{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renault elektrisk håndbremse
  • #1   29. mar 2016 Har du skiftet klodser eller skiver ?? Da du ikke kan montere det før du har nulstillet step motorene i håndbremsen med tester, plus de skal grundjusteres efter skift af bremse dele

• #2   29. mar 2016 man skal have en tester på
    så man få løsnet (deaktivere)step motor
    før man skiller ad.

også skal de aktiveres igen når det er samlet.

og et godt råd. er man skal ikke aktivere dem med
    kaliber hængende løse.

så skal man til at samle kaliber igennog lufte ud.

det fandt den anden lærling
    ud af på den trælse måde

• #3   29. mar 2016 Alt efter hvad det er for en model, har en Renault grandscenic III,fik også fortalt alle mulige ulykkeligheder ved Renault.
    Men pillede servomotorene af kaliberen, kørte stemplerne retur med en torx/unbracho( kan gøres med fingrene) monterede skiver og klodser, justerede kaliberen så klodserne var tæt på skiven, monterede servo motoren igen, aktiverede håndbremsen nogen gange og det var det. Renault mente det var umuligt alt ville gå i stykker bare ved tanken om at demonter servo motoren.

• Bjørn  B
    Bjørn B Tilmeldt:
    jan 2015

Emner: 6 Svar: 39
    #4   29. mar 2016 ok ved ik helt hvad det er for en model det er.

• #5   29. mar 2016 I længden kan det skade servo motoren da den jo gemmer en hvis værdi for hvor hårdt de skal spænde, og den værdi er ikke bleve nulstillet, så være gang du aktiver håndbremsen vil computeren prøve at opnå den værdi og dermed vil servo motoren blive presset for hård og det vil give unødvendig slid

• #6   29. mar 2016 Muligt har virket i 2 1/2 år og ca 70000 km......... Og er ikke første bil det er blevet lavet på aldrig oplevet defekte servomotore på den konto, som meget andet bliver systemet gjort til mere en det er......

• Bjørn  B
    Bjørn B Tilmeldt:
    jan 2015

Emner: 6 Svar: 39
    #7   31. mar 2016 Det endte med han tog en ekstern strømforsyning og satte til og på den måde kunne man køre stepmotor tilbage

• Christian D
    Christian D Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 6
    #8   12. maj 2018 Er det muligt at køre kaliberen retur med 12 volt batteri? - Jeg mener demontere stik og koble 12 volt på benene og servo motoren køre retur til nul - Smart - Men er det ikke med risiko for at motorstyringen går i fejl efterfølgende .??? Det er en Gran senic med elektrisk håndbremse - Den med servo motor på hver caliber. - Det er lidt mærkeligt at bilen skal på værksted for at skifte klodser på de bagerste skiver??? - Det har jeg altid selv kunne klare.
    Nr. Plade = AZ 85 952. MVH CHR.

• Søren H
    Søren H Tilmeldt:
    jun 2022

Følger: 1 Svar: 1
    #9   15. jun 2022 nogen der kan hjælpe mig.min renault scenic er lige kommet hjem fra mekanikeren.den er nysynet.det startede med en blokering på venstre baghjul.
    styringen til baghjul er skiftet.den kostede 3400.nu virker bremsen kun manuelt.den skulle virke automatisk både når jeg sætter igear og stopper bilen.instrumentbordet viser stop og bremsefejl.

Kommentér på:
Renault elektrisk håndbremse

Annonce