1.351 visninger
|
Oprettet:
SUV driftsomkostninger {{forumTopicSubject}}
Jeg er varm på en Mazda cx-5 i den 150 hestes diesel udgave.
Mazda reklamerer jo med at den er lige så billig i drift som en almindelig bil, men holder den nu også?
Brændstofforbrug og værditab er jeg med på, men hvad er der ellers af bomber under økonomien!
-Dæk er selvfølgelig dyrere end almindelige 17", men hvor meget dyrere?
-Koster nye støddæmpere (og sliddele i undervognen generelt) det femdobbelte af fx en Mazda 6?
-Har Mazda det med at have crazy time- og stumpepriser for en så stor model som VAG gjorde det med Q7 i forhold til Touareg?
På forhånd tak for alle input.
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 675
Generelt er det noget dyrere at eje/køre/bruge SUV synes jeg. Som du selv er inde på koster brændstofforbrug, værditab og ejerafgift mere.
Mener bremser til min Touareg kostede 15000 kr, og alm 17" godkendte dæk kostede vist 6000 kr dengang. Til gengæld holdte de ikke ret længe kontra bremser og dæk på en alm personbil.
feb 2016
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
Tror jeg prøver at udfritte Mazda i Holbæk for lidt priser...
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 675
Men prøv da at høre dem. Dette ligger ko nogle år tilbage efterhånden
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Selvfølgelig er gearkassen dyr hvis den har AWD men ellers ikke dyre end andre. Og.med en helt ny bil som den skal der gerne gå 5-6år før det bliver aktuelt at tænke støddæmpere og fjedre.
Ville bestemt ikke være bang. Det japansk så delene koster mere end de gør til en Golf2.
Men de holder og fungere bedre end meget andet.
Det en kanon lækker vogn men vil du havde "samme" stil som Toureq og Q7 så skal du op i en CX9 som også køre vildt godt.
Er selv meget vild med CX3..
feb 2016
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
Er du sikker på at der er forskel på gearkassen om den har awd eller forhjulstræk?
SUV driftsomkostninger