{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.528 visninger | Oprettet:

Peter F
Peter F
Tilmeldt:
27. mar 2007
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 13

DSG 7 gearkasse {{forumTopicSubject}}

Hej herind igen. smiley

Jeg har lige et spørgsmål angående den DSG 7 gearkasse som sidder i den Polo gti fra 2010, som jeg overvejer at købe.

Jeg har her på det sidste hørt meget negativt omkring den gearkasse. Jeg skal købe bilen fra en forhandler så ved ikke om det er noget som ville være dækket af, altså den garanti som jeg har i 2 år fra forhandleren?

Håber nogen har lidt nyttig information smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DSG 7 gearkasse
  • #1   14. jun 2016 Du har ikke 2 års garanti det er 100% sikkert.
    Ingen giver dig 2 års garanti. Derimod er der 2 års reklamationsret , hvor de første 6 måneder ligger bevisbyrden hos firmaet.
    Garanti er noget man aftaler og er ikke en ret.
    Gearkassen har både gode og dårlige sider.. Der har været en del reklamationer på den med både mechatronic og koblingerne.. Derudover så skal det også ses i lyset af at der sælges rigtig mange af den gearkasse .


  • #2   14. jun 2016 På vagcars.dk ligger en mega lang tråd om dsg7 gearkassen.
    http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=117621

    Men præcis som "Chris C" skriver, skal det ses i lyset af hvor mange af de gearkasser der sælges.
    Bla. kører jeg selv med dsg7 i en ny Golf, og der er ikke problemer overhovedet, det kører super godt smiley
    Det er en fornøjelse at køre med, og jeg undre mig over hvordan jeg har kunnet leve uden før smiley


  • Peter F
    Peter F Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 13
    #3   14. jun 2016 Hej Chris, undskyld det er rigtigt, det var også det jeg mente. smiley Så tænker jeg så hvor er den store fordel at købe fra en forhandler.

  • #4   14. jun 2016 Der er jo den kæmpe fordel at du aftaler så gode garanti forhold for dig selv som muligt... Og derved er dækket bedre end hvis du køber privat..
    Kan man ikke noget selv, og er nervøs for gearkassen så køb ALTID Ved forhandler og gå efter det sted med bedste garanti forhold istedet for at tage den billigste bil..


  • Peter F
    Peter F Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 13
    #7   14. jun 2016 Hej Chris ja det klart også derfor jeg lige nu har en halv aftale med en forhandler fordi tør ikke købe så dyr en bil privat. Jeg kan selv meget på en bil.... Men alligevel, hvis den så en dag skal sælges ser det godt ud den har fået lavet det meste hos en forhandler smiley

  • Peter F
    Peter F Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 13
    #8   14. jun 2016 Hej Morten, det lyder meget fornuftigt. smiley

  • Peter F
    Peter F Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 13
    #9   14. jun 2016 Hej Mikkel jeg troede, og har læst mig lidt frem til at det netop var den 7 trins der gav problemer, og at den nye DSG først kom i fra Ca. 2012 tror jeg nok.

Kommentér på:
DSG 7 gearkasse

Annonce