Hyundai Sonata 2.0 Crdi 2008. {{forumTopicSubject}}
Sonataen har i dag kørt 170000 km. De første 160000 km. uden nævneværdige problemer. En særdeles velkørende bil.
Men de sidste 10000 km. har den drillet med jævne mellemrum.
Den mekaniske del af EGR ventilen er udskiftet, på grund af periodisk manglende trækkraft.
Bilen gik kort tid efter over i nødprogrammet, hvor fejlkoden pegede på gasspjældet, hele enheden blev udskiftet. Nu efter ca. 2000 km. kørsel er bilen begyndt at sætte ud, altid lige omkring 1500 omdrejninger, det mærkes mest i 1. gear, og kan til tider være voldomt.
Jeg bruger additiver i dieselolien, og jeg kører tit længere ture, hvor motoren bliver "blæst" igennem.
Er der nogen der kender fænomenet?
Min mekaniker taler om evt. ompakning af dyserne!! Men kan det passe, når det er i perioder det opstår?
Håber nogen har en ide, da jeg ellers er meget tilfreds med bilen.
dec 2003
Følger: 36 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 294 Svar: 1.994
dec 2015
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 4
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 4 Svar: 3
dec 2015
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 4
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 4 Svar: 3
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Biler: 11 Emner: 316 Svar: 2.087
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Biler: 11 Emner: 316 Svar: 2.087
dec 2015
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 4
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Biler: 11 Emner: 316 Svar: 2.087
Jep, hvis det skal frakobles, skal du til en tuner. Koster som regel 1500 kr. Men er givet godt ud.
Har bilen været på autoriseret Hyundai værksted og få lavet service? Mener at der ligger opdatering på nogle af dem, det er dog længe siden.
dec 2015
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 4
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Biler: 11 Emner: 316 Svar: 2.087
jan 2020
Følger: 1 Svar: 1
Hyundai Sonata 2.0 Crdi 2008.