{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

Hjælp til e30 {{forumTopicSubject}}

Er der en her inde som ved meget om e30 årgange gennem tiden, mit problem ligger i at jeg har en e30 320i fra 82, fjederbenene i højre og venstre sider er forskellige, og der er forskel på vinklen hjulnavet og fjederbenet, det vil sige at venstre sidde er fælgkanten på hjulet tættere på fjederbenet end den anden side 5mm ca. Selve hjulet det vil sige nav og fjederben sidder længere inde lige over 5mm bærearmen i venstre side er os omkring 5mm kortere end højre sidde, det vil sige at både fjederben og bærearmen i venstre sidde at anderledes end højre, det er dog begge 51mm fjederben. Spørgsmålet lyder lidt på at er der forskel på gammel og nyt fejderben? Da jeg ikk ved om højre sidde ku være blevet skiftet gennem tiden, næste spørgsmål lyder så på skal ha skiftet begge forhjuls lejer, er der forskel på lejerne så jeg skal købe 2 forskellige?
Håber nogen kloge hoveder kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til e30
  • #1   1. mar 2016 Er det ikke bare et spørgsmål om at købe en ens sæt, eventuelt brugt ?

• #2   1. mar 2016 Har brug rigtig rigtig mange penge på den og skal bare ud og kører sommeren over og så bliver det ordnet til vinter, det løber meget op hvis jeg skal ha andre fjederben bærearme lejer osv, så vil bare helst skifte lejerne på dem jeg har og ændre på det til vinter

• #3   1. mar 2016 Prøv at tage fat i KBKP herinde han har alle stumper til E30 brugt. Er sikker på du kan købe et sæt ens forholdsvis gode brugte fjederben af ham. Smid nye lejer på dem, og din undervogn over på. Det kan ikke koste alverdens, og det kan slet ikke betale sig hvis du skal købe 2 forskellige lejesæt at reparere på de gamle uens du har.

Nu ved jeg ikke hvad han skal have for det, men det kan dælme ikke være noget der vælter budgettet fuldstændig. Og det er svært at nyde en god E30 hvis ikke telemetrien er i orden smiley

• #4   1. mar 2016 Har allerede brugt over 35 på den hen over vinteren så vil ikk bruge penge på fjederben nu her os, kæber bare nogen eBay lejer, og så ud og kører sommern over, skal bare finde ud af om der er forskel på den

• #5   1. mar 2016 Der er de samme fjederben og lejer de kører med det er kun ix og m3 der er anderledes
    Så hvis den er 5 mm skæv er det et andet sted så som skæv bærearm defekte eller fejl monteret bøsninger
    Uens ET på fælgene eller at karossen med en del år på bagen er blevet lidt skæv

• #6   1. mar 2016 Ved det lyder mærkeligt men de ikk skævt monteret, bærearm i venstre sidde har ikk så mange huller og er 5mm kortere ca og højreside har flere huller, bærearm i venstre sidde er os anderledes, den ser ikk lige så kræftig og vinklen er mindre fra nav og ind til benet, intet med karossen at gøre, de er ikk ens højre og venstre sidde, det eneste de er ens med er at det er 51mm

• #7   1. mar 2016 Ja okay, ved det sgu ikke, jeg havde ofret den 1000 basse ekstra især hvis du har brugt 35 på en fed slæde og få det gjort ordentligt. Men kan sagtens følge dig. Jeg kender ikke så meget til E30´erens ophæng og fjederben så kan ikke hjælpe..

• #8   2. mar 2016 kan det være en bærearm fra en E36 du har i venstre side ?

• #9   2. mar 2016

profilbillede
  • #10   2. mar 2016 http://www.schmiedmann.dk/da/produkt/1951354-ny?produkt=31-12-1-127-725
    Den er magen til denne her, ligner os den der er til e36

• #11   2. mar 2016 hmm ja så er det ikke nemt at sige hvad det er

det kan være den ene arm er lavet billigt i kina hvor man ikke går så højt op i om tingene passer helt det har man jo set på de uoriginal skærme man kan købe til e30

• #12   2. mar 2016 Kan ikke huske om det også gr sig gældende til e30, men ved at e21 (forgængeren) havde både 48 og 51mm fjederben afhængig af årgang model osv. smiley
    Men det der lyder mere somom der har været en der har fået en forkert bærearm, eller den har fået monteren e36er bærearme og så har en ny ejer skiftet den ene efter stelnummeret eller lignende.
    Byggede selv min Touring op med e36er undervogn som også gjorde at forhjulene stod lidt tættere på skærmkanten et sted.
    Fik dog rettet en del op på det, ved at montere M3 excentriske bøsninger i øjet på vangen.
    Havde Powerflex excentriske først, men originale M3 gav altså lige det sidste så det så lidt pænere ud.

Desuden er der vidst noget med at Opel Kadett baghjulslejer er de samme som forhjulslejer til e30, de koster bare kun det halve smiley
    Det fik jeg af vide af en der arbejdede i Høyer da han fandt ud af det smiley

profilbillede
  • #13   2. mar 2016 Okay takker smiley det rart at vide smiley

• #14   2. mar 2016 Et andet tip er også at smide enten en tandstang fra e36 eller e46 mener jeg også kan bruges (istedet for en Z3 der er lidt sværere at finde) så får du et styretøj der ikke skal drejes nær så meget på smiley
    De passer næsten direkte på, kræver kun et par skiver og måske at servo rørene skal køre en anden vej, men er en lækker opgradering jeg også lavede på min e33er da den smed den originale tandstang smiley
    Google evt "e30 rack swap" Så burde der komme guides, men dem der står du skal ændre i ratstammen er vidst kun de amerikanske med airbag der døjer med det, for min passede uden problemer smiley

• #15   2. mar 2016 Det mit fjederben den er gal med, vinklen fra navet og ind til benet er for lille så der er 0,9cm mere camper i venstre sidde og så skraber fælgen på

• #16   2. mar 2016 Camberen er din bærearm der sørger for det og bøsningen på vangen er din Castor den styrer (frem/tilbage i skærmkanten) smiley
    Jeg er nu ret overbevist om det er din bærearm der er 2 forskellige af på smiley

• #17   2. mar 2016 Fjederbenet og navet er støbt sammen, fælgen skraber på benet, så det benet den er gal med smiley

• #18   2. mar 2016 Kun den ene fælg?!
    Det lyder som forkerte fælge og/eller at fjederbenet er skæv efter en påkørsel evt smiley

• #19   2. mar 2016 Fælgene er helt nye og ens, tror det nede hvor navet sidder fast på fjederbenet den er blevet skæv

Kommentér på:
Hjælp til e30

Annonce