{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.738 visninger | Oprettet:

John K
John K
Tilmeldt:
22. nov 2015
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 69

Bil hopper med nye dæk {{forumTopicSubject}}

Har købt en e90 som havde monteret gamle Goodyear eagle f1 dæk. Da temperaturet fældet under 10 grade jeg har oplevet at bilen hopper på vej , har konkluderet at måske en dæk er ikke rundt så købte jeg 4 nye Goodyear eagle f1 + montering og afbalancering med hunter g9700 med vejtryk.

Desværre bilen hopper stadigvæk når jeg køre 40-50 kmt. Efter 20-30 km kørsel kan ikke mærkes mere jeg går ud fra at dækkene er ikke rundt når bilen holder parkeret 1-2 dage?

Update: jeg kørte kun på landevej idag og den hopper stadigvæk efter 100 km kørt , så ser ud som en fælg er skæv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil hopper med nye dæk
  • #2   13. okt 2016 Tror også det din fælg som er skæv. smiley

  • John K
    John K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 69
    #3   13. okt 2016 Kan en hunter maskine med vejtryk vise hvis fælgen er skæv? Eller skal man køre til en fælg oprætning firma at få dem tjekket?

  • #4   13. okt 2016 Det kan ses visuelt i e afbalancering´s maskine.
    Der kan med fordel klodses noget op som vil vise skævhed endnu mere.

    Et brøndæksel hul kan alene få en fælg til at være deform idag.

    Du er sikker på det ikke er dine dæk som rejser sig?


  • #5   13. okt 2016 Fælgen skæv ???
    Jow jow, det er så første gang jeg hører at en skæv fælg retter sig selv efter 20-30 km kørsel, for så at blive skæv igen når bilen holder stille 2 dage.


  • John K
    John K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 69
    #6   13. okt 2016 Jeg har jo haft samme problem også med gammle dæk. Derfor jeg tænke hvis er selv dækkene som gør det eller skæv fælg.

  • #7   13. okt 2016 Har oplevet noget lidt lignende, da jeg havde min E36.

    Kørte med Conti Sport contact 5, som er ret bløde. Oplevede, at når jeg parkerede bilen i gruset og så kørte afsted næste morgen, hoppede bilen også lidt. Det forsvandt dog efter en 5-6 km. Der konstaterede vi, at det var fordi dækkene kunne være rimelig lune når bilen blev parkeret, og de så simpelthen lavede et "flat spot" det sted. Det rettede sig så ud når man kørte.

    Du har ikke et sæt vinterdæk du kan sætte på og prøve med eventuelt? Så finder du hurtigt ud af om det er noget med bilen, eller hjulene.


  • #8   13. okt 2016 En fælg som er skæv, er skæv hele tiden.
    Det kan mærkes hele tiden.

    Goodyear eagle f1 er et udpræget sportsdæk, og virker absolut bedst når det er varmt.
    Dækket er tilbøjeligt til at få flat spot hvis det står stille i flere dage, men det forsvinder når dækket bliver varmt.


  • #9   13. okt 2016 Jeg har også i år købt 2 goodyear eagle asymmetric 2 til min golf.
    Jeg har nøjagtigt samme problem!! hopper uacceptabelt om morgenen men efter en 10-15 km er der ingenting!
    Mine fælge er på ingen måde skæve!!
    Jeg har bare fundet ud af at det ikke bliver goodyear næste gang!


  • Lennon B
    Lennon B Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 2 Svar: 44
    #10   13. okt 2016 Det er garanteret fordi gummiet er for koldt. Og når du så har kørt 20-30 km er der varme i dækket. Jeg kan med garanti fortælle dig hvad der er galt, men er fra Østjylland.
    Mvh en dækmand på 12.år.


  • #11   13. okt 2016 Derfor man ikke køber Goodyear

  • John K
    John K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 69
    #12   13. okt 2016 Korte idag 100 km og desvære den går ikke væk, så er 95% sikker har et skæv fælg. Tak til alle for jeres svar

    Jeg kørte før kun på motorvej ved hastigheder over 120 kmt kan ikke mærkes men når man køre 60-80 kmt kan mærkes ...rattet ryster ikke så derfor går ud fra er baghjul


Kommentér på:
Bil hopper med nye dæk

Annonce