{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.718 visninger | Oprettet:

Jørn C
Jørn C
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 4

Hyundai Sonata 2.0 Crdi 2008. {{forumTopicSubject}}

Sonataen har i dag kørt 170000 km. De første 160000 km. uden nævneværdige problemer. En særdeles velkørende bil.
Men de sidste 10000 km. har den drillet med jævne mellemrum.
Den mekaniske del af EGR ventilen er udskiftet, på grund af periodisk manglende trækkraft.
Bilen gik kort tid efter over i nødprogrammet, hvor fejlkoden pegede på gasspjældet, hele enheden blev udskiftet. Nu efter ca. 2000 km. kørsel er bilen begyndt at sætte ud, altid lige omkring 1500 omdrejninger, det mærkes mest i 1. gear, og kan til tider være voldomt.
Jeg bruger additiver i dieselolien, og jeg kører tit længere ture, hvor motoren bliver "blæst" igennem.
Er der nogen der kender fænomenet?
Min mekaniker taler om evt. ompakning af dyserne!! Men kan det passe, når det er i perioder det opstår?
Håber nogen har en ide, da jeg ellers er meget tilfreds med bilen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyundai Sonata 2.0 Crdi 2008.
  • #1   17. dec 2015 ved ikke om det er det samme med en diesel . min havde et lignene problem og der var det throttle position sensor der skulle renses og siden ingen problem. den sidder i venstre side af motoren i toppen

• Jørn C
    Jørn C Tilmeldt:
    dec 2015

#2   17. dec 2015 Ja, det var også min første tanke. Men sensoren indgår i gasspjæld enheden, så den er skiftet.

• #3   17. dec 2015 Ryster den meget i tomgang ?

• Jørn C
    Jørn C Tilmeldt:
    dec 2015

#4   17. dec 2015 Nej, tomgangen er helt normal, efter min vurdering.

• #5   18. dec 2015 Okay for min rystede nemlig meget pga ventilerer smiley

• #6   8. jan 2016 Din mekaniker kan vel bare målt dyser og lavet en cylinder balance på motoren? Det bedste på den motor vil være og få lukket egr elektronisk, den kører så meget bedre så smiley

• #8   9. jan 2016 En sonata kører med tandrem og ikke kæde. Har aldrig oplevet at den er blevet for lang på dem.

• Jørn C
    Jørn C Tilmeldt:
    dec 2015

#9   9. jan 2016 Tandremmen er udskiftet ved 150.000 km, så mon ikke den er ok. Hvis egr systemet skal frakobles, er det så en programændring i computerboksen? Jeg har en fornemmelse af at det er værst i fugtigt vejr, giver det mening?

• #10   9. jan 2016 Den eneste der kan gå galt ved tandremmen på dem, er at det er en automatisk remstrammer. Der hiver mange den låsepal, som sidder i den. Det skal man ikke, der skal løsnes en lille umbraco bolt istedet. Men så er remmen ikke stram nok og ville kunne høres i tomgang.

Jep, hvis det skal frakobles, skal du til en tuner. Koster som regel 1500 kr. Men er givet godt ud.

Har bilen været på autoriseret Hyundai værksted og få lavet service? Mener at der ligger opdatering på nogle af dem, det er dog længe siden.

• Jørn C
    Jørn C Tilmeldt:
    dec 2015

#11   10. jan 2016 Tak for dit svar. Den har været serviceret hos Hyundai, men der har aldrig været tale om en opdatering. Det vil jeg undersøge. Hvad med luftmassemåleren, kan den give udsættere?

• #12   10. jan 2016 Ja. Men har aldrig skiftet det på sådan en. Det typiske er dyser, egr, slidt knast. Opdateringer plejer og være under garanti perioden, så ikke altid kunden får noget afvide.

• Jan L
    Jan L Tilmeldt:
    jan 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #13   2. jan 2020 Det er med stor sikkerhed krumtap føleren - efter nogle års drift og når bilen bliver varm så kan den fejle. Og det føles meget voldsomt - nærmest som bilen er kørt ind i noget. Hverken dyser, egr, slidt knast eller gasspjæld sensor eller andet kan give disse symptomer. Og Jo højere omdrejninger jo værre. Og jo varmere motor jo værre. Og så er der en specialitet. Prøv kun at lade selve bilnøglen være i tændingen - ikke en nøglering eller andre nøgler. Dette kan nemli give udsættere på Hudini biler hvilket intet værksted kan regne ud. Men skift krumtap føleren (eller knastaksel føleren) - det er meget sikkert her problemet findes.

Kommentér på:
Hyundai Sonata 2.0 Crdi 2008.

Annonce