{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.981 visninger | Oprettet:

Tandremsskift 1,9 TDI AHF SEAT TOLEDO {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er så småt begyndt at varme op til at lave mit første tandremsskifte, derfor har jeg været ved at undersøge sagen, og i de youtube videoer jeg har set + haynes manual som jeg har kigget i, der står der at man skal løsne boltene til tandhjulet på dieselpumpen(selvfølgelig med låsepind i !), og indstille det til center. Kan dog ikke forstå hvorfor man skal gøre dette for hver gang man skifter tandrem? Så er det noget med at man skal indstille dieselpumpens timing herefter ved at dreje tandhjulet frem for at avancere, og bagud for at sakke timingen... Og sidst men ikke mindst skal man også bruge VAG com til at indstille finjusteringen af dieselpumpen, for at sikre at timingen er korrekt... Kan alt dette godt passe, kan man ikke blot lade det tandhjul være blive spændt, og blot låse pumpen... Nogen som har erfaringen med dette, eller er det andet bare for at tjene penge??

Billede er for at vise det omtalte tandhjul..

Venlig hilsen
Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tandremsskift 1,9 TDI AHF SEAT TOLEDO
  • #1   14. okt 2015 du låser pumpen, løsner boltene i pumpen, og spænder tandremmen (så kan den spænde remmen lige meget over det hele, ved at den drejer hjulet en anelse) når tandremmen er spændt op, spænder du de 3 bolte på hjulet igen, og så står pumpen som den skal smiley

• #2   14. okt 2015 Tak for svaret smiley
    Det er ikke nødvendigt at lave justeringer bagefter vel, idet at man låser, og tjekker om splitten passer i når man tørner efter at remmen er skiftet..

• #3   14. okt 2015 hvis alle dorne passer samtidig, står det som det skal smiley

• #4   14. okt 2015 fedt fedt smiley

• #5   14. okt 2015 du er jo ikke sikker på hvordan den sidste har skiftet remme har gjort og er du helt sikker på at den nye rem er 100 % lige som den gamle men hvis du bruger dorn kan den starte og du er sikker på at den står næsten som før.men hvis du har en kammi med vagcom kan han jo tjekke før og efter..det er jo altid sjovt at se om det passer..held og lykke med skifetet hvis du får problemer må du jo skrive igen har lavet et hav af dem.....er gammel skoda tekniker ...

Kommentér på:
Tandremsskift 1,9 TDI AHF SEAT TOLEDO

Annonce