{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  batteri uden ampere
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #1   19. jun 2016 Du kan vel ikke måle ampere uden forbrug

  • #3   19. jun 2016 Hvordan bruger du multimeteret, når du måler ampere ?

  • #4   19. jun 2016 Det er min batteri lader der viser hvordan batteriet har det med volt og ampere. Ved den ikke lader så meget når den står i tomgang for lyset bliver svagt i tomgang.

  • #5   19. jun 2016 Har du målt de 12 volt mens motoren køre?

    For så har du da en dårlig forbindelse et sted, sikkert en stel som er væk..


  • #6   19. jun 2016 det er klart dit lade Apperat ikke viser ampere

    det viser jo hvor meget det lader med

    når motoren køre, lader din generator,

    så lader dit lade apperat, jo ikke noget
    og så viser den ikke noget,



  • #7   19. jun 2016 Spændende tråd smiley
    Jeg tænker at du har startproblemer med din bil?
    Men bilen lader batteriet godt nok op i volt, og en hjemmelader kan heller ikke fylde "strøm" på batteriet....

    Jeg tænker at dit batteri er færdigt, dødt, slidt op, sulfateret, så det ikke kan levere ampere (strøm) til din starter.
    Køb et nyt batteri, eller prøv evt med et lånt batteri som du ved er i orden først smiley


  • #8   19. jun 2016 Du kan godt lade 14.4 volt med en dårlig generator, det kræver dog diodebroen er brændt af.
    Det er sket før..


  • #9   19. jun 2016 Men hvis der lades 14,4 volt over batteriet bør batteriet jo være fuldt opladet - dvs at der skal være startstrøm i kilometervis smiley
    Så i dette helt specielle tilfælde (afbrændt diodebro, men stadig fuld ladespænding) skal bilen stadig kunne starte uden problemer, altså såfremt at batteriet er i orden.


  • #10   19. jun 2016 På med multimeter på batteriet og se hvad den laver i tomgang. Laver den over 13.5v, så prøv at sætte fjernlys og fuld blæs på kabineblæseren. Hvis den kommer under 13-13.5v, så prøv at hæve omdrejningerne lidt, omkring 1000-1200 og se om det ændrer sig. Hvis den fejler, så er det med al sandsynlighed generatoren.

  • #11   20. jun 2016 #9
    Hvis du lader 14,4 volt med en brændt diodebro, lader du vekselspænding. Vekselspænding ødelægger dit batteri og så vil du ikke have et fuldopladet batteri..


  • #12   20. jun 2016 Hvis man lader med vekselspænding (eller pulserende jævnspænding) på et batteri vil man få nogle mystiske målinger, og ikke en stabil og rolig visning på 14,4 volt.
    Uanset hvad tror jeg stadig at der bare er tale om et dårligt batteri.


Kommentér på:
batteri uden ampere

Annonce