{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

Aircon køler kun lejlighedsvist {{forumTopicSubject}}

Hej gutter!
Jeg håber der er nogle seriøse aircon "nørder" som har mod på at hjælpe mig lidt? Jeg har en Renault Laguna fra 2003 hvor aircon driller lidt... I forrige uge da vi kørte til Tjekkiet på ferie kunne aircon stort set ikke køle, så vi kørte med nedrullede vinduer det meste Af vejen, da vi ankom i Tjekkiet kørte vi på det lokale værksted og fik fyldt freon på for 40€ (et rent røverkøb da han fyldte 600ml) på! Glæden var stor da vi endelig kunne mærke kølingen sparke ind og vi nærmest glædede os til hjemturen... Nu er problemet bare at anlægget køler rigtig godt lige når man starter bilen. Men efter et stykke tid holder det op med at køle og luften bliver nærmest lunken/varm igen, efter et stykke tid køler det igen og sådan fortsætter det on/off konstant...
Jeg håber der er nogle gode ideer og/eller forslag til hvad det kan være galt og hvad jeg evt. Kan gøre?

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aircon køler kun lejlighedsvist
  • #1   29. jul 2015 Prøv lige at få lavet en kontrol af hvor meget der er på og evt. En trykprøvning af anlægget det lyder mest som Om at det er utæt og at det meste af dit kølemiddel er forsvundet ud af anlægget

  • #2   29. jul 2015 Hvis han har fyldt freon på er det da i alt fald et problem da den skal køre på R134a.

  • #3   29. jul 2015 Jeg tror han lavede en trykprøve da han fyldte den op? Men jeg må en tur hos ham bil-lave-manden derhjemme og få tjekket trykket! Og jeg ved ikke om det var freon? I mangel af bedre betegnelse, var det mit bedste bud! smiley men det virkede ihvertfald, Han sagde at der kun var 100ml på og der burde have været 6-700ml på anlægget... Det skal lige siges at jeg købte bilen brugt for ca. 6 mdr. siden og ikke aner om der har været laver service på anlægget!?

  • #4   29. jul 2015 Køre den blæser vinge ude i motorrummet ?
    Hvordan ligger trykket i systemet lige inden det slår fra?
    Hvad siger temperatursensorne i kabinen?


  • #5   29. jul 2015 Julian, det aner jeg ikke? Jeg vil tjekke om blæseren kører rundt imorgen... Mht. til tryk og temperatursensor, hvordan undersøger jeg det? Kan det aflæses med ODB læser eller er der en nemmere metode? Jeg sys det hjælper hvis Jeg ruller vinduet en lille smule ned når den ikke vil køle ordentligt...

  • #6   29. jul 2015 Du blir nødt til at have en tester på, som kan se de værdier som systemet arbejder ud fra

  • #7   29. jul 2015 Er det nok med sådan en ODB reader man selv kan få fingre i, Eller skal jeg lokke mekanikeren til at kigge på det med det store apparat?... Det ville jo være lækkert at spare lidt gryn! Jeg har lige kastet 17K efter ham for en ny kobling og gearkasse... smiley

  • #8   29. jul 2015 Jeg har skrevet en besked til dig

  • #9   30. jul 2015 Perfekt! Tak for hjælpen indtil videre smiley

  • #11   30. jul 2015 Fuck hvor er du Nice Flemming! smiley du er virkelig en guttermand, Jeg må straks i gang når jeg kommer hjem! Jeg
    Tænkte nok at det var noget i den stil, selvfølgelig har det nok også haft noget at sige at anlægget stort set har været tomt da Jeg overtog bilen! smiley


  • #13   30. jul 2015 Perfekt! smiley Så er jeg klar til at trække et par nye ledninger når jeg kommer hjem, du er virkelig min redningsmand! smiley Jeg skylder helt sikkert en omgang eller to! smiley

Kommentér på:
Aircon køler kun lejlighedsvist

Annonce