{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Fejlkode 01165 - VW Passat 3B 1,8 20V ADR 1998 {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft bøvlet med en fejl på min airbag, derfor har strømmen været tagt af flere gange og pludselig kunne bilen ikke køre i tomgang.

Ved udlæsning havde den fejlkode 17967 + 01165.

Efter en køretur kunne jeg slette fejlkode 17967, og den er ikke kommet igen, men fejlkode 01165 er mega-stædig.....

Bilen kan - når den er varm - køre i tomgang med ca. 500 omdr, meeeen det er ikke godt, og hvad pokker kan have udløst fejlen...?

Jeg har været inde i sidepanelet ved A-stolpen, her sidder en million stik og dimser - bla. til airbag - og min tanke er at jeg har fået skubbet til noget der?

Nogen forslag eller folk med erfaring er velkomne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fejlkode 01165 - VW Passat 3B 1,8 20V ADR 1998
  • #1   22. feb 2016 Du skal ind og grundindstille dit gasspjæld, så skulle det gerne køre for dig igen :).

• #2   22. feb 2016 ....og hvordan gør jeg så det?

Er det det man kalder TBA (Throtle Body Alignment) du mener - altså en indstilling via en computer - eller er der tricks til det ?

• #3   22. feb 2016 Ja det er også kaldt TBA,
    Det skal gøres med tester.

Dette er fremgangsmåden smiley

Procedure for performing a Throttle Body Alignment on Cable-Throttle Cars:
    These are cars with a physical cable between the accelerator and the throttle, but WITHOUT an ISV.

Turn the key on but do not start the car.

[Select]
    [01 - Engine]
    [Measuring Blocks - 08]
    Group 098 (Note: Some SIMOS or Marelli ECU's use Group 001 such as ADY & AEE engines)
    [Go!]
    [Switch to basic settings]
    Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
    [Switch to Meas. Blocks] button and you're all set.

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do

• #4   22. feb 2016 Ja få grundindstillet dit gasspjæld, det burde virke så smiley

• #5   22. feb 2016 Dytten triller fint afsted, fik den lokale mekaniker til at smide Vag-Com på den og voila.....så var jeg kørende igen smiley

Egentligt åndsvagt at den kan tabe indstillingen for noget så simpelt som et afmonteret batteri - men jøsse nu har jeg lært meget den seneste uge om min kære Passat smiley smiley

• #6   22. feb 2016 Åh ja, der er mange ting der er helt tåbeligt. Men man bliver klogere smiley

Kommentér på:
Fejlkode 01165 - VW Passat 3B 1,8 20V ADR 1998

Annonce