{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor tyk ledning til fjernlygter
  • #1   23. nov 2015 Du mener forhåbentligt parallel-forbundet, for ellers bliver du skuffet.

Jeg ville bruge en 10mm2 som minimum...

• #2   23. nov 2015 Hellere for stor end for lille - det sagde hun også igår smiley

• #4   23. nov 2015 Tommy: Jeg ville aldrig trække strøm til 5 fjernlygter, via et 4mm2, over den længde.
    Prøv at se hvor meget lys-udbyttet falder, ved et spændingsfald på bare 1v, og så kalkuler de 4 meter kabel, hvis vi antager at stel er bare 1 meter....

• #5   23. nov 2015 Husk relæer og sikringer også smiley

• #6   23. nov 2015 Essal AKA Aze . > noget 4mm2 ledning er rated til små 40 ampere. Jeg tvivler på at der er nogle problemer i at trække de lamper over sådan en ledning, selvom der er 4 meter lednings med en smule tab.

• #7   23. nov 2015 Benzo: Om man kan trække det, er én ting, noget andet er om man får det optimale ud af det.
    Jeg ville personligt aldrig gå ned på kabeltykkelse, men det er selvfølgelig op til én selv.
    Man er ikke i tvivl om at man rent faktisk kan se det på lys-udbyttet, når man har prøvet de forskellige tykkelser!

• #8   23. nov 2015 Hej
    Fint med 5 x1,5 mm2.
    Det er upraktisk med et tykt (og dyr) kabel til sløjfning ved hver lampe.
    Det samme med stellerne.
    Endvidere afsikring evt hver for sig eller parvis. Så har du også en mere sikker funktion.
    MVH KP

• #10   24. nov 2015 Hej
    Ved lidt hovedreg ing og uden hensyn til spændingsfald over sikringer og kontaktsæt i relæ giver det et spændingsdrop på 0,2 volt ved sammenlagt 4 m 1,5mm2 ledning. 2,5 mm2 giver ca 0,12 volt. Altså i pettiture afdelingen.
    Bilfabrikanterne anvender i stor grad ekstrem tynde ledlinger til effektlamper har set dem helt ned til 0,5 mm2 til hovedlys og tåbelys.
    Det deraf afledte høje spændingsfald kompenseres ved høj ladespænding på ekstreme 15-15,5 volt!
    M.v.h. KP

• #12   25. nov 2015 Hej
    Prøv at divider med fem (5) Så er tallet inden for et kuthår
    Hver lampe sin 1,5mm2 ved 4 m isoleret kobber og ikke jerntråd omhyldet af 2 mm benzinslange
    MVHKP

Kommentér på:
hvor tyk ledning til fjernlygter

Annonce