{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Morten N
Morten N
Tilmeldt:
3. jan 2003
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

God "gør det selv" bil? {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne umådeligt godt tænke mig at lære hvordan man piller ved motorere og anden tekning på biler, desværre har jeg ingen ide om hvordan det virker! Derfor overvejede jeg at købe en gammel og meget billig bil, der er nem at skrue på, og så lære det selv? er der andre måder at gøre det på?! Så var det jeg ville høre om der er nogen der kender en bil der ikke er alt for indviklet så der rent faktisk er en sandsynlighed for at man får det lært? Havde selv tænkt på fx. Polo Hit, Fiat 127 eller sådan noget, er der andre forslag? Noget man skal være specielt opmærksom på?
Mvh
Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God "gør det selv" bil?
  • #1   13. maj 2003 Hej Morten. Det billigste og nemmeste er efter min mening en folkevogn bobbel.En sådan koster fra 500 til2500 kr, reservedelene er hammer billige. og du kan tune motoren lige så billigt. Standard har en 1300 44 hk men hvis du vil have mere koster det kun ca 1000 kr for hver 10 hk du vil have. prøv at tjekke reservedels priser på www.kitogbuggyservice.dk Du kan jo også overveje at bykke en buggy selv, det koster fra 30000 kr og op, det afhænger af hvor meget gejl du vil have, min har kostet ca 50000 kr.
    Hilsen Niels Erik


  • Morten N
    Morten N Tilmeldt:
    jan 2003

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   14. maj 2003 Er motoren nem at komme til? For det er begrænset hvor meget værktøj jeg har! Hvad med at skille resten af, altså udover motoren, er det til at finde ud af for en med ti tommelfingre(måske lige overdrevent nok..!)
    Ellers tak for indlægget der bragte mig noget tættere på en "skrue" bil!
    Mvh Morten


  • #3   14. maj 2003 det tager ca 1 time at pille en wv motor ud. hvis du har ca 8 tommelfingre. Den sidder kun med 4 skruer og en benzinslange samt et par ledninger. Alt på en wv er samlet med normalt værktøj, det vil sige et topnøglesæt, et sæt fastnøgler + diverse skruetrækkere.
    Venlig Hilsen Niels Erik


  • #4   26. maj 2003 Ville også vælge en polo eller måske en gammel escot fra midt-firserne - den med karb....
    Forden ville være at foretrække da den er forholdsvis billig, både i pris og stumper og nemt kan få lidt hypper... der er ikke ret meget tun til en polo, desværre....
    Bare ikke en franskmand, så risikerer du at få brug for en del specialværktøj....



Kommentér på:
God "gør det selv" bil?

Annonce