke andre muligheder men du kunne evt smutte forbi et værksted og få din bil på bremsestand så vil den afsløre hvad for aksel/hjul det er galt med

• #13   9. maj 2015 De burde ikke være ægget da de er nye og har kørt 800km, men alt kan jo ske smiley
    Mht bremserne så er det kun engang i mellem at det kommer, dvs periodisk ellers bremser den som altid godt. Men tak for hint så jeg ved hvad jeg skal gå efter.

Kan en stabilisator være problemet da min H foran er lidt tjæret i gummi

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#14   9. maj 2015 tror ikke det er din stabilisator det er galt med

dæk er tit skæve fra fabrikken/transport

Kommentér på:
Rystelser ved nedbremsning

Annonce