Tandremsskift 1,9 TDI AHF SEAT TOLEDO {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg er så småt begyndt at varme op til at lave mit første tandremsskifte, derfor har jeg været ved at undersøge sagen, og i de youtube videoer jeg har set + haynes manual som jeg har kigget i, der står der at man skal løsne boltene til tandhjulet på dieselpumpen(selvfølgelig med låsepind i !), og indstille det til center. Kan dog ikke forstå hvorfor man skal gøre dette for hver gang man skifter tandrem? Så er det noget med at man skal indstille dieselpumpens timing herefter ved at dreje tandhjulet frem for at avancere, og bagud for at sakke timingen... Og sidst men ikke mindst skal man også bruge VAG com til at indstille finjusteringen af dieselpumpen, for at sikre at timingen er korrekt... Kan alt dette godt passe, kan man ikke blot lade det tandhjul være blive spændt, og blot låse pumpen... Nogen som har erfaringen med dette, eller er det andet bare for at tjene penge??
Billede er for at vise det omtalte tandhjul..
Venlig hilsen
Lasse
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 10 Emner: 11 Svar: 559
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 16
Det er ikke nødvendigt at lave justeringer bagefter vel, idet at man låser, og tjekker om splitten passer i når man tørner efter at remmen er skiftet..
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 10 Emner: 11 Svar: 559
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 16
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 287
Tandremsskift 1,9 TDI AHF SEAT TOLEDO