{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.281 visninger | Oprettet:

Johnny H
Johnny H
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26

Hyundai i40 dårlige sæder {{forumTopicSubject}}

Hej i forum,

Har en i40 Comfort Go 2014 kørt 10000km ved køb.

Fra start har jeg bemærket at jeg får en "trykken" ind på venstre balle/lår når jeg sidder i førersæde og efter bare 15 min kørsel meget ubehageligt at "sidde" på.
Troede først at det var syningen i sæddet der hård og trykkede på låret, sæddet er meget blødt i forhold til syningen.

Men har nu konstateret at det faktisk er selve sædderammen jeg kan mærke, polstringen på sædde kanterne er simpelthen for blød/tynd, så metalrammen kan mærkes lige igennem.

Nu har jeg ikke meget fedt på balle/lår så det trykker direkte ind på knoglen, den bliver sgu øm.

Er der andre der har samme oplevelse af sædderne ?,

Syntes at en bil til 330000 kr fra ny, burde være mere komfortabel.

Har i flere omgange klaget til Hyundai forhandler, men de mener ikke at kunne gøre noget, da sæde som sådan ikke er fejlbehæftet (sæde er som i de andre i40 de har)

Tænkte om andre har samme problem og fundet løsning eller forhandler har afhjulpet problem.

Jeg kører mange km på arbejde hver dag, så problemet er ret stort

lad høre

mvh haug

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyundai i40 dårlige sæder
  • #1   18. nov 2015 http://www.talkhyundai.com/hyundaiforumuk/topic/347-hyundai-i40-warranty-claims-what-have-you-had-go-wrong/page-6

Der er nævnt noget med førersæde, som jeg læser det er det dog polstringen de har problemer med, men forhandleren har dækket.
    Har du prøvet at kontakte selveste Hyundai Danmark, istedet for forhandleren? Det har jeg god erfaring med, det var dog VW.

Øv med sådan en ny bil!

• #2   18. nov 2015 Har kært i en i30 (skolevogn) og der får jeg også ondt af, at sidde i. Også lidt det problem du nævner med, at man kan mærke rammen igennem.

• #3   18. nov 2015 Hvis alle andre i40 sæder føles som dit er der jo ikke særlig meget de kan gøre. Så er der jo ikke nogen fejl i sædet. Har du prøvet med forskellige indstillinger af sædet?

• #4   19. nov 2015 Det lyder til eneste løsning er at skifte sædet til et 'aftermarket' sæde.. fx recaro..

• #5   19. nov 2015 Hvis det er sådan på alle i40, så kan du intet gøre, så er det jo lavet sådan og er ikke en fejl.. (bare utroligt at du så ikke opdagede det før du købte den)

• Johnny H
    Johnny H Tilmeldt:
    mar 2010

#6   19. nov 2015 Jo måske man skulle bemærket det under prøvekørsel. Men der er så meget andet man fokusere på under sådan en kort tur, så hæftede mig ikke ved det. Bemærker det først rigtigt under kørsel til/fra job kort tid efter købet og kontakter da også forhandler med det samme omkring problemet. Som siger at det har de aldrig hørt om og ikke har den store interresse i at gøre noget ved. Skal siges at i start troede jeg det var en syning der var meget "stiv" og forhandler mente det bare skulle siddes til.

Jeg har selvfølgelig nu skrevet til forhandler om at problemet som jeg ser det nu, er det er "stellet" og ikke en syning, så må jeg se hvad de svarer.

Indlæg var nu også mere om andre havde lign oplevelse med deres i40 sæder og om der var fundet en løsning smiley

• #7   19. nov 2015 Der har været en anden "sag" hvor et sæde sad højere i den ene side kontra den anden.. det var ikke en fejl, for det var på alle modeller det var sådan... (mener det var Peugeot eller Renault)

Man kan jo håbe det er en fejl på din smiley

• #8   19. nov 2015 Det er jo sådan bilen er desginet og konstrueret, og ikke en fejl - så det er jo hverken hyundais problem og da slet ikke forhandlerens - det svare jo til du havde været 2,15 meter høj og købte en toyota aygo, og opdager den bliver træls at sidde i og komforten ryger på længere distancer?

Fejlkøb af bil - sælg den igen og køb en anden.

• #9   25. nov 2015 Har du prøvet en anden i40 selv og kører en længere tur i? Jeg har tilbragt en del km i en i40. men har aldrig haft det problem. Har dog tidligere skiftet et helt sæde bund på en ix20, da man kunne mærke den i sædet.

Hvis du ikke synes der sker noget, så tag fat i Hyundai Danmark eller prøv en anden forhandler.

• Johnny H
    Johnny H Tilmeldt:
    mar 2010

#10   25. nov 2015 Hej

Forhandler (Hyundai) er kontaktet og problem forelagt dem, ifølge servicemanden har de rettet henvendelse til Hyundai dk omkring sagen, så nu afventer de og jeg bare at Hyundai DK svarer (de har vist normalt ikke travlt med at svarer tilbage) så der kan sikkert gå en rum tid.

Og nej har ikke prøvet anden i40

mvh haug

Kommentér på:
Hyundai i40 dårlige sæder

Annonce