{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.514 visninger | Oprettet:

Ford Focus problemer. Motorlampe. og spedometer. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Står lige her med en Ford Focus 1,6 16v, årgang 2001. manuel gear.

Den lyste i motorlampen, og fejlen blev udlæst, til at være en fejl på gearkassen, går ud fra at det er hastigheds føler.

Men bilen har i nogen tid sat ud, og gået dårligt ind imellem, og spedometer har faret op og ned, ligesom at km.. tælle bare har vist streger... det kommer og går.
Men idag har manden så også fået fejl på motorlampen.
Transmission ouput,,,

Er det bare hastigheds føleren der er defekt,. fejlen er slettet, men er ikke kommet igen....

Kan se i bullentiun at bilen kan have en fejl ved spedometer der hopper, men som kan være en fejl på ledningen fra temp sensor der ligger for tæt ved tændkabler, og som kan klares med en stip...

Er jeg helt gal på den med hastigheds sensoren i gearkassen, eller kan det skyldes en anden fejl, med problemet den har ligt pt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Focus problemer. Motorlampe. og spedometer.
  • #1   9. maj 2015 OT føler?

  • #2   9. maj 2015 Speed sensoren i gearkassen er en generel svaghed på Focus MK1 og 1½.. Dog gav det ved min bil ikke anden reaktion end at speedometernålen faldt i bund og kilometertælleren stoppede..
    Det sidder et GEM modul et sted som styrer hele instrumentbrættet som også kan gå i stykker.. ved dog ikke præcis hvad det giver af bivirkninger.


  • #3   9. maj 2015 GEM modulet er instrumentgruppen

  • #4   9. maj 2015 Ok takker, men ingen af jer ved hvad den dårlige motorgang kan skyldes, daa det sker samtidigt med spedometer....
    Der er ikke kommet nogen motorlampe siden, og spedometer var helt dødt, men kommer og går som det lyster.

    Eller har motorproblemerne og gearkasse/spedometer ingen sammenhæng....


  • #5   11. maj 2015 Det eneste jeg mærkede var en enkelt udsætter lige når nålen faldt ned og så kørte den som den skulle igen.. Lidt som om motorstyrringen lige blev overrasket over at speedometerret sagde at bilen stod stille.

  • #6   12. maj 2015 Ok den her sætter også ud ind imellem, men nu er spedometer gået helt død, så det har nok været unde opsejling.

    Tror måske jeg må bestille en ny hastigheds sensor, og så se om det løser problemet...
    lige pt. sætter den ikke ud, selv om spedometer ikke virker.
    Den tæller selvfølgelig heller ikke på trip og km, tæller, men når man har kørt nogle kilometer, kommer der streger i km tæller..
    Slukker man bilen og starter igen, kommer tallene igen, men spedo virker stadig ikke.
    Har også læst fejl ud idag, og den har ingen, har endda prøver med flere forskellige testere, men samme resultat...


  • #7   5. feb 2016 Ved den er af ældre dato, men hvad blev udfaldet.
    Har lige erhvervet mig en '99 er stc1,6 sm også hopper i speedo.
    Derudover er det som om den kun kører på tre cylindre - ogen gange.
    Det er som om at hvis man slipper speeder lidt "alder den i hak" og trækker jævnt igen.
    Nogen idéer ?


  • #8   5. feb 2016 Der måtte en ny hastigheds sensor til.

  • #9   6. feb 2016 Går den under et andet navn? Hvor sidder den henne. Kan man komme til oppe fra, eller skal man under bilen?
    Den kan vel ikke have indflydelse på dårlig motorgang ?


  • #12   6. feb 2016 856,- det er sgu da ikke narko smiley

  • #13   6. feb 2016 Tror lige jeg prøver nogen nye tændrør også. De ser noget slidte ud. Der hvor gnisten slår ned er lidt hul.


  • #14   2. jan 2018 For at live op i gammel tråd vil jeg lige høre om I fik løst problemerne?

    Jeg står med en ford focus trend std. Fra 06 som lider af samme sygdom.
    Hver anden gang den startes melder den motor fejl og fejl på esp'en.
    Går på nød program. Slukket man bilen og tænder den igen kan det være væk.
    Til tider vil den ikke aktivere starteren, men kommer somregel efterset par forsøg.

    Den kan også lave nummeret hvor den starter melder fejl og så lyder alle lamper, omdrejningstælleren og speedometer reagere ikke. Så kan man køre 10 m eller mindre måske lidt mere så kommer de med igen og alle fejllamperne slukker undtagen motorfejl. Slukket motoren og startes igen er det væk. Pånær motor emblemet og bilen køre som normalt.

    Alt dette kan være der om tirsdagen men intet onsdag torsdag og sp kommer det igen.
    Det tyder i mine øjn på en elektronisk fejl et sted.

    Høre gerne jeres erfaringer.

    Mvh
    Palle


  • #15   2. jan 2018 Som du selv siger, er det nok en elektrisk fejl, personligt ville jeg starte med at adskille dit stelkabel fra motorblokken til chassiet og rense kontaktfladerne med smergellærred. Og så se om fejlen viser sig igen. smiley

  • Felix O
    Felix O Tilmeldt:
    mar 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #16   7. mar 2021 Nogen som fandt ud af hvad Palle t focus fejlede. Får jeg står med præcist det samme problem

Kommentér på:
Ford Focus problemer. Motorlampe. og spedometer.

Annonce