{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Ole D
Ole D
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 5

Mislyd fra gearkassen.... {{forumTopicSubject}}

Hej
Først en tak til alle jeg der i tiden er kommet med em hjælpende forklaring, til de pudsige ting jeg har oplevet med min bil.
Jeg er ejer af en Polo 1.6 fra 98', som har kørt omkring 113000 km. Indtil for ca. 1 mdr. siden uden de store problemer. For ce. 1 mdr. siden begyndte der at komme en mislyd fra gearkassen (min vudering). Lyden er primært når bilen trækker eller deacclerere. Hvis gassen tilpasse, så den hverken trækker eller deaccelerer, så forsvinder mislyden. Det samme sker når jeg kobler ud, så forsvinder lyden også.

Jeg har for nogle år siden haft en gammel Kadet, som havde et udtrækkerleje, som var slidt... den larmede og det er lidt det samme med min Polo, bare ikke så megen larm.

Er der nogen der har erfaret problemer med div. lejer i gearkassen på en Polo?, som måske kan forklare det prolem jeg har?? Det skal måske lige nævnes at jeg er begyndt at køre lidt meget i Polo'en... ca 1000 km om ugen. Ellers er jeg meget tilfreds med bilen.

Med venlig hilsen
Ole

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mislyd fra gearkassen....
  • #1   24. apr 2004 I forholdt til de kilometer bilen har kørt og måden du beskriver det på, så tror jeg ikke det er gearkassen. Jeg tror nærmere at det er en defekt trækaksel.
    Det kan du let finde ud af, hvis du kører rundt i cirkler på en p-plads ell. lign. Først fuldt ratudslag til venstre imens du kører rundt og gasser lidt op. Derefter på samme måde til højre. Er der en lidt rungene lyd imens er det sikkert en trækaksel.
    Det kan selvfølgelig godt være gearkassen, men når ikke bilen har kørt længere hælder jeg mere til det andet smiley
    Held og lykke med det...

Ricky

Kommentér på:
Mislyd fra gearkassen....

Annonce