{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.266 visninger | Oprettet:

Blød bremse ved hårde opbremsninger {{forumTopicSubject}}

Hey BG.

Jeg var ude og ræse lidt rundt i går i min civic vti. Da jeg var ude og køre lavede jeg en række hårde opbremsninger hvor min ABS fik lov at arbejde. Jeg lavede måske 3-5 af disse.
Efter at have bremset sådan et par gange blev min bremsepedal pludselig meget blød og bilen begyndte at bremse dårligere. Der kom også røg op ved den ene bremse efter lidt tid med dette.
Efter at have kørt lidt rundt med ca. 100 i timen og uden at bremse for meget føltes min bremsepedal helt normal igen.

Jeg går ud fra at det er meget normalt, at det jeg beskriver sker, da bilen ikke er lavet til at man bremser så hårdt så meget.
Alligevel ville jeg gerne høre: hvilket mod/tuning skal jeg lave for at det ikke sker igen. Jeg tænker lidt at jeg skal have andre bremseslanger, eller er jeg helt galt på den?

PS: Min bil har nuværende brembo max skiver foran, ellers er resten af bremsesystemet standard.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blød bremse ved hårde opbremsninger
  • #1   11. jun 2016 Du skulle nok overveje at skifte dit bremse væske

• #2   11. jun 2016 Ok. Det siger jeg til min mekaniker ved næste service, så må jeg tage det lidt roligt med bremsepedalen smiley

• #3   11. jun 2016 Jeg tror nærmere at det er klodserne i bag, der ikke kan tåle varmen, men frisk bremsevæske skader selvfølgeligt ikke.

• #4   11. jun 2016 Så kan han os lige skifte bremseslangerne smiley min gjorde det samme og så prøvede jeg os lige et par gange at nød bremse, så sprang den ene slange hehe det er ikk noget jeg ønsker at prøve når der kommer biler i modsatte side smiley

• #5   11. jun 2016 Skal jeg investere i specielle slanger, eller er nye standardslanger udemærket?

• #6   11. jun 2016 Nu er det jo ikke slangerne, der gør at klodserne bliver for varme... Men det skal jo være i orden, så få den efterset og evt udskiftet, hvis de trænger. Standard er fine, det er jo ingen ræserbil smiley

Det kan også være fordi skiver og klodser ikke har passet 100% til hinanden. Du kan jo prøve igen nu de har fået en god gang motion. Jeg har selv prøvet det til en Trackday, hvor jeg havde sat nye klodser på 5000 km inden. De første gange blev de meget varme som du beskriver, men da de var slidt ordentligt til virkede de helt fint uden fading.

• #7   11. jun 2016 Ok. Jeg kan sige mine bremser piver som sindssyge når man bremser blødt. Det kan vel godt betyde de ikke passer så godt sammen?

• #8   11. jun 2016 Du har overophedet dine bremser længere er den ikke, hverken nyt væske eller slanger afhjælper det, kun det at køre ordentlig vil løse dit problem.

• Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 92
    #9   11. jun 2016 voldbremsning er ikke sundt, nøjes med et par gange, og lad så køle af inden du parkerer.
    fading som du beskriver er fra klodserne der lider/ødelægges, når det øverste lag er slidt normalt igen, skulle den gerne bremse normalt igen, uden lyde.

• #10   11. jun 2016 På min gamle colt med mivec motor 160 hk (ca. Det samme som VTI) kørte jeg med Ferodo klodser, og brembo max skiver, originale skiver blev skæve efter 1-2 dag. Kørte som et svin i den smiley skiftede skiver og klodser for, efter hver 30000 km. så var det hele barberet ned.
    Ved et af de skift, prøvede jeg at montere ATE klodser (fik af vide at de kunne holde til alle de klø jeg kunne give dem) men de kunne slet ikke holde til den samme varme. 2-3 hårde opbremsninger så blev de alt for varme, og kunne slet ikke bremse (pedalen røg næsten i bund) dagen efter monterede jeg igen Ferodo klodser (alm. Ikke racing klodser) og havede aldrig det problem igen.

Så jeg ville klart anbefale at få skiftet de klodser.
    Bremsevæske er altid en god ide, hvis det er mere end 2 år siden sidst.
    Hvis det havde været din bremsevæske der kogte i kaliberne, så ville din bremsepedal ikke af sig selv bliver hård igen, efter lidt afkøling/kørsel uden at bremse.
    Når først der er kommet en luftbobbel i bremsesystemet, så forsvinder den ikke igen af sig selv.

• #11   11. jun 2016 Ok. Overvejer spoon skiver og klodser næste gang. De koster bare kassen smiley

• #12   11. jun 2016 Jeg husker det som at skiverne var billige til min smiley
    Men du kan da nøjes med et sæt andre klodser vil jeg mene.
    Ret sikker på at et sæt Ferodo ikke koster mere end 5-700 for et sæt smiley

• #13   11. jun 2016 Det er sgu nok en god ide smiley

Kommentér på:
Blød bremse ved hårde opbremsninger

Annonce