{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.351 visninger | Oprettet:

Ib O
Ib O
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2

SUV driftsomkostninger {{forumTopicSubject}}

Jeg er varm på en Mazda cx-5 i den 150 hestes diesel udgave.

Mazda reklamerer jo med at den er lige så billig i drift som en almindelig bil, men holder den nu også?
Brændstofforbrug og værditab er jeg med på, men hvad er der ellers af bomber under økonomien!
-Dæk er selvfølgelig dyrere end almindelige 17", men hvor meget dyrere?
-Koster nye støddæmpere (og sliddele i undervognen generelt) det femdobbelte af fx en Mazda 6?
-Har Mazda det med at have crazy time- og stumpepriser for en så stor model som VAG gjorde det med Q7 i forhold til Touareg?

På forhånd tak for alle input.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SUV driftsomkostninger
  • #1   28. feb 2016 Nu har jeg aldrig ejet en Mazda, og kommer nok aldrig til det, så det er svært at sig.
    Generelt er det noget dyrere at eje/køre/bruge SUV synes jeg. Som du selv er inde på koster brændstofforbrug, værditab og ejerafgift mere.

Mener bremser til min Touareg kostede 15000 kr, og alm 17" godkendte dæk kostede vist 6000 kr dengang. Til gengæld holdte de ikke ret længe kontra bremser og dæk på en alm personbil.

• Ib O
    Ib O Tilmeldt:
    feb 2016

#2   28. feb 2016 15.000 kr, var det kun for 4 skiver og klodser og montering? Så skal jeg godt nok ikke have en SUV.
    Tror jeg prøver at udfritte Mazda i Holbæk for lidt priser...

• #3   1. mar 2016 Ja, det var kun for skiver/klodser hele vejen rundt. Også holder de ikke ret længe i forhold til på en personbil

Men prøv da at høre dem. Dette ligger ko nogle år tilbage efterhånden smiley

• #4   1. mar 2016 Den deler mange dele.med de andre model er så jeg ville ikke være bange.
    Selvfølgelig er gearkassen dyr hvis den har AWD men ellers ikke dyre end andre. Og.med en helt ny bil som den skal der gerne gå 5-6år før det bliver aktuelt at tænke støddæmpere og fjedre.
    Ville bestemt ikke være bang. Det japansk så delene koster mere end de gør til en Golf2.
    Men de holder og fungere bedre end meget andet.

Det en kanon lækker vogn men vil du havde "samme" stil som Toureq og Q7 så skal du op i en CX9 som også køre vildt godt.

Er selv meget vild med CX3..

• Ib O
    Ib O Tilmeldt:
    feb 2016

#5   1. mar 2016 Ja cx-9 er fed, og "billig" i de demomodeller der står rundt omkring, men den fås kun med en stor tørstig amerikaner-style benzinmototor, så den bliver det ikke smiley

Er du sikker på at der er forskel på gearkassen om den har awd eller forhjulstræk?

Kommentér på:
SUV driftsomkostninger

Annonce