{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

johny m
johny m
Tilmeldt:
7. mar 2010
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24

Batteri/Lader/Starter {{forumTopicSubject}}

Hejsa e
Vil lige høre jer herinde om dette. har en Suzuki Wagon R 1,3 fra 2001. Som Fik nyt batteri i Foråret. Den er lidt sløv nogle gange når temperaturen falder. Som om den ikke tager fat i første hug, Men skal lige snurre lidt rundt.. Har fået af vide at det er starteren som er stået af ?.
Hele sommeren har den startet uden problemer. Men nu begynder den så småt at drille, den starter dog, men ikke så friskt som den plejer. Og isærhvis der har regnet godt så går der lige lidt inden den starter. men ved ikke lige hvilken ting jeg skal skifte, for at problemet er løst Kunne jo være de tre ting Batteri, Starter, Lader..
Så ville da starte med at spørge herinde smiley

Batteriet købte jeg i THansen og har vist en koldstarts Ampere på 450. Hvis dette ahr noget betydning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri/Lader/Starter
  • #1   21. sep 2017 nu ved jeg ikke hvor du bor. men har en hel en magen til din til at stå til stumper vis du mangler noget, og startet og generator virker . men prøv at starte den og mål den med multimeter den gerne lade ca 14 tolv vis den gør det er det nok starter der er slidt op. nu når du siger batteriet er skiftet for nylig

  • #2   22. sep 2017 Hvad gør den så når den har været i gang? Stadig lige sløv, eller pisker den motoren rundt?
    Hvis der er fuldt smæk på batteriet burde det ikke give den store forskel, men mål spænding når batteriet har stået natten over. En opladning kan måske gøre tricket?
    Hvis du ikke kører lange ture hver dag, kan du sagtens køre rundt med et halvfladt batteri. Sørg for at få det opladet INDEN det for alvor bliver koldt, og så ud at køre minimum 10 kilometer ad gangen..
    Starteren kan sagtens være "træt" selvom den kan trække motoren i gang.


  • #3   22. sep 2017 Kan også være en dårlig stel forbindelse. Det kan lave ligeså meget ballade hvis ikke mere end en defekt + ledning

  • johny m
    johny m Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #4   26. sep 2017 Allan r

    Når den har været startet, er den nemmere og bedre at få igang. Er når den har stået, freks natten over, eller de 8 timer jeg er på arbejde. Er det så lidt regn/fugt i vejret er den sløv.. Men er vel nødt tila t sende den til mekanikeren hvis nu det er stel eller andet, de vil vel kunne måle den ud.

    Sidst jeg målede, var der strøm på batt, og den ladede med 13,? husker ikke lige de sidste tal ..
    Freeway hvor bor du da ?


  • johny m
    johny m Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #5   26. sep 2017 Lå mærke til i dag, at når jeg freks holder stille og trykker bremsen ned kan jeg lidt høre det på motoren, som om den bruger strøm eller den ændre sig hvertfald. Så kunne jo også være laderen..

  • johny m
    johny m Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #6   26. sep 2017 Hejsa Igen.

    Nå har lige været nede og måle lidt.

    Den har stået siden 15:30 Målt kl 19:30
    Batteri 12,6V
    Startet måler batteriet 14,40V

    Så kan vel udelukke laderen.. ?

    Nu prøver jeg lige og måle batteriet i morgen tidlig 06:30


  • johny m
    johny m Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #7   26. sep 2017 Og målte lige med startet motor, og alt tændt radio blæser, der står den satdig på 14,44 V

    smiley


Kommentér på:
Batteri/Lader/Starter

Annonce