{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.450 visninger | Oprettet:

JCT
JCT
Tilmeldt:
18. nov 2011
Følger: 1 Emner: 27 Svar: 67

Valg af bremseskiver og klodser {{forumTopicSubject}}

Skal have skiftet bremser på min astra turbo der har lidt mere end standard. Kører lidt på vejene men skal bruges til trackday også. Hvilket mærke er godt at opgradere til og er pengene værd:
Skiver: Zimmerman, Brembo, EBC
Klodser: Brembo, Ferredo, EBC
Bør man opgradere til stålslanger når man er i gang?
Kan det betale sig at give alle kalipere et renoveringssæt med gummiringe?
Bremsekalipere ved jeg ikke hvor gamle er.
Bremsevæske skal skiftes til hvilken?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af bremseskiver og klodser
  • #1   11. jan 2016 Nu ved jeg ikke hvor meget power du har snakker vi 300+ så vil jeg anbefale at opgradere til et komplet big brake sæt , som f.eks Stoptech eller brembo , brembo er dyrest af de 2 men facts er at stoptech får ofte bedre anmeldelser end brembo specielt i tests hvor de bremser hård adskillige gange efter hinanden.

    Det vigtige med skiver er at du får dem i "flydende" form , dvs at "nav" og skive er i 2 dele sammensat , de kan altid komme af med varmen bedre end en "fast" skive.

    Klodser : jeg har prøvet en del , og der er virkelig mange muligheder , jeg har valgt EBC yellow stuff til min M5 ( ikke monteret endnu) men de er ok til prisen , yellow stuff ebc er lidt "dodgy" i virkelig koldt vejr da "initial bite" ikke er særlig god , der går lige et par tiendedele inden de bider ordentligt , og ligger man bare og triller i trafik i indre kbh en kold morgen kan det godt være spændende . Ellers er der PFC klodser og de også rigtig fine ( brugte dem i 12 da vi kørte supercup) . K-sport klodser vil jeg holde mig fra da de har en tendens til at flække og smuldre hvis de bliver rigtig varme , hvor de fleste andre "bare" mister bremseevnen en smule da overfladen bliver helt glas agtig.

    Steel braided brake hoses er en god ide da det giver en hårdere bremse pedal , de fleste bremsere med alm slanger kan godt føles lidt blød i starten af "pedal travel" dette kan du nærmest eliminere med stål slanger MEN køb ordentlig kvalitet ikke og det ikke den billigste du kan finde på ebay...

    Har haft zimmerman sports discs + ebc yellow stuff på min gamle e36 coupe og de var fine men den bil har også max 150 heste , så det ikke ligefrem fordi topfarten er særlig høj i den på nogle baner , men min m5 går knap 270 for enden af kemmel straight på spa banen , der er det fanme vigtigt man kan bremse ordentligt OG HVER GANG hehe smiley

    med hensyn til bremsevæske , så en dot 5.1 , der er også mange slags mærker , kig efter hvor højt kogepunkt de har.


Kommentér på:
Valg af bremseskiver og klodser

Annonce