{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

Lasse N
Lasse N
Tilmeldt:
7. jul 2015
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19

Audi a 3 slider bremserne skævt. {{forumTopicSubject}}

Hey folkens. har købt mig en audi a3 fra 96 for et par måneder siden, som så er begyndt at drille lidt med bremserne.
den startede med at hænge en lille smule i bagerste højre kaliber, som i forvejen var meget slidt, iforhold til modsatte side nede ved bag bremserne. foran, til venstre er klodser og skive også slidt helt ned nu, de hænger ikke, men er bare helt slidt og ser stadig sprit nyt ud i højre side foran.
samme problem foran og bagved, blot omvendt.
nogen der hvad hvad der skyldes at det er sket, så der ikke går 2 måneder og jeg så står med samme problem igen når det er skiftet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi a 3 slider bremserne skævt.
  • Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #1   7. jul 2015 glemte lige at sige. selvom rattet bliver sluppet og jeg hugger bremsen, bremser den ikke skævt overhovedet.

  • #2   7. jul 2015 Syntes det lyder mærkeligt at den ikke skulle bremseskævt.

    Det kan være 2 ting i mine ører som jeg ville prøve:

    1. Det kan være dine glidere i kaliperen der trænger til at blive renset og smurt.
    2. Det kan være dit stempel i kaliberen som har fået en rustkant så O-ringen inde i kaliberen ikke kan trække stemplet helt tilbage.


  • Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #3   7. jul 2015 Har også tit undret mig over det.
    Men tak for det, vil jeg undersøge inden der ryger nyt på den.


  • #4   7. jul 2015 Lasse N

    Det ikke altid det nødvendigt at skiftet kaliperen, hvis det er den du tænker på, mange gange kan man nøjes med et reperationssæt.

    Om ikke andet, så kan man bruge en rotorerne stålbørste og fjernet rusten ind på stemplet på kaliberen,

    Man hvis ikke du ved hvad du laver, ville jeg anbefale at du kører bilen på et værkstedet =)



  • Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #5   7. jul 2015 Det fik jeg fat i, mente også jeg ville tjekke op om det var det, inden der ryger nye skiver og klodser på, så det ikke sker igen smiley

  • #6   7. jul 2015 Kan jo også være hovedcylinderen der er defekt, du siger det er højre bag og venstre for? Passer meget godt for hovedcylinderen, men kan også være det som Marco K skriver. Tjek glidere osv.

Kommentér på:
Audi a 3 slider bremserne skævt.

Annonce