{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.119 visninger | Oprettet:

Toyota Yaris hyler {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en Yaris 1,4 diesel som hyler når den står i tomgang og når jeg kører. Det lyder som om at det er en rem som enten skal strammes eller skiftes. Det underlige er bare at når man har kørt 100-150km så stopper den med at hyle og man kan Ca kører i 3-4 dage uden hylen, men så kommer det ellers igen.
Hvis det er en rem som skal skiftes er der så nogen der ved om det er noget man selv kan klare eller skal den køres til et værksted og hvis den skal på værksted, hvad er prisen så for at få smidt en ny rem i? smiley -Bilen kører helt fint, den hyler bare og det er MEGET højt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota Yaris hyler
  • #2   12. nov 2015 Lyder som remmen til generator.
    På mange biler sidder generatoren på et beslag Der flytter sig lidt hvis bolten der holder den ikke er stram, og det gør så remmen slap.
    Jeg har ikke haft fingrene i en yaris. Men jeg vil gætte på det stadig kun tager 10 minuter og fixe.


  • #3   12. nov 2015 Jeg havde samme problem på et tidspunkt, og det var fordi remmen var for tør. Så mekanikeren tog noget spray og gav den et par pust mens bilen stod i tomgang, og problemet forsvandt 100% og kom ikke tilbage igen smiley
    Jeg er lidt i tvivl om hvilket spray det var han brugte, men jeg mener at kunne huske det var noget silikonespray.


  • #4   12. nov 2015 Jeg gætter på at du snart får dig et strømproblem, og især når du siger at du kan køre 100-150 kilometer. og at det så stopper i 3-4 dage.
    Det lyder nemlig til at den så har kunne lade dit batteri så meget, at der ikke er det store behov for at lade med mange amp.
    Så når du er ved at være lav i strøm/amp på dit batteri, ja så begynder den at hyle igen.

    Grunden til at det er mit bud, er fordi jeg i tidens løb har skulle stramme mange remme op for folk fordi de hyler.
    Jeg måler så samtidig folks batteri ud, og kan se at det ikke er godt mere, jeg fortæller også folk at det er sådan, men ikke ret mange mener det samme som mig, fordi deres bil starter da fint.
    Jeg strammer remmen op, og der går ofte 2-4 uger, så står de en morgen og kan ikke starte pga. batteriet.
    Men indrømme det vil de færreste.

    Men der er jo en grund til at din rem hyler.

    Det kan være remmen faktisk er blevet løs som nogen skriver, men det kan ligeså godt være batteriet.

    Det der med at sprøjte ting og sager på remme, er jo ikke en problemløsning, men det har været oppe herinde tidligere.

    Hvis du skal have et værksted til at skifte en rem eller to, så skal du nok regne med ca. en time i arbejdsløn + dele.


  • #5   12. nov 2015 Tak for svar, jeg tænker at jeg prøver at sprøjte noget wd40 på remmen og så lige tjekke batteriet for strøm. Jeg tror dog ikke mit batteri er ved at være dødt fordi at den gjorde det også sidste år ved den her tid så jeg håber det bare er remmen der er tør smiley

  • #6   12. nov 2015 Arghhhh wd40 ville jeg nok ikke vælge, det er olie/rustløsner og det lyder giftigt for en kilerem...
    Det skal være en form for silikonespray, eller også kunne pronto evt være en mulighed. Men wd40 tror jeg fodt nok du skal holde dig fra i dette tilfælde smiley


  • #7   12. nov 2015 Okay smiley

Kommentér på:
Toyota Yaris hyler

Annonce