{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.368 visninger | Oprettet:

Rat ryster i Skoda Fabia {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har et problem med min bil. Når jeg bare kører derudaf, så vibrerer rattet let, men når jeg bremser så begynder det er ryste kraftigt. Samtidig så hopper bilen, når man bremser, nærmest som at opleve ABS'en i funktion. Derudover har bilen en skurrende lyd, som stiger og falder i takt med hastigheden.
Bilen er blevet indleveret på værksted her til morgen, og værkføreren er meget opsat på, at det er min egen skyld, fordi jeg ikke kører de oprindelige hjul og fordi mine dæk er for brede..
Jeg kører på 205/45-16 Continental SportContact 2 sommerdæk på AEZ Wave alufælge. Originalen er 185/60-14 stålfælge. Dækmærke ukendt.
Hvis han har ret, så burde næsten alle med alufælge på have de problemer. Er det tilfældet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rat ryster i Skoda Fabia
  • #1   11. jul 2006 Det har jeg sku aldrig hørt om.... Sådan noget pjat at sige.....
    Går dækkene på nogen steder????

• #2   11. jul 2006 Nismo: Så vidt jeg har observeret, så er der ingen problemer i den retning. Jeg kan dog ikke vide det med sikkerhed, da jeg ikke har muligt for at komme til at kigge under bilen.

klarsen: Jeg har snakket med flere værkførere om problemet, og de er stort set enige om, at det må være bremserne der er problemet. Evt. at hjulene ikke er afbalanceret korrekt.

Det skal lige siges, at hjulene er købt komplette sammen med bilen i januar. Både sommer- og vinterhjul er købt og leveret af forhandleren. Bilen er købt fra ny.

• Jonas P
    Jonas P Tilmeldt:
    sep 2003

Følger: 2 Biler: 2 Svar: 135
    #3   11. jul 2006 Det kan være et forhjulsleje der er meget slidt så kan den godt komme til at ryste en del når man bremser.

• #4   11. jul 2006 Hvis det er dine dæk/fælge,så burde det jo ikk tage mange minutter at sætte de andre fælge på og se hvordan den så køre. Men ville dog mere hælde til det er en skæv skive foran eller slidte klodser siden de skurre.

• #5   11. jul 2006 Jeg har lige fået skiftet forhjuls leje, i begge sider efter 86000 km, de holder åbenbart ikke så længe på en fabia. nu køre den helt lydløst og styre perfekt i sving.

• #6   11. jul 2006 Men jeg køre da med 205-40-17 dæk på min og det sagde skoda da ikke noget til, det er enda sælgeren ved skoda der har hjulpet med at vægle fælgene.

Nu er mit godt nok heller ikke en garanti sag, som det lyder til dit er

• #7   11. jul 2006 ja det kunne egentligt godt lyde som om dine skiver er skæve..... men ja det kan også være et forhjulsleje .... men det kan du høre om det er ... hvis du køre ud på en "øde" vej hvor der ikke er traffik så kører du en 50kmt og drejer kraftigt fra side til side .... så burde det larme mere når du drejer til den ene side hvis det er lejet .....

kan du mækre noget i bremse pedalen når du bremser??

• #8   11. jul 2006 Bilen har kun lige rundet 15.000 km, så det vil da være trist hvis der allerede er slidte forhjulslejer.
    Jeg har selv valgt fælgene, og forhandleren valgte dækkene. Fælgene er valgt ud fra en hjemmeside, hvor man først valgte bilen, og derefter fik vist hvilke fælge der passede til den.
    Jeg kan godt mærke det i bremsepedalen, det føles nærmest som om den skiftevis bremser og skiftevis ikke bremser. En meget underlig fornemmelse. Kan næsten (men kun næsten) sammenlignes med den måde abs'en virker på, mht. at den ryster i pedalen.

• #10   11. jul 2006 Jeg takker mange gange for svarene. De passer heldigvis med min opfattelse af problemet.
    Det er sgu trist at det skal være så besværligt. Bilen har efterhånden været flere gange på værksted på de 6 måneder jeg har haft den, end de 6½ år jeg havde min gamle Fiat Bravo. Sjældent har jeg oplevet så meget bøvl med forhandlere/værksteder. Senest har jeg måttet involvere importøren, for overhovedet at få værkstedet til at kontakte mig med dato for værkstedsbesøg.
    Jeg har bestemt ikke tænkt mig at acceptere at skulle betale for noget som helst! Hvis det er bremser eller lign, så må det være en garantirep, hvis det er hjulene, så må det være forhandleren der dækker. Det er dem der har klokket i det (igen).

• #11   11. jul 2006 Så har jeg hørt fra værkstedet, som har fundet problemet. Gearkassen er defekt, så nu får jeg en splinterny gearkasse i min 6 måneder gamle bil med 15 t.km på bagen!
    Dog kan han ikke garantere at de har bilen færdig i denne uge, hvilket er skidt da vi skal på bilferie til Tyskland mandag formiddag. De kundebiler de har er ikke forsikret til at køre uden for Danmark, så nu står jeg med et nyt potentielt problem.

• #12   11. jul 2006 prøv at afblancer dine dæk om

• #13   13. jul 2006 hey har det samme problem med min 106 med tromlebremser.
    hvor bremsepedalen og bagenden hopper voldsomt når jeg bremser.
    men det er der kun når jeg køre med nogle 195/45-15"
    men der er intet med vinter og nogle andre fælge og dæk.

Kommentér på:
Rat ryster i Skoda Fabia

Annonce