{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

Mislyd i gearkassen, som IKKE er udrykkerlejet?? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har en Seat Leon 1.9 TDI fra 2009 EcoMotive som giver en mislyd når jeg træder koblingspedalen i bund. Jeg ved det ikke er koblingen og udrykkerlejet da disse lige er blevet skiftet. Hva fanta kan det så være? Det må være et leje.. men hvilket? eller hva?

mvh
Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mislyd i gearkassen, som IKKE er udrykkerlejet??
  • #1   12. nov 2018 Lyder lidt underligt vis lyden kun kommer ved du trykker koblingen ned. da så er gearkassen jo teknisk set er koblet fra. så det burde kun kunne give sådan en lyd med fejl på tryk lejer til koblingen eller koblingen og tryk plade. Men det kan være en af de ting har en fejl selv om det er nyt. for det kan ske. Hvad med svinghjulet fik du skiftet det sammen med koblingen og det da du fik skiftet det ?. for vis den køre med dmf så vis det er slidt kan det give sådan nogen lyde når koblingen trykkes ned.

• #2   12. nov 2018 ja det har du selvfølgelig ret i, at selv om det er nyt kan der godt være fejl på. Svinghjulet mener jeg ikke er skiftet, kun selve koblingen (skiftet af Ole Winther i Silkeborg på garanti)

• #3   12. nov 2018 Hej
    Det er din DMS/DMF som er udslidt.
    Ny på og den kører igen 100-180kg km afhængig af kørestil.
    MVH KP

• #4   14. nov 2018 Altså mit svinghjul? bilen har godt nok lige rundet 200k så det passer måske meget godt?

• #5   14. nov 2018 vis din køre med dmf svinghjul som jeg skrev tidliger og det er slidt så kan det give de fejl som du beskriver. har set det en del gange nu. Men køre du med smf svinghjul så er det ikke det. så tjek op på hvad svinghjul du har i din bil.

• #6   11. dec 2018 Jeg tror jeg har dobbeltmasse svinghjul. Det er ikke skiftet tidligere så det er originalt fra fabrikken og ikke konverteret. Jeg finder lige ud af det og vender tilbage

• #7   11. feb 2019 Godt så... en lille update... Efter jeg bestilte et nyt dobbeltmasse sving hjul var jeg klar til at få det monteret. Efter jeg fik gearkassen af og gjort klar til at afmontere det gamle svinghjul var det tydelig at se der var problemer. Hele svinghjulet var forskubbet sig så det var ikke til at komme til boltene. Jeg fik banket noget på lejet og til sidste kunne jeg kommet til boltene.

Nå... på med det nye, samle resten af bilen og starte op. Damn for en forbedring! Ingen mislyde, motoren går så godt og det er en fornøjelse at skifte gear. Ja det er som at få en ny bil!

Så lydene kom fra svinghjulet smiley

• #8   11. feb 2019 Så var det fuldstændig som mit jeg kunne så overhovedet ikke dreje mit tilbage. Så jeg kunne ikke løsne de bolte så jeg tog vinkelslibere og skar rundt om de bolte og tog midten ud. Så kunne jeg løsne dem. Du kan se her på billedet hvordan jeg skar det ud i midten af svinghjulet.Det tog kun få minutter at gøre.Det var så på min Peugeot men den kørte så også med dmf svinghjul. monteret så et smf svinghjul med str kobling i stedet for.

profilbillede
Kommentér på:
Mislyd i gearkassen, som IKKE er udrykkerlejet??

Annonce