Blød bremse ved hårde opbremsninger {{forumTopicSubject}}
Hey BG.
Jeg var ude og ræse lidt rundt i går i min civic vti. Da jeg var ude og køre lavede jeg en række hårde opbremsninger hvor min ABS fik lov at arbejde. Jeg lavede måske 3-5 af disse.
Efter at have bremset sådan et par gange blev min bremsepedal pludselig meget blød og bilen begyndte at bremse dårligere. Der kom også røg op ved den ene bremse efter lidt tid med dette.
Efter at have kørt lidt rundt med ca. 100 i timen og uden at bremse for meget føltes min bremsepedal helt normal igen.
Jeg går ud fra at det er meget normalt, at det jeg beskriver sker, da bilen ikke er lavet til at man bremser så hårdt så meget.
Alligevel ville jeg gerne høre: hvilket mod/tuning skal jeg lave for at det ikke sker igen. Jeg tænker lidt at jeg skal have andre bremseslanger, eller er jeg helt galt på den?
PS: Min bil har nuværende brembo max skiver foran, ellers er resten af bremsesystemet standard.
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.682
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 317
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 239 Svar: 1.843
jun 2013
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
Det kan også være fordi skiver og klodser ikke har passet 100% til hinanden. Du kan jo prøve igen nu de har fået en god gang motion. Jeg har selv prøvet det til en Trackday, hvor jeg havde sat nye klodser på 5000 km inden. De første gange blev de meget varme som du beskriver, men da de var slidt ordentligt til virkede de helt fint uden fading.
jun 2013
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.665
dec 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 92
fading som du beskriver er fra klodserne der lider/ødelægges, når det øverste lag er slidt normalt igen, skulle den gerne bremse normalt igen, uden lyde.
jan 2007
Følger: 66 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 577
Ved et af de skift, prøvede jeg at montere ATE klodser (fik af vide at de kunne holde til alle de klø jeg kunne give dem) men de kunne slet ikke holde til den samme varme. 2-3 hårde opbremsninger så blev de alt for varme, og kunne slet ikke bremse (pedalen røg næsten i bund) dagen efter monterede jeg igen Ferodo klodser (alm. Ikke racing klodser) og havede aldrig det problem igen.
Så jeg ville klart anbefale at få skiftet de klodser.
Bremsevæske er altid en god ide, hvis det er mere end 2 år siden sidst.
Hvis det havde været din bremsevæske der kogte i kaliberne, så ville din bremsepedal ikke af sig selv bliver hård igen, efter lidt afkøling/kørsel uden at bremse.
Når først der er kommet en luftbobbel i bremsesystemet, så forsvinder den ikke igen af sig selv.
jun 2013
jan 2007
Følger: 66 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 577
Men du kan da nøjes med et sæt andre klodser vil jeg mene.
Ret sikker på at et sæt Ferodo ikke koster mere end 5-700 for et sæt
jun 2013
Blød bremse ved hårde opbremsninger