Hyundai i40 dårlige sæder {{forumTopicSubject}}
Hej i forum,
Har en i40 Comfort Go 2014 kørt 10000km ved køb.
Fra start har jeg bemærket at jeg får en "trykken" ind på venstre balle/lår når jeg sidder i førersæde og efter bare 15 min kørsel meget ubehageligt at "sidde" på.
Troede først at det var syningen i sæddet der hård og trykkede på låret, sæddet er meget blødt i forhold til syningen.
Men har nu konstateret at det faktisk er selve sædderammen jeg kan mærke, polstringen på sædde kanterne er simpelthen for blød/tynd, så metalrammen kan mærkes lige igennem.
Nu har jeg ikke meget fedt på balle/lår så det trykker direkte ind på knoglen, den bliver sgu øm.
Er der andre der har samme oplevelse af sædderne ?,
Syntes at en bil til 330000 kr fra ny, burde være mere komfortabel.
Har i flere omgange klaget til Hyundai forhandler, men de mener ikke at kunne gøre noget, da sæde som sådan ikke er fejlbehæftet (sæde er som i de andre i40 de har)
Tænkte om andre har samme problem og fundet løsning eller forhandler har afhjulpet problem.
Jeg kører mange km på arbejde hver dag, så problemet er ret stort
lad høre
mvh haug
aug 2005
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 66
Der er nævnt noget med førersæde, som jeg læser det er det dog polstringen de har problemer med, men forhandleren har dækket.
Har du prøvet at kontakte selveste Hyundai Danmark, istedet for forhandleren? Det har jeg god erfaring med, det var dog VW.
Øv med sådan en ny bil!
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 74
feb 2015
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 33 Svar: 997
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.063
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
mar 2010
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26
Jeg har selvfølgelig nu skrevet til forhandler om at problemet som jeg ser det nu, er det er "stellet" og ikke en syning, så må jeg se hvad de svarer.
Indlæg var nu også mere om andre havde lign oplevelse med deres i40 sæder og om der var fundet en løsning
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
Man kan jo håbe det er en fejl på din
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
Fejlkøb af bil - sælg den igen og køb en anden.
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Biler: 11 Emner: 316 Svar: 2.087
Hvis du ikke synes der sker noget, så tag fat i Hyundai Danmark eller prøv en anden forhandler.
mar 2010
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26
Forhandler (Hyundai) er kontaktet og problem forelagt dem, ifølge servicemanden har de rettet henvendelse til Hyundai dk omkring sagen, så nu afventer de og jeg bare at Hyundai DK svarer (de har vist normalt ikke travlt med at svarer tilbage) så der kan sikkert gå en rum tid.
Og nej har ikke prøvet anden i40
mvh haug
Hyundai i40 dårlige sæder