{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.871 visninger | Oprettet:

Jesper N
Jesper N
Tilmeldt:
13. dec 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

BMW 530d ujævn motorgang ved start {{forumTopicSubject}}

Hej

Har et lille problem med min BMW 530d fra 2011. Ved start, særligt med kold motor, er motorgangen ujævn i op til 20 sekunder hvorefter den bliver jævn. Motoren starter fint nok med det samme men gangen er altså ujævn. Samtidig lugter den noget mere af diesel fra udstødningen end hvad den burde.
Mit værksted der skulle være BMW specialister siger, at der ikke er noget at se i computeren og de derfor ikke kan gøre noget så mit spørgsmål kan deles i to;
- er der nogen der har haft samme oplevelse og ved hvad årsagen kan være
- nogen der kan anbefale et rigtig godt BMW værksted i eller nær Aarhus

Mit daglige kørsel er 120-600 km så det burde ikke være fordi den soder til i partikelfilter, men udelukke det vil jeg selvfølgelig ikke.

Håber I kan hjælpe med denne irriterende fejl på en ellers dejlig bil smiley

/Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 530d ujævn motorgang ved start
  • #1   11. jul 2015 Fejl på må dyse!
    Hvis du vil køre til Hjørring, så er Lundgård AutoTeknik (Bosch) super til BMW.


  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   11. jul 2015 Hej Michael. Tak for svar. Skal lige være sikker på hvad du skriver;
    Mener du at en af dyserne er i stykker eller?
    Mvh Jesper


  • #3   11. jul 2015 Prøv at skrive inde på www.bmw5er.dk/forum

    Der er en masse BMW eksperter smiley


  • #4   11. jul 2015 Kunne godt lyde som en dyse der sprøjter forkert. Gør den det også hvis du starter den når motoren er varm?

  • #5   11. jul 2015 der er ikke fejl på gløderørene ??

  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #6   11. jul 2015 #4 - Henrik.
    Den gør det i udtalt omfang når bilen startes kold. Når motoren er driftsvarm er der ikke noget hørbart problem. Mit indtryk er, at bilen er knap så hurtig som den plejer men det er svært at være sikker, da vi ikke må køre 250 kmt herhjemme smiley
    #5 - Hustler
    Det troede jeg det kunne være, men værkstedet siger, at en fejl på gløderørene ville blive registreret af computeren. Om det er rigtigt??

    # Alle indlæg
    Tusind tak indtil nu - fedt I gider svare med jeres bedste erfaringer. Bare dejligt! smiley


  • #7   11. jul 2015 ja fejl på gløderørene bliver registreret i motorstyrboxen. prøv evt med en anden tester

  • #8   11. jul 2015 Hvis jeg skulle fejlsøge på den, ville jeg tjekke dysekorrektion imens problemet er der. Evt. Lave en dynamisk kompressionstest når motoren er kold, for at se om der evt. Er et kompressionsproblem. Toppakning, ventiler osv.

    Du kan også vælge at få afmonteret dyserne og få dem testet, for at udelukke dem.

    Gløderørs fejl lyder usandsynligt, da den for det første ikke melder fejl på dem, og for det andet er det for varmt til at den vil køre ujævn længe nok til at man vil bemærke det.


  • #9   11. jul 2015 den efter gløder i 15 min


  • #10   11. jul 2015 Så har du mere styr på det end hvad jeg har. Så skal der jo fejlsøges på glødesystemet. Men burde en bmw ekspert, som bilen har været ved, ikke have passende udstyr til at læse motorstyringen ud?

  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   12. jul 2015 jeg tager lige en snak med dem igen og tager jeres gode bidrag med i samtalen. er helt enig i, at en bmw-specialist burde kunne uddrage hvad potentielle fejlmuligheder kan være. så må vi se hvor meget der skal testes eller skilles ad for at løse problemet smiley

  • Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #12   6. aug 2015 En opdatering: Så er bilen gået efter i alle ender og kanter. Stadig ikke registreret nogen fejl i computeren men problemet fortsat til stede. En tur gennem Tyskland afslørede også, at der ikke var alle hestekræfter til rådighed under motorhjelmen.

    Det viste sig at være AGR (på dansk vist EGR) ventilen der lukkede udstødningsgas ind på permanent basis. Efter at den blev skiftet så spinder bimse igen som en mis.

    Igen, tusind tak for de gode indlæg :o)

    /Jesper


Kommentér på:
BMW 530d ujævn motorgang ved start

Annonce