{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

El problemer Audi 80 1.9 TDI 1995 {{forumTopicSubject}}

Jeg er på røven .. bilen kan starte, og går så ud 3 sek efter .. man kan gøre det samme 20 gange og reaktionen er det samme hele tiden .Det er kommet fra det ene øjeblik til det andet.. Alt er tjekket omkring, falsk luft, diesel filter osv..
Den bil er så med elektronisk aktiveret diesel pumpe . Dvs. der sidder en speedersensor ved speederen .. hmm .. Nogen sagde så til mig at den kan være gået .. MEN den laver Audi så ikke mere ... Men jeg syntes så det virker som om det er noget startspærre pis, den laver .. SÅ jeg ringet til Audi .. der skal man så ha bilen derud siger de, for at kode en ny nøgle ( hvis det er den ) .. hmm hjæælp !!

Kan man ikke bare tage sin reg attest, startspærren og den gamle nøgle og få den kodet om = .. er der nogen måde hvorpå jeg kan bypasse den spærre, for at se om det overhovedet er problemet ?

Det er lidt pis at skulle få transporteret bilen ud til Audi, i håbet om at det er nøglen som er problemet. hvis det så ikke er det, står bilen så derude fordi Audi ikke selv kan lave den da de ikke har de andre reservedele den måske skal bruge ... rigtig surt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El problemer Audi 80 1.9 TDI 1995
  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #1   20. maj 2015 Få en autoelektrikker forbi han kan nok gøre det for dig

  • #2   20. maj 2015 Nøglen har ikke været skildt af.
    Så starstarterspær chippen er faldet ud.

    Har lige haft det ved en bekendsts bil


  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #3   20. maj 2015 Selv om nøglen ikke har været skilt ad kan kodningen stadig godt ryge men du burde kunne få en autoelektrikker forbi der kan ordne det for dig

  • #4   20. maj 2015 Jeg ved ikke om du kan bruge flg. til noget, men på A4 sidder der en 2 polet ledning mellem læsespole og startspærre. Den får med tiden dårlig forbindelse og så gør bilen lige som din. Jeg har to gange med års mellemrum haft omtalte ledning af og på nogle gange for at skabe bedre forbindelse. Så virker det fint et par år til. Læsespolen er den metalring der sidder rundt om nøglehul og startspærren sidder til højre for speederfod(i A4). Håber det kan bruges. Mvh. Gert

  • #5   21. maj 2015 Joh, ham der "ødelage" bilen har prøvet at skille nøglen ad, for at se om der var noget batteri problem. men det var efter den ikke ville køre .. Problemet er at jeg har den holdene ude på Nyhavn, den er lige købt, og har hverken fået noget Falck eller noget.. Så jeg ville gerne se hvad jeg kunne fixe på stedet .. ellers er det jo så bare at betale for at få den kørt hjem/autoelektrikker mm.

    Gert .. takker . det tror jeg jeg vil tjekke... har lokaliseret startspærren og det andet..


  • #6   21. maj 2015 Startspær chippen
    Er uden batteri

    Evt batteri i fjernbetjening er til c låsen
    Eller til ennevt lygte i nøglen

    Har ik noget med startspær og gøre


    Men lyder til startspær har mistet kodning
    Mellem bil og nøgle.

    Så skal man have en tester på
    Der kan komple dem sammen igen


  • #7   21. maj 2015 #6 ,,, det lyder fornuftigt ... jeg var oppe hos auto elektrikeren i dag .. det var ikke en succes ... det ville koste alt fra 5000 kr og op for at fejlsøge på bilen ... hmm .. den har kostet 20.000kr. MEN .. hvad hvis jeg køber en Tændningslås, nøgle, magnet og spærrebox hos en hugger ... så har jeg vel skiftet alt som kan lave rod .. der sidder vel ikke mere som arbejder sammen med den startspærre på sådan en gammel audi ?

    Det må være noget billigere ... det var ikke liiige planen at bilen skulle ende med at koste 30.000kr .. så kunne man jo ligeså godt ha købt en til 30 til at starte med


Kommentér på:
El problemer Audi 80 1.9 TDI 1995

Annonce